Elatusmaksut... Saattaa tulla pitkä vuodatus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elatusmaksut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulis et 8 vuoden aikana on ehtinyt saamaan rahatilanteensa kuntoon ja elämänsä kondikseen, mutta ei. Mies kun lähtee niin itketään taas lompakon perään.. 8 vuotta nyt löysäillyt kotona vaan lapsen kanssa? Olis vaikka kannattanut käydä kouluja tuossa ajassa.

Ja pitäis olla tasa-arvoinen maa tämä?

Te ootte hauskoja :D
Päässänne kehittelette et olen löysäillyt kotona 8 vuotta lapsen kanssa vaikka selkeesti kirjoitin tuonne aiemmin olevani työelämässä ja että opiskelen :D
Tottakai rahatilanne muuttuu kun eroaa ja vastaakin yksin kaikesta kun tähän asti on JAKANUT kulut.

[QUOTE="vieras";27007333]Taas kerran etävanhempi joutuu kärsimään äidin puutteellisesta elämänhallinasta.[/QUOTE]

Niin tai sitten etävanhempi on saanut nauttia monta vuotta lähiäidin hyväntahtoisuudesta, ihan miten vaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Te ootte hauskoja :D
Päässänne kehittelette et olen löysäillyt kotona 8 vuotta lapsen kanssa vaikka selkeesti kirjoitin tuonne aiemmin olevani työelämässä ja että opiskelen :D
Tottakai rahatilanne muuttuu kun eroaa ja vastaakin yksin kaikesta kun tähän asti on JAKANUT kulut.

Ensinnäkin, se sinun silloinen mies jonka kanssa oli ei ollut millään muotoa elatusvelvollinen sinun ja exäsi lapsen. Jos on halunnut elättää niin ok.
Mutta siihen et kyllä voi vedota.
Toinen, nyt saat lapsilisään yh korotuksen kun olet yh.
Typeryyttä on olla tarkistamatta elatusmaksuja noin pitkältä ajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vilppiä?;27007367:
No entäpä sitten nämä tapaukset joissa äiti on "vilpillisesti" tullut raskaaksi ja pitänyt lapsen ja vaatinut isältä elatusmaksuja ym.? KUULUUKO isän tällöin elättää lastaan?
Onko tämä äiti kenties raiskannut isän?

Pitäisi jokaisen aikuisen ihmisen tietää että yhdyntä on mahdollinen raskaus.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
[QUOTE="jeps";27007374]Mutta eihän aloittajaa ole vähempi kiinnostanut aijeminkaan onko elaria tullut vai ei mutta nyt kiinnostaa kun ero tuli?
Ei exän kuulu maksaa elareita siksi että tämä kysinen äiti on taas vapailla markkinoilla, me missään jenkeissä asuta.[/QUOTE]

Ei, vaan exän kuuluu maksaa elareita koska on lapsen ISÄ.

Ja mä tuolla jo sanoin, että ei niitä tarvitse tappiin asti nostaa, mutta haluan PÄIVITTÄÄ tilanteen lastenvalvojan läsnäollessa ja saada mustaa valkoiselle, että ex ei enää voi ominpäin jättää maksamatta koska ostaa lapselle jotain.
Tolla logiikallahan jos mä ostan vaikka 80e vaatteita, niin lapsen isän pitäis lisätä ne lapsen elareihin?!
Mä en ole tykännyt siitä aiemminkaan, että on jättänyt maksamatta, mutta en ole vienyt asiaa eteenpäin, koska en ole halunnut tapella, eikä se ole ollut meidän pärjäämisestä pois.
No, nyt se on, koska olen yksin vastuussa meidän taloudesta, johon kuuluu myös LAPSI, jolla on isä, jonka kuuluisi maksaa LAPSEN ELÄMISEEN tarkoitettua elatusmaksua.

Tottakai elarit kuuluu tarkastuttaa. Tyhmä olit kun et ole aiemmin käynyt. Mutta joo nyt lastenvalvojalle niin asia selviää. Älä välitä näistä huutelijoista täällä,ovat niitä etäisien uusia..

