Elämän tarkoitus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kahdelle 32v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kahdelle 32v

Vieras
Olen tässä jonkin aikaa pohtinut, että mikä tarkoitus on elämällä? Siis tännehän vain synnytään kuolemaan näin karkeasti sanottuna..
Mitä järkeä on esim. koulunkäynnillä, työpaikalla tai yleensäkään millään kun kuitenkin sitä joskus kuolee. Miksi lasten on pakko käydä koulussa, ilman kouluakin pärjäisi, itse en ainakaan ole tehnyt mitään peruskoulutiedoilla..esim. historia jne. Miksi näitä asioita pitää opetella, kun kuitenkin kuolee? Miksei ihmiset saisi elää niinkuin haluaa eikä tehdä pakosti mitään, koska täällä ollaan kuitenkin vain niin vähän aikaa ? Mitä järkeä on syntyä tänne vain kuolemaan ? Miksi ei voisi olla ikuista elämää ? Mitä järkeä on millään ?

Mä olen tullut siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on kärsimys. Sitä en tiedä miksi näin. Elämä on rangaistus ihmisille. Ehkä kuoleman jälkeen selviää miksi jumala on niin ilkeä tai onko sitä jumalaa edes olemassa.

Elämän tarkoitus.....olla onnellinen. Löytää itse hyvä kultainen keskitie. Elämänkokemus ja oppiminen tuovat lisää sisältöä elämään.Tätä kokemusta voi välittää lapsilleen, jotka sitten löytävät omassa elämässään toivottavasti onnellisuuden

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun se onnellisuuskin loppuu aikanaan...

Hui, oletpas pessimisti. Elämä on välillä vuoristorataa, mut kyllä siihen aina tulee onnellisia hetkiä. Monesti ihminen on sokea pienille ihanille asioille!

Elämän tarkoitus on rakkaus. ei ole ihmistä joka ei janoaisi rakkautta eikä ihmistä jota ei joku joskus olisi rakastanut. Kun annat (lähimmäisen)rakkautta eteenpäin saat sitä varmasti itsellesikin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:

Hui, oletpas pessimisti. Elämä on välillä vuoristorataa, mut kyllä siihen aina tulee onnellisia hetkiä. Monesti ihminen on sokea pienille ihanille asioille!

juu, mutta haenkin sillä sitä, että mitä järkeä siinä on kun kuitenkin joskus kuolee pois..ei täältä mitään saa mukaansa, ei edes sitä onnellisuuden tunnetta.

Pitää nyt vielä lisätä, että olen kyllä onnellinen, varsinkin ihanista lapsistani :) Mietityttää vain, että joskus minua ei enään ole, että siis mitä järkeä täälä on olla tietyn aikaa ja sitten lähteä pois ikuisesti ?

Elämä on lahja ! kai se pitää elää täällä mahdollisimman parhaalla " normaalilla " tavalla :D Joskus tätä itsekin pähkäilen. Kun elämä kuitenkin joskus loppuu ja se on aika lyhyt aika mitä täällä hengaillaan niin miksi se aika pitää uhrata työn tekoon tms.. :) Mutta kun jollain pitää elää :D ja syödä .

Lähdenkin tästä duuniin tarpomaan.

säälin teitä.
Kun olette heränneetkin näin aikaisin.
Eikö talvella olisi kivampi uinailla vähän talviunia. Niinku luontaisetuna.

Niin ja se tarkoitus...Pahalta, pahalta näyttää. Ei ole kuin suvun jatkaminen, kuten muillakin eläimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:

juu, mutta haenkin sillä sitä, että mitä järkeä siinä on kun kuitenkin joskus kuolee pois..ei täältä mitään saa mukaansa, ei edes sitä onnellisuuden tunnetta.

Samaa mietin välillä, ymmärrän siis, mitä tarkoitat. ...Raamatussa luvataan ikuinen elämä, voisitko ajatella niin?

elämähän on ikuista. ei sielu kuole, vaikka ruumis kuolee. ihminen on henkinen olento, jolla on ihmisruumiin kokemus. fyysisen elämän elämisellä on tarkoitus, jos muistaisimme sen, silloin se vasta turhaa olisikin. jokaiselle ihmiselle on olemassa oma tarkoitus ja keinot selvitä. tutkimalla omaa sydäntään löytyy se tarkoitus. jos kuuntelee muita, on hukassa.

Ap: koska olet äiti kahdelle 32-vuotiaalle, niin olet jo täyttänyt elämäsi biologisen tarkoituksen, eli hankkinut lisääntymiskelpoisia jälkeläisiä ja kasvattanut heidät aikuisiksi. Loppuajan voit käyttää vapaasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
elämähän on ikuista. ei sielu kuole, vaikka ruumis kuolee. ihminen on henkinen olento, jolla on ihmisruumiin kokemus. fyysisen elämän elämisellä on tarkoitus, jos muistaisimme sen, silloin se vasta turhaa olisikin. jokaiselle ihmiselle on olemassa oma tarkoitus ja keinot selvitä. tutkimalla omaa sydäntään löytyy se tarkoitus. jos kuuntelee muita, on hukassa.

Jessus, mitä skeidaa. Ihminen syntyy ja kuolee ihan samalla tavalla kuin koira tai vaikka kukka. Ei ole mitään ikuista sielua.

Yhteistyössä