Elatusmaksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elättäjä

Vieras
Miten menee maksujen kohtalo tämmösessä tilanteessa, kun oon raskaana miehelle, joka ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä eikä siis olla isä. Ja minulla on vielä voimassa oleva avioliitto (eropaperit menemässä), mutta vauva menee silti aviomieheni nimiin, enkä halua että hänkään joutuu maksajaksi. Jos tämä oikea isä ei halua tunnustaa isyyttään niin mikä on mahdollisuus?

Minä en tuossa tilanteessa vaatisi keneltäkään mitään. Ensimmäinen huolenaiheeni olisi se miten selviän yksin lapsenkasvatuksesta ja miten kerron hänelle tulevaisuudessa isästään. Viis elatusmaksuista.

Vaan mitäs jos kumpikaan ei halua tunnustaa isyyttään? no aviomiehen ei ees tartte, kun sen nimiin menee kuitenkin, mutta minusta on epäreilua että hän joutuu "syyttömänä" maksamaan yhtään mitään..

No mutta eikös tässä tilanteessa voi testillä todistaa sen että aviomies ei oo lapsen isä? Ja koska biologinen isä ei lastaan tunnusta, niin silloin elarit maksaa kela.

Mutta sillä kenen se on on oikeus tunnustaa. toisaalta lapsen äiti voi tehdä sen vaikeaksi mutta se on lapsen etu. ja sen toisen on pakko tunnustaa se jos se nainen haluaa niin.

Kyllä se isä saadaan papereihin, kun dna-testein osoitetaan isyys. Ei mies voi niiltä välttyä. Sitten vasta tulevat kyseeseen elarit, siihen voi hetki mennä ennen kuin ne saat.. Mie aloin saada elareita vasta kun lapsi oli 6kk vanha.

Yhteistyössä