[QUOTE="nii";27007394]Ensinnäkin, se sinun silloinen mies jonka kanssa oli ei ollut millään muotoa elatusvelvollinen sinun ja exäsi lapsen. Jos on halunnut elättää niin ok.
Mutta siihen et kyllä voi vedota.
Toinen, nyt saat lapsilisään yh korotuksen kun olet yh.
Typeryyttä on olla tarkistamatta elatusmaksuja noin pitkältä ajalta.[/QUOTE]

Siis mitä v*ttua?! Mä mitään ole vedonnut, olen vain todennut, että mies on HALUNNUT ottaa osaa myös lapsen kuluihin, koska on alunalkaenkin ottanut "koko paketin" johon myös lapsi on kuulunut. En ole ollut ko.miehen kanssa hänen rahojensa takia.

Ne yh-korotuksetko sitten korvaa ne puuttuvat eurot elatusmaksusta?
MIKSI lapsen isän EI TARVITSISI/KUULUISI maksaa elatusmaksuja ns.oikeata summaa?

Mä en ymmärrä teidän logiikkaa.

[QUOTE="vierailija";27007435]Tottakai elarit kuuluu tarkastuttaa. Tyhmä olit kun et ole aiemmin käynyt. Mutta joo nyt lastenvalvojalle niin asia selviää. Älä välitä näistä huutelijoista täällä,ovat niitä etäisien uusia..[/QUOTE]

Miten se musta tyhmän tekee?
Olen tietoisesti antanut olla, kun en ole jaksanut tapella kun ei ole ollut pakko.
Nyt on pakko.. :(

Koitan olla välittämättä, mutta sappi kiehuu ( sitähän ne yrittää ) kun tahallaan pitää ymmärtää väärin ja väännellä asioita..

[QUOTE="vieras";27007459]Se että olet yksin (taas) on yksinomaan sinun syytä. Älä rangaista lapsen isää siitä että et osaa elää normaalia perhe-elämää.[/QUOTE]

Olkoon kenen syytä hyvänsä, niin ei lapsen siitä tarvitse kärsiä! LAPSELLE kuuluu oikean kokoiset elatusmaksut, että pystyn maksamaan hänen elämisensä!

"Älä rangaista lapsen isää siitä että et osaa elää normaalia perhe-elämää."
Ei helvetti miten idiootti lause :D

Miten se musta tyhmän tekee?
Olen tietoisesti antanut olla, kun en ole jaksanut tapella kun ei ole ollut pakko.
Nyt on pakko.. :(

Koitan olla välittämättä, mutta sappi kiehuu ( sitähän ne yrittää ) kun tahallaan pitää ymmärtää väärin ja väännellä asioita..

No en nyt tosissani tarkoittanut. Mutta lain mukaan saatavat kannattaa aina ottaa vastaan. Nostaahan jokainen lapsilisiäkin vaikka ei ole pakko.

Itselläkin exä joka ei haluaisi maksaa mitään,saan kelan kautta elarit ja he perivät mieheltä sitten. Ja joka kerta kun näemme saan kuulla miten ilkeä olen kun vaadin elatuksia!

[QUOTE="silakka";27007401]Onko tämä äiti kenties raiskannut isän?

Pitäisi jokaisen aikuisen ihmisen tietää että yhdyntä on mahdollinen raskaus.[/QUOTE]

No sen verran nyt pitäisi toisen luottamusta arvostaa, että ei jätä salaa ottamatta ehkäisypillereitä ja näin hankkiudu raskaaksi.

[QUOTE="jeps";27007374]Mutta eihän aloittajaa ole vähempi kiinnostanut aijeminkaan onko elaria tullut vai ei mutta nyt kiinnostaa kun ero tuli?
Ei exän kuulu maksaa elareita siksi että tämä kysinen äiti on taas vapailla markkinoilla, me missään jenkeissä asuta.[/QUOTE]

Isä on päässyt kuin koira veräjästä aiemmat 8 vuotta koska joku toinen mies on elättänyt ap:n lasta oikean isän sijaan. Hänen pitäisi vain olla kiitollinen noitsta kahdeksasta vuodesta. Tosin takautuvastikin saattaa elareita joutua maksamaan. Ja 120€ tuskin kattaa puolia lapsen kuluista (-lapsilisät). Äitiä sillä ei vielä sittenkään elätetä vaikka elarit pari kymppiä nousisikin.

anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta samantie ulos noi typerät kommentit ja jutun kääntämiset päälaelleen.
Tottakai tarkistutat elatusmaksun. Ja luulenpa että maksu nousee ihan varmastikki.
Mä lasketutin oikeusaputoimiston kautta ja he laskivat 400e per lapsi, mutta minusta se oli liikaa(mietin jos itse joutuisin maksamaan) ja päädyimme 250euroon/lapsi joka sopi molemmille (kaksi lasta) .

