Elatuksesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Auttakaa nyt mua, tilanne on tämä: Lapsi on vuoroviikoin isällään eli viikko ja viikko systeemillä, lapsen isä maksaa mulle elatuksen koska lapsi on mulla kirjoilla, syksyllä saan vauvan uuden kumppanin kanssa ja haluisin siksi lapsen mulle kokonaan että olisi isällään vaan joka toinen vkloppu, jos tämä asia menee oikeuteen kun isä ei tähän suostu niin kumpi voittaa? Saanko lapsen itselleni?

Ensinnäkin, musta on vähän outoa että maksaa sulle elareita, jos lapsi on kuitenkin puolet ajasta isällään. Ja toisekseen, on kai sillä isälläkin oikeus olla lapsen kanssa ja lapsella isänsä, eli miksi sun pitäis saada se lapsi kokonaan luoksesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Nilli:
Minusta aika radikaali muutos sekä isälle että lapselle se, että siirrytään viikko-viikko -systeemistä vain joka toiseen viikonloppuun...

Mut ei tää voi näin jatkua kun lapsi menee kouluun ja isä asuu helsingissä niin lapsi menee jokatapauksessa vantaalle kouluun kun kirjat on täällä. Niin silloin on aika hankalaa toi viikko viikko systeemi.

Siihen saat varautua että sinusta tuleekin viikonloppuäiti.Jos isä ei sovinnolla anna lasta ja nyt on vuoroviikkoasuminen,niin ihan kumpi tahansa voi saada lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Miksi saisit? :o

Ennemmin isä, kun ei sulla ole lapselle enää yhtälailla aikaa kun hoidat vauvaakin.

Minusta isosiskon/-veljen olisi ehdottomasti parempi asua uuden pikkusisaruksen kanssa samassa kodissa. Ei tee hyvää sisarussuhteelle jos isompi on joka toisen viikon pois. Tilanteesta voi seurata myös mustasukkaisuutta, jos pikkusisarus saa olla äidin kanssa jatkuvasti ja isomman pitää lähteä pitkiksi ajoiksi pois.

Noin yleensä ottaen en vastusta vuoroviikkoasumista, meilläkin lapset asuvat molemmilla vanhemmilla vuoroviikoin. Mutta tuo uuden vauvan syntymä mutkistaa tilannetta.

Etkö voi keskustella lapsen isän kanssa siitä, miten asia hoidetaan lapsen koulun alettu?
Mun mielestä ei oo mikään itsestään selvyys, että saisit lapsen "kokonaan itsellesi" tuossa tilanteessa. Jos isässä ei ns. ole mitään vikaa, niin yhtä hyvin isä voi saada lapsen...

LÄHIVANHEMMALLE MAKSETTAVA ELATUSTUKEA VAIKKA LASTEN TAPAAMISET VUOROVIIKOIN!!!!
Tänään viimeksi oli lehdessä kko päätös vastaavasta tapauksesta iltalehdessä!!

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060711818018_uu.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nilli:
Minusta aika radikaali muutos sekä isälle että lapselle se, että siirrytään viikko-viikko -systeemistä vain joka toiseen viikonloppuun...

Mut ei tää voi näin jatkua kun lapsi menee kouluun ja isä asuu helsingissä niin lapsi menee jokatapauksessa vantaalle kouluun kun kirjat on täällä. Niin silloin on aika hankalaa toi viikko viikko systeemi.

Siinä vaiheessa se on isän asia, haluaako kuskata kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ennemmin isä, kun ei sulla ole lapselle enää yhtälailla aikaa kun hoidat vauvaakin.

Minusta isosiskon/-veljen olisi ehdottomasti parempi asua uuden pikkusisaruksen kanssa samassa kodissa. Ei tee hyvää sisarussuhteelle jos isompi on joka toisen viikon pois. Tilanteesta voi seurata myös mustasukkaisuutta, jos pikkusisarus saa olla äidin kanssa jatkuvasti ja isomman pitää lähteä pitkiksi ajoiksi pois.

