K
kysyvä
Vieras
Tuli tässä sellanen asia eteen että... Muutin mieheni kanssa yhteen jokin aika sitten. Hänellä on tavallaan lapsi edellisestä suhteesta, mutta ei pidä lapseen yhteyttä eikä hänellä ole lapseen oikeuksia (entinen akka nyt on mitä on). Mies on työtön, ja saa Kelalta työttömyyspäivärahaa. Kela myös maksaa lapsesta lapsikorotuksen kuukaudessa muutaman kympin, tämä raha menee suoraa exälle.
Olen kysynyt mieheltäni, että pitääkö hänen vielä tuon lisäksi maksaa jotain elatusmaksua lapsesta jota ei hänelle edes ole olemassa. Ja sanoi silloin ettei tarvitse, ainoa maksu on se mikä menee suoraa Kelalta exälleen.
Nyt sitten tuli Kelalta postia elatusapuvelan takaisinmaksusta. Summa yli 1200e. Samalla tuli maksuvapautushakemus, jonka mieheni luultavasti saa kun on työtön...
Mutta mikä tuo summa 1200e on, ja meneekö se ulosottoon jos sitä ei maksa, vai kuittaako maksuvapautus sen?
On aika kusetettu olo.
Ja tunnen vihaa miestäni sekä hänen exäänsä kohtaan.
Me olemme molemmat työttömiä, ja vähät rahamme ovat yhteiset.
Onkohan minun muutettava nyt erilleen miehestäni ettei tarvitse alkaa maksamaan kenenkään lapsen elatusmaksuja? Kun meillä siis yhteiset rahat.
Olen kysynyt mieheltäni, että pitääkö hänen vielä tuon lisäksi maksaa jotain elatusmaksua lapsesta jota ei hänelle edes ole olemassa. Ja sanoi silloin ettei tarvitse, ainoa maksu on se mikä menee suoraa Kelalta exälleen.
Nyt sitten tuli Kelalta postia elatusapuvelan takaisinmaksusta. Summa yli 1200e. Samalla tuli maksuvapautushakemus, jonka mieheni luultavasti saa kun on työtön...
Mutta mikä tuo summa 1200e on, ja meneekö se ulosottoon jos sitä ei maksa, vai kuittaako maksuvapautus sen?
On aika kusetettu olo.
Ja tunnen vihaa miestäni sekä hänen exäänsä kohtaan.
Me olemme molemmat työttömiä, ja vähät rahamme ovat yhteiset.
Onkohan minun muutettava nyt erilleen miehestäni ettei tarvitse alkaa maksamaan kenenkään lapsen elatusmaksuja? Kun meillä siis yhteiset rahat.