Ihan asiallista on noin pitkän ajan jälkeen laskea elatusmaksu vastaamaan nykytilannetta. Itse en osaa laskea maksuja, vaan lastenvalvoja sen puolueettomasti laskee. Ei pidä vaatia enempää, mutta ei myöskään vähempää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti oulusta;27007491:
anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta samantie ulos noi typerät kommentit ja jutun kääntämiset päälaelleen.
Tottakai tarkistutat elatusmaksun. Ja luulenpa että maksu nousee ihan varmastikki.
Mä lasketutin oikeusaputoimiston kautta ja he laskivat 400e per lapsi, mutta minusta se oli liikaa(mietin jos itse joutuisin maksamaan) ja päädyimme 250euroon/lapsi joka sopi molemmille (kaksi lasta) .

Kiitos :)
Ei mun tarkoitus ole kupata lapsen isältä jokaista penniä mikä liikenee, tuo 400 kuulostaa todella hurjalta summalta... :/

Olkoon kenen syytä hyvänsä, niin ei lapsen siitä tarvitse kärsiä! LAPSELLE kuuluu oikean kokoiset elatusmaksut, että pystyn maksamaan hänen elämisensä!

"Älä rangaista lapsen isää siitä että et osaa elää normaalia perhe-elämää."
Ei helvetti miten idiootti lause :D

Siskolla kun oli samankaltainen tilanne, että raha alkoi loppumaan ja ero oli tullut niin eipä alkanutkaan ruinaamaan toiseen maahan muuttanelta isältä mitään maksuja vaan vahvistimme perheen sisäistä tukiverkkoa ja sisko hankkiutui parempipalkkaisiin töihin.

Kyllä se on itsestä kiinni, pystyykö lastaan elättämään (myös yksin). Ja jos ei pysty niin jonkinlaisen asteen luuserista on pakko olla kyse.

Siskolla kun oli samankaltainen tilanne, että raha alkoi loppumaan ja ero oli tullut niin eipä alkanutkaan ruinaamaan toiseen maahan muuttanelta isältä mitään maksuja vaan vahvistimme perheen sisäistä tukiverkkoa ja sisko hankkiutui parempipalkkaisiin töihin.

Kyllä se on itsestä kiinni, pystyykö lastaan elättämään (myös yksin). Ja jos ei pysty niin jonkinlaisen asteen luuserista on pakko olla kyse.

Voi kultapieni kun sinne parempipalkkasiin töihin ei HANKKIUDUTA noin vaan, siksi mä opiskelen nyt työn ohella, mikä kutistaa mun palkkaa entisestään.
Mä PYSTYN kyllä elättämään mun lapsen, ei me nälkään kuoltais todellakaan, mutta en pystyis mitään ylimääräistäkään ostamaan tai harrastuksiaan rahoittamaan.
Oon ihan kuvitellut, että isä on myös elatusvelvollinen?!
Miksi lapsen pitäisi kärsiä tilanteesta?
Mitä tuo perheen sisäinen tukiverkon vahvistaminen käytännössä tarkoittaa?

Se on sitten oma valinta. Mutta vanhemmilla on elatusvelvollisuus lapsiin. Halusi tai ei. Mikäli on maksukyvytön, niin kela maksaa sen osuuden. Kyse on lapsen oikeuksista eikä ahneudesta. Ihan käsittämätöntä että jostain näinkin perus asiasta yritetään vääntää jotain mielipidekysymyksiä. Ei ole ahneutta hakea sitä mikä jokaiselle kuuluu. Nämä huutelijat voisivat yhtä lailla jättää lapsilisät nostamatta. Olisi nimittäin tasan sama asia.

Yhteistyössä