Elämäni on pelkkiä vääriä valintoja, mutta en tiedä mitä teen väärin, minua vaan on varoitettu jo monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaannuin

Vieras
Olen itse käynyt kuoleman rajamailla vuoden sisään 2 krt. Toinen lapsistani myös 2 krt. Olen menettänyt yhden lapsen raskausaikana.
Muitakin läheisiäni olen menettänyt ja olen ollut menettämässä.

Hitsi kun tietäisin mikä minussa on väärin, miksi minua koetellaan ja miksi joku ylempi taho vihjailee koko ajan, että elämänlanka on hyvin hauras? Mitä teen väärin?

Minusta tuntuu, että pääni sekoaa, enkä jaksa ymmärtää mitä minulle yritetään vihjailla koko ajan. :(

En tiedä, ehkä olen liian katkeroitunut elämään. Monesti havahdun siihen, kuinka ajattelen jotain pahaa jostain tyypistä. :(
En halua olla tällainen, mutta en osaa muuttuakaan.
Terapiassa olen kulkenut, en halua enää mennä sinnekään kun ei se tyyppi oikein päässyt minun kanssa samoille aalloille, niinpä ne istunnot menivät lähinnä rentoutumista opetellessa, siis niitä rentoutuslevyjä kuunnellessa.

[QUOTE="eeva";22434718]Yksi asia on varma: sinä et tee mitään väärin.[/QUOTE]

Ei, kyllä minussa on jokin paha karma.
Tahtomattani ovat ystävätkin kaikonneet, en ole mitään pahaa sanonut, mutta minusta varmaan huokuu jokin synkkyys tjt.

Uusimmassa Psychology Today -lehdessä lukija kysyi lehden psykologilta, että missä mättää, kun kaikissa työpaikoissa käy aina samalla tavalla, että samat ongelmat tulevat vastaan kaikkialla. Psykologi siihen, että jos sama tuntuu toistuvan, on mahdollisesti kyse siitä, että itse kuljettaa niitä ongelmia mukanaan. Kun huomaa oman toistuvan kaavansa, voi sen kierteen katkaista.

Vääränlainen ajatusmaailma on sinussa vikana. Olet ns. fatalistinen persoona, uskot kohtaloon, tarkoitukseen. Ikävä kyllä se tarkoittaa sitä, että selviytymiskeinosi ja pelkosi eivät ole realistisia ja tapanasi on jämähtää paikalleen ajatustesi kanssa. Tämän tyyppinen ajattelutapa saattaa liittyä tiettyihin persoonallisuushäiriöihin.

aloittajalle ei kukaan vihjaile mitään, kaikki on sattumaa. Salamat iskee ja joillekin annetaan enemmän mitä jaksaa kantaa. Mitä voi tehdä on rakastaa lapsiaan ja läheisiään joka päivä niin paljon ettei haittaa vaikka se päivä olisi viimeinen.

Uusimmassa Psychology Today -lehdessä lukija kysyi lehden psykologilta, että missä mättää, kun kaikissa työpaikoissa käy aina samalla tavalla, että samat ongelmat tulevat vastaan kaikkialla. Psykologi siihen, että jos sama tuntuu toistuvan, on mahdollisesti kyse siitä, että itse kuljettaa niitä ongelmia mukanaan. Kun huomaa oman toistuvan kaavansa, voi sen kierteen katkaista.
Tämä on täysin totta.

[QUOTE="vieras";22434846]Vääränlainen ajatusmaailma on sinussa vikana. Olet ns. fatalistinen persoona, uskot kohtaloon, tarkoitukseen. Ikävä kyllä se tarkoittaa sitä, että selviytymiskeinosi ja pelkosi eivät ole realistisia ja tapanasi on jämähtää paikalleen ajatustesi kanssa. Tämän tyyppinen ajattelutapa saattaa liittyä tiettyihin persoonallisuushäiriöihin.[/QUOTE]
Tähän saattaa sisältyä myös taikauskoisuus.

Yhteistyössä