Elämäntapamuutos, ja se toimii :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Ennen en syöny töissä mitään, kotiin ku tuli niin oli tapponälkä, ja tuli syötyä liikaa kerrallaan. Ja iltasin usein pupers kaikenlaista herkkua... Lisäks join kokista litratolkulla.
Kuukauden ajan oon syöny töissä yhen juotavan actimel-jugurtin, ja kotona sit normiruokaa, pienemmän annoksen. Iltasin leipää, jos on nälkä. Herkkuja vaan viikonloppuisin, ja silloinkin kohtuudella. Kokista vaan viikonloppuna, puoli litraa per päivä. Laimeeta mehua saatan arkena juoda, yleensä kuitenkin vettä.
Oon laihtunu jo kaks kiloo, sen kummemmin laihduttamatta. Nyt tarvii viel lisätä hedelmiä ja vihanneksia ruokavalioon, ja kattoo sit mihin suuntaan paino menee. Jos en pelkillä näillä muutoksilla ole puolessa vuodessa niissä mitoissa kun toivoisin, niin pitää keksiä jotain muuta...
6 kiloo pitää viel saada pois.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Ruokailu välit max 4h ja liikuntaa tohon päälle, niin rupeaa tapahtumaan =)

Ruokailu on mulle ongelma, kun aamusin en pysty syömään, töissä ei ehdi ku sen jugun hotkasee. Kotona sit syön iltasin paremmin, viikonloppusin syön samaa tahtia lasten kanssa (lukuunottamatta aamupalaa).
Liikuttua tulee työn puolesta, työmatkat kävelen. Ja kiire ei painolla siis ole pudota, vaan koitan saada nimenomaan semmosen elämäntavan, jolla se paino pysyiskin kuosissa :)

Tsemppiä sulle! :)
Minä aloitin elämäntapamuutoksen eilen... Painoa pitäisi saada putoamaan vähintään 10 kiloa, mutta kiirettä en aio pudotuksen suhteen pitää.
Tänä aamuna jo tuntui aivan erilaiselta herätä, kun ei kasvot ja kroppa olleet turvoksissa kuten yleensä. Söin eilen tasaisesti pitkin päivää, pienempiä annoksia kuin yleensä. Aiemmin olen aloittanut päiväni pannullisella kahvia, seuraavan kerran olen laittanut suuhuni jotain vasta kahdentoista jälkeen (mandariinin tms), viiden maissa sitten karmee nälkä ja ruokaa on uponnut kuin pieneen armeijaan ja ilta on sitten mennytkin syödessä kaikkea mahdollista sipseistä jäätelöön ja pizzaan. Toissailtana 10 hapankorpun reilulla voikerroksella höystettynä ja 300 gramman karkkipussin jälkeen oli NIIN huono olo nukkumaan mennessä, että päätin aloittavani muutoksen..
Viikonloppu pelottaa, koska silloin mieheni herkuttelee lasten kanssa, mutta ei auta kuin ottaa itseä niskasta kiinni ja syödä herkkuja vain vähän :)

Tsemppiä sulle myös, rilliina! Ei se helppoa ole omaksua uusia tapoja, mutta hitaasti ja varmasti. Mä teen aina yhden pienen muutoksen kerrallaan, niin et kun siihen on tottunu niin voi tehdä seuraavan. Ajan myötä ei muita tapoja enää osaakaan. Mä en esim enää iltasin pysty syömään mitään rasvasta, ennen meno helposti kebabi tai pizza... Ja olo on huimasti parempi!

Ruokailujen välit pitäisi olla 2-3 tuntia. Vihanneksia ja hedelmiä 6 kourallista päivässä.

Tuo Actimel työpäivän aikana ei riitä. Elimistö menee pian säästöliekille, jos syöt liian vähän. Limsat ja mehut ovat aivan turhia. Rasvaton maito ja hanavesi ovat parhaita juomia.

Mulla ei onnistu iltapuputuksen poisjättäminen.Päivisin en jotenkin 3 alle kouluikäisen (6v,3v,8kk) yhärinä ehdi päivän mittaan kunnolla syödä ja iltaisin on mun rauhaisa hetki,vaikka vauva pian herääkin (herää n.8 kertaa yössä). Iltaisin jotenkin sitten palkitsen itseni.Hengähdän hetkeksi ja syön herkkuja.Painon kanssa tosin ei ole ollenkaan ongelmia,mutta yleiskunnon kyllä.Mulla ei ole mitään ideoita,kuinka pääsisin tavastani :(

Yhteistyössä