Elatusmaksujen oikeuskäsittely..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jännittäääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten kilometrikorvaukset ja päivärahat voivat mitenkään vaikuttaa elatusmaksuihin tai mihinkään muuhunkaan? Nehän ovat kulukorvauksia eikä mitään palkan lisiä. Ei meillä edes palkkakuiteissa ole mitään mainintaa kulukorvauksista, sillä ne eivät liity palkkaan mitenkään. Ei kai niitä tarvitse edes ilmoittaa kenellekkään (paitsi verottajalle, jos se niitä sattuu kyselemään).

Meillä km-korvaukset näkyy palkkakuitissa JOS ne maksetaan palkan yhteydessä. Oikeastaan kaikilla muilla tässä talossa ne maksetaankin aina palkan yhteydessä paitsi mulle... Mä kun olen niin huono laittamaan niitä matkalaskuja eteenpäin... Mulle maksetaan siis miten sattuu, kun saan laskuni ´kirjoitettua :)

Miten kilometrikorvaukset ja päivärahat voivat mitenkään vaikuttaa elatusmaksuihin tai mihinkään muuhunkaan? Nehän ovat kulukorvauksia eikä mitään palkan lisiä. Ei meillä edes palkkakuiteissa ole mitään mainintaa kulukorvauksista, sillä ne eivät liity palkkaan mitenkään. Ei kai niitä tarvitse edes ilmoittaa kenellekkään (paitsi verottajalle, jos se niitä sattuu kyselemään).

No eihän niiden pitäisikään vaikuttaa, mutta onhan tämä tullut moneen kertaan jo todettua täällä suomenmaalla, ettei sossu ole aina ihan perillä asioista...

[QUOTE="moilanen";27305138]No eihän niiden pitäisikään vaikuttaa, mutta onhan tämä tullut moneen kertaan jo todettua täällä suomenmaalla, ettei sossu ole aina ihan perillä asioista...[/QUOTE]

Tai jos on toimittanut vain tiedot maksetuista palkoista eikä laskelmista, jossa kulut näkyvät?

[QUOTE="vieras";27305469]Ei kai nyt sentään?!? :O Pelottaa ajatuskin![/QUOTE]

Kyllä !! Mä menetin yöunet kun mulle kerrottiin tämä elämäntotuus. Olin niin ajatellut, että täällä on kaikki. Muuta ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja Jännittäääää;27303356:
melkeen 17 ja melkeen 18 vuotiaat.
Niin kuin tuolla kirjoitin niin tulot nettona n.2000e/kk.
Ex- vetää tällä hetkellä tuon 900 euron lisäks asumistukee, lapsilisät ja oman palkkansa(1800e/netto).
No kyllä meillä yhtä suurta perhettä ollaan.
Yhteisiä lapsia ei mieheni kanssa ole, mutta itselläni aikaisemmasta liitosta vielä 2kpl alakoululaisia...
Onnihan on tässä kohtaa että itselläni on hyvät tulot, muuten ei oltas pärjättykään :)

Ei tuon ikäisistä enää saa lapsilisää, tai loppuu siis kokonaan kun täyttää 17v eli ihan kohta.

tuolla mainitussa oikeusministeriön linkissä mainitaan mm. siitä paljonko saa alennusta jos laps on vaikka puolet ja puolet, kun moni on väittänyt et jos on puolet kuusta niin ei tartte maksaa elareita ( toki niinvoi olla jos sovitaan erikseen )

Mutta etä saa alennusta max. 61,00e/kk vaikka laps olis puolet kuusta.

Yhteistyössä