Alkuperäinen kirjoittaja johale:ja lapsen elatukseen menevän rahan voi laskea hyvin helposti, kun ynnää kaikki asumiskustannukset, ruokamenot (-tupakka, alkoholi ja muut aikuisten jutut), jakaa asukkaiden määrällä... Esim menot 1000E/kk vanhempi ja kaksi lasta, tekee lasta kohden 333E/kk + kaikki harrastukset ja vaatteet. Jos poissa oleva vanhempi maksaa minimin eli n130e lapsi, 110e jää lapsilisään ja läsnäolevalle vanhemmalle jää 90+ ne kaikki harrastukset ja vaatteet...
Itse juuri laskeskelen menoja ku edellinen elatussopimus loppui isän opiskelujen loppumisen vuoksi. On työelämässä ja mielestään 270e kahdesta lapsesta (11 ja 14) on aivan naurettavan paljon... Toisen harrastukseen menee 360e-600e vuodessa toisella vähän vähemmän... Isä ei tajua, että aina minun täytyy kuskata, koska julkista liikennettä ei ole vaikka asumme 15km keskusta... Ja kun lapsi menee ammattikouluun parin vuoden päästä hänen täytyy kulkea taksilla joka aamu 6km että pääsee bussiin. Ja tämänkin "joudun" maksamaan itse ihan taksojen mukaan. Ja tällähetkellä tuloni ovat 250e kk kotihoidontuella... Onneksi uusi mieheni maksaa mukisematta myös exän lasten menoja. Vaikka ei tarvisi.
Entäs mopo mönkkäri????