elareista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hvxvjz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hvxvjz

Vieras
siis onko tää oikeesti totta...

eli tilanne tämä,lapsen isä asuu uuden puolison ja heidän pienen vauvan kanssa talossa jossa 6h plus keittiö..ja tästä syystä asuin kustannukset on todella isot kummallatkin 600e kuukausi,uusi kumppani kotona hoitamassa vauvaa ja isä töissä ja johtuen näistä syistä isä ei tarvitse maksaa elatus maksuja meidän lapsesta koska hänen tulot ei riitä..musta kuulostaa vaan ihan älyttömältä et tollakin tavalla voi välttyä maksamasta elatusmaksuja et muuttaa vaan niin isoon kämppään et asuin kustannukset nousee pilviin,hölmöä ettei tossa vaiheessa kyl huomioida neliöitä kun kyllä ne vaan huomioidaan joka paikkassa missä itse joutuu tän tilanteen takia asioimaan..
ja lapsen isäkin vaan hokenu et muuttakaan te pienempään..me asutaan nyt jo pienessä kolmiossa ja onhan se ihan kiva et kouluikäsellä lapsella on oma huone!!
ja tosiaan tämä kyseinen isä on onnistunu viimeset 5v välttämään elari maksut näillä menoillaan,lainoillaan...tekemällä keikkaduunia ni ei ole säännöllisiä menoja ni tekivät sillonkin puolen vuoden päätöksen et kela makso minimin ja koko tän ajan isä teki 40h vkoja..sit kun mentiin tekee uuta sopimusta ni hän jäiki työttämäx kas kummaa..siis miten voi olla mahollista et etävanhempi voi vaan noin monilla keinoilla kiertää sen et ei edes minimiä tartte maksa...

kiukuttaa periaate syistä!!ja kun isä ei muutenkaa osallistu mihinkään..ei harraste juttuihin tai pyörän vaatteiden ym hankintaan...turhauttaa :(

No lievää katettua ilmassa? Aiheesta toki olet katkera, ettei sitä minimiä maksa.. mutta mitäpä ne toisten asumiskustannukset ja neliöt sulle kuuluu? Aika hyvin tuota itsekin asustelet kolmiossa?! :D

Oliko lapsesi muuten isän puolelta toivottu? Tuollasen idiotismin voi ymmärtää isän puolelta vain, mikäli ei ole ollut kovin mieluinen ylläri mukula.. :O En makselis minäkään penniäkään, jos ei olisi ollut toivottu. EI, pelkkä seksin harrastaminen ei saa johtaa riippakiveen loppuiäks.. toivottu lapsi on eri asia.

Hommaa säkin uus puoliso, nii pääset helpommalla. ;)

Kuulostaa taas katkeran ex:än kirjottamalta jonka mielestä entisellä miehellä ei sais olla minkäänlaista elämää ja häneltä pitäisi pystyä nyhtämään joka ikinen sentti joka vaan irtoaa! Mitä sä valitat? Jos ex ei maksa elareita niin sä saat ne kelasta!

iahn toivottu lapsi on kyseessä..eikö teitä muka inhottais se et isä ei millään tavalla joudu olemaan vastuussa lapsensa elatuksesta,,hah huomaa että ette ole itse olleet samassa tilanteessa jossa isä onnistuu kerta toisensa jälkeen keinolla millä hyvänsä kiertämään tämän..ei tehkää kaikki vaan lapsia tänne ei niistä tartte maksaa..ainakaan jos nostaa kytkintä ni pääsee siit elättämisen tuskasta..just näin kyllä jos tänne lapsia tehdään ne kuuluu vanhempien yhdessä elättää!!
ja eipä kuule tollasen ukon jälkeen kiinnosta ketään tänne ottaa asumaan...seurustelu erikseen..niin ja otanpa sit tänne jonku asumaan ni varmaan sen kuuluu sit jo elättääkin exäni mielestä meidän lapsi..just näin!!kyllä jos lapsen tekee niin vastuu kuuluu kantaa..

iahn toivottu lapsi on kyseessä..eikö teitä muka inhottais se et isä ei millään tavalla joudu olemaan vastuussa lapsensa elatuksesta,,hah huomaa että ette ole itse olleet samassa tilanteessa jossa isä onnistuu kerta toisensa jälkeen keinolla millä hyvänsä kiertämään tämän..ei tehkää kaikki vaan lapsia tänne ei niistä tartte maksaa..ainakaan jos nostaa kytkintä ni pääsee siit elättämisen tuskasta..just näin kyllä jos tänne lapsia tehdään ne kuuluu vanhempien yhdessä elättää!!
ja eipä kuule tollasen ukon jälkeen kiinnosta ketään tänne ottaa asumaan...seurustelu erikseen..niin ja otanpa sit tänne jonku asumaan ni varmaan sen kuuluu sit jo elättääkin exäni mielestä meidän lapsi..just näin!!kyllä jos lapsen tekee niin vastuu kuuluu kantaa..

Häpäiset meidät kaikki lastensa lähivanhemmat tällä.

Meillä on samankaltainen tilanne. Eksä jäi omakotitaloomme ja hän saa myös luonapitovähennystä. Lapset ovat hänellä 8pvää/kk. Kelasta en saa mitään, eksä maksaa 100 per lapsi. Eli käytännössä vastaan lähes kaikesta lapsiin liittyvistä menoista yksin. Mutta so what, pääsinpähän ukosta eroon. :p

huh mitä tekstiä. ihan kuin haluaisit rankaista isää lapsen avulla.
itsekkin olen yh ja saan kelalta sen 140 e. mielestäni parempi niin,kun isän maksamiseen ei voi luottaa

No siis periaatteessa minä olen samaa mieltä kuin aloittaja, kyllä lapsen isän pitäisi lapsensa elinkustannuksiin osallistua, onhan se väärin, että isä pystyy tietyillä valinnoillaan välttämään sen, mutta minkäs siinä tekee. Itse olen ihan tyytyväinen, että kela maksaa suurimman osan elareista, ei tarvitse tapella exän kanssa niistä ja näin tietää, että raha ihan varmasti tulee tilille tiettynä päivänä.

Yhteistyössä