Elämän halu kadonnut kokonaan raskauden myötä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
Olen vain niin masentunut ja väsynyt että en jaksa tehä yhtään mitään.
Kaks lasta mitä pitäs jaksaa hoitaa ja kaikki kaatuu päälle.
Itken vain ja voisin nukkua vuorokauden ympäri.
Mies väittää että teeskentelen ja ei ymmärrä että mulla oksettaa,palelee yötä päivää,ja jumalaton väsymys.
Just ja just lapset saan hoidettua mutta siinäpä se sitten onkin.
Mikään ei huvita,mikään ei saa mun mieltä pirteäksi.
Kaverit yrittää houkutella niiden mukaan vaikka shoppaileen ja syömään mutta mä vaan en jaksa mitään.
Inhottaa kaikki muiden touhotukset jne....

Sun pitää ottaa asiat puheeksi vaikka neuvolassa - tarvitset apua. Vaikuttaa siltä, että olet masentunut tai sitten hormonit vaikuttavat mielialaasi noin rankasti. Miehesikin voisi kyllä ymmärtää ja tukea eikä leimata sua teeskentelijäksi. Puhu tilanteestasi myös läheisillesi (äiti, ystävät, suku tms. ). Paras paikka ottaa asia puheeksi on mielestäni kuitenkin neuvola. Miten pitkällä raskautesi muuten on?

Voimia ja jaksamista :hug: suosittelen myös että neuvolassa otat asian puheeks.

Onko muuten ketään sellasta ihmistä joka vois tulla sun seuraks ja auttaa siinä sivussa lastenhoidossa ihan siellä kotona? Mä oon usein "auttamassa" siskoa, eli vietetään aikaa yhdessä ja siinä sivussa voin vaihtaa muutamat vaipat, syöttää toista kun sisko syöttää toista, pukea niitä, jne... Oon kuulemma ollu iso apu just tohon "kaikki kaatuu päälle" hommaan ku sisko pääsee välillä suihkussa käymään yms. ilman mitään ressiä. Eikä lapset huuda jatkuvasti vaikka äidillä oliskin vähän vaikeempi päivä, ku täti on auttamassa, joka auttaa sitä yleistä tunnelmaa.

se on tavallista, että alkuraskauden aikana masentaa ja mieli on sekaisin. Miehesi ei ilmeisesti ymmärrä sinua, mutta koita silti jaksaa. Olisi hyvä, jos mieskin ymmärtäisi, että alkuraskauden aikana ihminen käy läpi monenlaisia tuntemuksia.
Myös raskauden aikana on tavallista se, että mikään ei tahdo kiinnostaa. Älä sitä säikähdä, et todellakaan ole ainut!

HYVÄÄ JATKOA SINULLE, JA ONNEA RASKAUTEEN!! Viimeistään muutaman kuukauden päästä olet ihan eri ajatuksin!! :heart: Voimia!!