Elatusmaksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä -82"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä -82"

Vieras
Miten paljon saatte elatusmaksua yhdestä lapsesta kuukaudessa?

Onko siinä hinnassa kaikki maksut, eli känykkälaskut, harrastukset ja vuokra ynnä muuta...???

Paljonko voisi vaatia 7 vuotiaan tarpeisiin?

Kiitos vastauksista!

t. Äippä -82

150€ ja siinä on lapsen osuus asumisesta, ruuasta ja muista perusjutuista.
päivähoitoa, harrastuksia ym ei tuossa ole huomioitu
niin ja lapsi on nyt reilu 3,5v ja sama summa on ollut 1,5v lähtien

Ethän sinä VAADI mitään, elatusmaksu määräytyy lapsen tarpeen ja vanhempien elatuskyvyn mukaan. Peruskulutus (alle kouluikäisellä ainakin noin 250e/kk) + osuus asumiskuluista + muut erityiset menot (esim hoitomaksut, vakuutus). Noista vähennetään lapsilisä ja jaetaan vanhempien kesken. Meillä 3v kuluiksi lapsilisän jälkeen jää reilut 500 e/kk.

Kännykkälasku suoraan etälle, ja etä maksaa kaikki vaatteet ja harrastusvälineet ja harrastusmaksut :)
laria tulee 200e
ja maksan sillä vuokraa sähköä vettä ja ruokaa minusta ihan reilua näin koska etällä enemmän tuloja ja minä joudun kuitenkin päävastuun lapsestamme kantamaan niin etän on helpompaa osallistua rahalla sitten muuten.
Ja lapsi jokaviikonloppu etällään :)

En mitään, sovimme erotessa että siirrymme molemmat maksamaan omat laskut omista rahoistamme. Lapsi on 50-50 molemmissa kodeissa, jotka ovat siis lähekkäin, joten kulutkin ovat 50-50. Elintasossa voi olle eroja kotien välillä, mutta jos sen nyt menisi tasoittamaan yhden lapsen kohdalla niin mites sitten tulevat sisarukset?

Sä "vaadit" niin paljon mikä summa on itsekkin laittaa lapsen elatukseen ja elatusmaksu sisältää kaiken eli sen lisäksi ei oo pakko osallistua mihinkään muuhun menoihin esim. johonkin harrastukseen.

Kännykkälasku suoraan etälle, ja etä maksaa kaikki vaatteet ja harrastusvälineet ja harrastusmaksut :)
laria tulee 200e
ja maksan sillä vuokraa sähköä vettä ja ruokaa minusta ihan reilua näin koska etällä enemmän tuloja ja minä joudun kuitenkin päävastuun lapsestamme kantamaan niin etän on helpompaa osallistua rahalla sitten muuten.
Ja lapsi jokaviikonloppu etällään :)

No eihän toi oo yhtään reilua!!!

Kiitos kaikista vastauksista! Olen saannut tähän saakka 150€/kk ja se on ollut mun mielestä liian vähän. Ei riitä juuri mihinkään... Mutta yritän "vaatia" enemmän seuraavan kerran! Toviottavasti isä maksaa vähän enemmän. Viimeksi hän ei suostunut siihen...

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

[QUOTE="Esko";23008876]En mitään, sovimme erotessa että siirrymme molemmat maksamaan omat laskut omista rahoistamme. Lapsi on 50-50 molemmissa kodeissa, jotka ovat siis lähekkäin, joten kulutkin ovat 50-50. Elintasossa voi olle eroja kotien välillä, mutta jos sen nyt menisi tasoittamaan yhden lapsen kohdalla niin mites sitten tulevat sisarukset?[/QUOTE]
Näin sen kuuluisikin mennä!

Yhteistyössä