elatusmaksun suurus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelp

Vieras
tulemme asumaan virallisesti vielä yhdessä vaikka mies ei ole täällä kin paperilla mutta haluu pitää nimensä täälä pitääkseen asunnon kun minä etsin uutta no joka tapauksessa nythän meidän on pakko sopia keskenään että hän maksaa minulle sen minkä saisin asumistukea ja elarit etten ns vähemmälle jää kun kuuluisi..

paljonhan hänen osuutensa suunnilleen olisi tulot enenn veroja 1600 verojen jälk 1200e hänellä ei ole vuokraa ym maksettavana ainostaan opintolaina 130e kuukausi on ainut hänen säännöllinen menonsa koska hän asuu vanhempien luona..ees jos joku osais sanoa sinne päin summaa

Alkuperäinen kirjoittaja hjelp:
tulemme asumaan virallisesti vielä yhdessä vaikka mies ei ole täällä kin paperilla mutta haluu pitää nimensä täälä pitääkseen asunnon kun minä etsin uutta no joka tapauksessa nythän meidän on pakko sopia keskenään että hän maksaa minulle sen minkä saisin asumistukea ja elarit etten ns vähemmälle jää kun kuuluisi..

paljonhan hänen osuutensa suunnilleen olisi tulot enenn veroja 1600 verojen jälk 1200e hänellä ei ole vuokraa ym maksettavana ainostaan opintolaina 130e kuukausi on ainut hänen säännöllinen menonsa koska hän asuu vanhempien luona..ees jos joku osais sanoa sinne päin summaa

Mun pikkuveljellä samat tulot ja joutuu maksaa 200 euroo kuussa. Ei oo varmaan ihan oikeudenmukainen summa, mutta oikeuteen ois joutunut menemään, jos olis halunnut pienentää summaa.

Mut jos te asutte virallisesti yhdessä, niin saatte varmaan asumistukea sen minkä tähänkin asti? Miehelle jää siis se elatusmaksu ja koska et saa yh-korotusta (kun virallisesti ette ole eronneet) niin ehkä sit se 40e (vai paljonko se nyt on se yh-korotus?)/lapsi pitäs miehen sulle maksaa, jos ajattelee, et sun täytyy saada "se mitä kuuluu" ...

Lastenvalvojilla on sellainen malli/ohje siihen miten elatusmaksun suuruus lasketaan ja molempien vanhempien tulot ja asumismenot jne. huomioidaan. Meillä ohjelman ehdottama summa oli melkein puolet suurempi mihin sitten päädyttiin. Mies ehdotti itse summaa jonka maksaa ja mä hyväksyin sen ja alkuvuodesta sitten mennään tarkastamaan sitä summaa kun myös mä aloitan keikkatyöt (nyt olen äitiyslomalla).

Yhteistyössä