Elatusmaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja San-ttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä mä kirjootin etten pysty elättämään lasta? Mä en todellakaan anna likkaa isälleen vain sen takia, että nyt opiskelen.

Oikiasti, käytä sun aivoja äläkä suolla näppikseltä kaikkia peetä. Sulla ei ole kovin hyvää tajua todellisuudesta.

Ja sinullako muka on? Sä et osaa edes lukea ta et ymmärrä lukeeemaasi tai sitten olet niiin laiska että jaksa lukea viestejä loppuun asti. Jaksat vain aukomassa heti kuontaloasi ihan turhaan.

Onneksi kuitenkaan etä ei voi päättää miten elatustuet käytetään tai miten ne maksetaan. Tuo on yllättävän monen (varsinki miehen ) ajatus, että lähit käyttää elarit omiin menoihin tai käy elaripäivinä baarissa. Ilmeisen kutkuttava ajatus, että ex-vaimo ryyppää ja etsii uutta miestä elatustuilla spnsoroitunua.
No jokatapauksessa kukkua tollanen. Ja onneksi todellakin se ei ole sen elatusvelvollisen päätettävissä mihin se raha menee :kieh:

[QUOTE="vieras";22115618]Onneksi kuitenkaan etä ei voi päättää miten elatustuet käytetään tai miten ne maksetaan. Tuo on yllättävän monen (varsinki miehen ) ajatus, että lähit käyttää elarit omiin menoihin tai käy elaripäivinä baarissa. Ilmeisen kutkuttava ajatus, että ex-vaimo ryyppää ja etsii uutta miestä elatustuilla spnsoroitunua.
No jokatapauksessa kukkua tollanen. Ja onneksi todellakin se ei ole sen elatusvelvollisen päätettävissä mihin se raha menee :kieh:[/QUOTE]

Olen ihan tismalleen samaa mieltä. On kummallista, että etävanhempi saa rillutella rahoillaan miten haluaa, mutta lähivanhemman menoja kyttäillään ja ihmetellään, että kulutetaanko siellä nyt elatusmaksuja rillutteluun. Jos maksu sattuu olemaan vaikka sen 140€ kuussa, niin ei siitä tosiaankaan paljoa rillutteluun jää aikaa. Meillä ainakin menee elatusmaksut ihan viimeistä penniä myöten elämiseen. Ei kyllä rillutteluun jää paljon rahaa. Tosin niitä ei maksa etä vaan kela, mutta silti.

Koitas lukia sun eka viesti tähän ketjuun.

Mä en tajua tuota syyllistämistä. Jos kaikilla ei ole varaa tehdä kuin sä, niin heti ollaan ahneita paskoja kuppaaja-exiä kun kehdataan käyttää elarit lapsen elatukseen sillä hetkellä eikä vasta sitten ku lapsi on 18v.

No juuri itse mainitsit itsestäsi kaiken sen mitä olet. Hyvin tunnet itsesi :) Miten sinä et oikeasti osaa lukea?

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115651:
No juuri itse mainitsit itsestäsi kaiken sen mitä olet. Hyvin tunnet itsesi :) Miten sinä et oikeasti osaa lukea?

Ei helvata kun et tajua yhtään mitään. Ottaako sun noin kovaa päähän kun miehesi pitää maksaa elareita lapsista jotka on pannut alulle?

[QUOTE="vieras";22115618]Onneksi kuitenkaan etä ei voi päättää miten elatustuet käytetään tai miten ne maksetaan. Tuo on yllättävän monen (varsinki miehen ) ajatus, että lähit käyttää elarit omiin menoihin tai käy elaripäivinä baarissa. Ilmeisen kutkuttava ajatus, että ex-vaimo ryyppää ja etsii uutta miestä elatustuilla spnsoroitunua.
No jokatapauksessa kukkua tollanen. Ja onneksi todellakin se ei ole sen elatusvelvollisen päätettävissä mihin se raha menee :kieh:[/QUOTE]

Tiedän erään tapauksen jossa exä maksoi elareita kolmesta lapsesta ja yritti määrätä sitten niin ettei niillä elareilla saa ostaa ruokaa naisen uudesta suhteesta syntyneelle lapselle. Siis oikiasti, voiko noin tyhmiä ihmisiä olla!

Olenko mäkin sitten ahne, kun saan sen vajaa 140€/kk/lapsi?? Lapsilta ei puutu mitään ja elarit todellakin menee lasten kuluihin, ei mun. Uudet pyörät, sukset, luistimet, puhelimet yms. ostan silloin, kun tarvitaan. Elarit tulee ihan mun omalle tilille, ei millekään erilliselle.

Alkuperäinen kirjoittaja ahneet lähit;22115567:
Ai no sitten kuva on väärä. Sanoin kyllä, että etä maksa mutta lapsen tilille joka kk sen maksun ja se otetaan käyttöön sitten kun sitä rahaa tarvitaan enemmän kerralla isompiin hankintoihin. Mistä siis saa sen käsityksen että maksuja ei tarvitse maksaa?

Ai eikö niitä summia tarvita isompia eriä, kuin vasta sitten kun lapsi hankkii mopon tai vastaavaa. Kyllä meillä ainakin tuo 2v jo kuluttaa jonkin verran ja joka vuosi enemmän ja enemmän. Vähän väliä saa hankkia jotain uutta ja tarpeellista ja kohta alkaa se luistimien, suksien, polkupyörien sun muiden hankkiminen ja niitä joutuu aika tiuhaan hankkimaan uusia vanhojen jäätyä pieneksi.

Ja kyllä se lapsen eläminenkin maksaa, ei kaikki asu vuokra-asunnossa ja sossu maksa sitä elämistä.

Yhteistyössä