elämäsi tarkoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinäpäs kysymys, lapseni kysyi tuota samaa, mutta niinpäin että mikä on hänen elämän tarkoitus? Vaastaappas siinä sitten fiksusti.
En heti antanut vastausta, mutta sitten sanoin vain että elämän tarkoitus on itse elämä, ei sen enempää, ihminen tekee itse elämästään sellaisen kuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miettikääpä lasta esim. joka kuolee jo vauvana? Mikä hänen elämänsä tarkoitus oli? Olla onnellinen? elää lastansa varten?

No tuolla ylempänä mainitsemani kuoleminen.
Syntyy, elää ja kuolee.
Kukin vaan elää sen oman aikansa.

Mä en usko, et maailmassa kaikella on joku suuri tarkoitus.
Tai sit tää tarkoitusten keksijä on joku kusipäinen nilkki, jonka tarkoitus on tehdä mahdollisimman monen elämästä kurjaa ja osan tää nilkki antaa olla onnellisia vaan sen takia, et onnettomat sais kiukutella kun onnellisilla on niin helppoa...

Eli niin se homma vaan menee, paskan möivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Pelastan maailman tai ainakin teen jotain tosi suurta :whistle:

miten ajattelit sen tehä?

En tiedä vielä :xmas:

onko mitään ajatuksia, mihin suuntaan lähteä??? Mistä tiedät, koska on jo viimeinen päivä? eihän meille oo luvattu mitään takuita edes elämän mitasta?

Ehkä joskus kun lapset on isompia ja lähdetään ukon kanssa vaikka jonnekin kehitysmaahan hyväntekeväisyystyötä tekemään ja sairaaloita perustamaan. Tai sitten meen tuonne lähemmäs Pietarin katulapsia auttamaan. En varmaan koko maailmaa kerkeä pelastaa, mutta pienistä teoista sekin lähtee..

sit seuraava kysymys...onko teillä sellainen tyytyväinen, rauhallinen olo sisällä? Et tää se nyt on se elämän tarkoitus? Vai onko jotenkin levoton olo, kun ei tiedä...ääh, mä en osaa oikein selittää...

Yhteistyössä