Elämältä suunta hukassa, apua, miten saada ilo takaisin elämään? Pelottaa, ahdistaa! Mistä löytää ystäviä, tekemistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surupusero

Vieras
Elämästäni on kadonnut ilo, olen menettämäisilläni mielenterveyteni, tai on kai se jo osittain mennytkin. Minulla on ahdistuneisuushäiriö, johon liittyy pakko-oireita, tai enimmäkseen ajatuksia. Pelkään monia asioita, vaikka tiedän sen olevan turhaa. Pelkään elämää, se kai se varmaan on se suurin ongelma tässä, märehdin mennyttä ja tulevaa, en osaa elää hetkessä. Olen työtön ja se on mielestäni yksi SUURI osatekijä tässä vyyhdissä, myöskään parisuhde ei ole parhaalla mahdollisella tolalla. Käyn mielenterveystyöntekijän juttusilla harvakseltaan, minulle on tarjottu lääkkeitä, mutta niitä en halua.

Mistä löytäisin ystäviä, joiden kanssa harrastaa ja viettää mukavia hetkiä? Kaikki ystäväni ovat muuttaneet pois paikkakunnalta ja enää vaan soitellaan jne.

Miten päästä kiinni harrastuksiin? Mitä ne voisivat olla tällaiselle itsetunnottomalle läskille?

Mitä voisin alkaa tekemään, että elämäni laatu paranisi?

Kiitos hoitsu, olenkin tuosta mindfulnessista lukenut, mutta en ole oikein osannut ottaa askelta siihen suuntaan, että olisin ryhtynyt sitä kokeilemaan.

Lisää ajatuksia?

No pelkään niitä lääkkeitäkin, siksi en niitä halua. Niin ja jotenkin olen ottanut sellaisen asenteenkin, että "elämän pitää muuttua, sitä ei lääkkeillä muuteta". En tiedä, jotenkin olen niin hukassa!

MolliMeloonille; asun P-Pohjanmaalla, kiitos tarjouksesta! :D Tokkopa tuota uskaltaisin tulla, jos pian tunnettais toisemme ja kävis ilmi millainen luuseri olen. ;)

No pelkään niitä lääkkeitäkin, siksi en niitä halua. Niin ja jotenkin olen ottanut sellaisen asenteenkin, että "elämän pitää muuttua, sitä ei lääkkeillä muuteta". En tiedä, jotenkin olen niin hukassa!

MolliMeloonille; asun P-Pohjanmaalla, kiitos tarjouksesta! :D Tokkopa tuota uskaltaisin tulla, jos pian tunnettais toisemme ja kävis ilmi millainen luuseri olen. ;)

No on tuossa ehkä pitkähkö matka päiväkahveille piipahtaa (itse vaikutan Päijät-Hämeessä). :)

Luuseri ei etsisi apua ja pyrkisi parantamaan elämäänsä. Sä olet kiinni elämän syrjässä: käyt mtt:n jutuilla, tiedostat vaikeudet ja etsit ratkaisuja solmukohtiin.

Löytyisikö paikalliselta kansalaisopistolta jotain harrastusryhmää (käsityöt, liikunta&tanssi, kielet, teatteri, musiikki...)? Monta kärpästä yhdellä iskulla: tuttavia, joista potentiaalisia ystäviä, harrastus, elämänlaadun nousu, tekemistä arkeen...

No entäs luontaistuotteet? Joillain E-Epa auttaa mielialaan.

Ymmärrän kyllä tavallaan haluttomuuden käyttää lääkkeitä. Mä en ole halunnut syödä särkylääkkeitä jatkuvasti (haluan säästää ainokaista tervettä munuaistani), vaikka sairastankin nivelreumaa. Olen ajatellut, että kunhan saan 15 kg painosta pudotettua, niin jalkojen nivelten kivutkin helpottuvat. Nyt kuitenkin päätin, etttä nopeutan painonpudotustani menemällä kuntosalille. Ja otan ne kipulääkkeet, koska ilman niitä taas en siellä kuntosalilla pystyisi tekemään mitään. Otan siis lääkkeet käyttöön vain siihen asti, että saavutan tavoitteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29762479:
No entäs luontaistuotteet? Joillain E-Epa auttaa mielialaan.

Ymmärrän kyllä tavallaan haluttomuuden käyttää lääkkeitä. Mä en ole halunnut syödä särkylääkkeitä jatkuvasti (haluan säästää ainokaista tervettä munuaistani), vaikka sairastankin nivelreumaa. Olen ajatellut, että kunhan saan 15 kg painosta pudotettua, niin jalkojen nivelten kivutkin helpottuvat. Nyt kuitenkin päätin, etttä nopeutan painonpudotustani menemällä kuntosalille. Ja otan ne kipulääkkeet, koska ilman niitä taas en siellä kuntosalilla pystyisi tekemään mitään. Otan siis lääkkeet käyttöön vain siihen asti, että saavutan tavoitteeni.

kiinnostaisi myös nämä luontaistuotteet masennukseen, pahaan oloon, jännitykseen, pelkotiloihin.
myös REIKI hoitoa olen aikonut kokeilla. jos uskallan

Masennuslääke voi olla apu ALKUUN, että saat elämän taas hallintaan. Ei niitä tartte pelätä. Masennus- tai ahdistuneisuuslääke auttaa sua avaamaan ittes siellä keskustelussa kun ei ahista niin kamalasti, ja saat lukkoja auki, elämän rullaamaan. Ei niitä tartte lopun ikää syödä jos saat solmut selviteltyä päässäs! Nimim. kokoemusta on

Yhteistyössä