Noin yleensä ottaen en vastusta vuoroviikkoasumista, meilläkin lapset asuvat molemmilla vanhemmilla vuoroviikoin. Mutta tuo uuden vauvan syntymä mutkistaa tilannetta.

Tekeekö se sitten hyvää isän ja lapsen suhteelle, että nähdään vain joka toinen viikonloppu? Mustasukkaisuutta tulee varmaan ihan riittävästi jo siinäkin kun äiti hoitaa vauvaa kokoajan ja isommalle ei riitä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Tekeekö se sitten hyvää isän ja lapsen suhteelle, että nähdään vain joka toinen viikonloppu? Mustasukkaisuutta tulee varmaan ihan riittävästi jo siinäkin kun äiti hoitaa vauvaa kokoajan ja isommalle ei riitä aikaa.

Mä kans mietin, että voiko sen isä-lapsi -suhteen jättää muka täysin omaan arvoonsa sisarpuolen syntymän vuoksi?? Millä perusteella sisarussuhde oli tärkeämpi kuin lapsen ja vanhemman suhde..? Muutos isä suhteessa olisi tuossa tapauksessa melkoinen (=varmasti vaikuttaisi lapsi-isä -suhteeseen), kun toisesta tasavertaisesta vanhemmasta tulisi yht´äkkiä vain pari kertaa kuussa tavattava henkilö... - Ei mikään ihme, jos isä ei moiseen suostu!

Saa olla äidin kanssa ja pitää lähteä pitkiksi ajoiksi pois. WTF? Miksei yhtälailla voi ajatella, että jos vuoroviikot jatkuu lapsi saa olla isänsä kanssa.

Mulla on mies joka hoitaa myös vauvaa että kyllä mulle jää aikaa ensimmäiselle ja muutenkin otan isomman lapsen mukaan vauvan hoitoihin just sen takia ettei tulis mustasukkasuutta.

no me ollaan haettu lasta asumaan meille, koska tällä hetkellä isä ei näe lastaan juuri ollenkaan. Jos asuisi meillä, saisi lapsi tavata molempia vanhempiaan eri tavalla.

mutta sossua ei kiinnostanut:

- lapsen syntyperäinen kulttuuri ja kieli jota vain täällä voisi oppia
- sisaruksen olemassa olo
- isovanhemmat

mutta koulukaverit toisella paikkakunnalla kyllä meni korkeammalle arvoasteikossa kuin isä...

että jos sisarukset näkee joka toinen viikko, on se varmasti aivan riittävästi jos sosiaalitoimen mielestä riittää että sisarukset tapaavat kerran puolessa vuodessa.

siitä on hyvä lähteä kun näitä juttuja miettii :/

mutta mäkin olen kyllä sitä mieltä että olisi törkeää yhtäkkiä katkaista isän ja lapsen suhde heittämällä homma viikonloppuvierailuiksi, jos tähän asti tavannut joka toinen viikko.

Tuo koulu tuskin on mikään ongelma jos noin lähekkäin asutte.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mutta mäkin olen kyllä sitä mieltä että olisi törkeää yhtäkkiä katkaista isän ja lapsen suhde heittämällä homma viikonloppuvierailuiksi, jos tähän asti tavannut joka toinen viikko.

Isän luota joutuisi tulla kahdella bussilla, ja mun mielestä eka luokkalainen on aivan liian pieni vielä kulkemaan noin pitkää matkaa julkisilla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

Isän luota joutuisi tulla kahdella bussilla, ja mun mielestä eka luokkalainen on aivan liian pieni vielä kulkemaan noin pitkää matkaa julkisilla..

niin ja isä ei voi viedä, koulukaverin kyydissä ei pääse tai taksia ei voi maksaa?

Yhteistyössä