elatusmaksut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhlä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höhlä

Vieras
Tässä eroa tekemässä.... :'(

Miten on.. jos lapsista on yhteishuoltajuus (viikko mulla ja viikko iskällä) niin kuuluuko miehen maksaa mulle sillon elatusmaksua!?

*pähkäilee*

Noi on vähän tapauskohtaisia..

Toinenhan teistä saa kuitenkin sitten lapslisät, ja jos ne tulee sinulle, niin ei kai ainakaan silloin elareita enää kuulu maksaa..

mut tosiaan, ne on ihan tapauskohtaisia.

Jos puolisosi tulot ovat huomattavasti omiasi suuremmat, silloin elarit kuuluu kyllä maksaa. Kannattaa ottaa heti yhteyttä lastenvalvojaan.

Näin varsinkin siinä tilanteessa, että sinä hankit vaatteet, kengät ja harrastusvälineet. Kaverilleni on käynyt niin, että elareita ei makseta. Isän piti maksaa puolet kaikista vaatteista, fillareista, lääkkeistä (lapsella astma), niin eipä ole maksanut yhtään mitään. Lapsia on 3 äiti on opiskelija ja isä pomon asemassa.

Eli kaikki pitää kirjata myös paperille!

Meillä lapset vuoroviikossa, toinen kirjoilla isällä, toinen mulla eli lapsilisät menee myös puoliksi.
Isällä huomattavasti suuremmat tulot kuin mulla, lastenvalvoja oli sitä mieltä, että isän kuuluisi maksaa elareita, mutta siihen päädyimme, ettei maksa B)
Tapauskohtaista siis...

Näin se menee, et isä ei sillon maksa. Vaan sinä saat lapsilisät ja isompiin ostoksiin isä voi ottaa sit osaa. esim.polkupyörät. Jos mies sellanen, et ei oo varmaa ottaako osaa isompiin ostoihin. Kannattaa laittaa mustaa valkoiselle!

Riippuu tosiaan siitä kuka maksaa lapsen/lasten menot.

Päivähoito, ip-kerho, vaatteet, harrastukset, urheiluvälineet jne. Tuo lista on loputon.

Yhdessä tutussa perheessä on lapsi vuoro viikoin ja isä maksaa elatusapua, äiti hoitaa lapsen vaatteet, harrastukset yms.