I
ITKU
Vieras
Olen itkenyt silmäni päästäni. Olen viime päivinä käynyt läpi ensimmäistä avioliittoani, joka päättyi 15 v sitten. Emme juurikaan ole pitäneet yhteyttä näiden vuosien aikana. Toki olemme tavanneet eri tilaisuuksissa. mutta useimmiten olen ollut kun entistäni ei olisi olemassakaan. Teimme vastikään yhteisen matkan kun kävimme jättämässä jäähyväiset yhteiselle yställemme/entiselle sukulaiselleni. Minua ei ollut kutsuttu saatika että kukaan odotti näkevänsä minut siellä. Lähdin koska oli sisäinen pakko tehdä matka ja halusin tehdä sen entiseni kanssa koska paikkaan ja ihmisiin liittyi niin paljon muistoja. Hyviä sellaisia. Vastaanotto, jonka siellä sain oli niin hyvää, lämmintä ja rakastavaa etten olisi voinut kuvitellakkaan. Elämä kesä sellainen kauan sitten oli siellä mutkatonta ja hauskaa ja minulla on ollut suunnaton ikävä näitä ihmisiä ja sitä aikaa. Eka vaimoni oli se ensimmäinen suuri rakkauteni ja vaikka pakko oli erota niin sisäinen side on säilynyt kaikki nämä vuodet. Emme koskaan ole jutelleet elämäsämme ja erostamme, mutta matka oli pitkä ja aikaa oli jutella. Hän sen keskustelun aloitti ja kysyi mitä olen ajatellut yhteisestä ajastamme ja mitä ajattelen hänestä nyt. Kerroin, että rakastan häntä ja hän vastasi, että niin minäkin sinua. Olemme molemmat sitoutuneet toisaalle emmekä ala sössiä asioita. Yhteydenpito on kuitenkin jatkunut ja asioita käyty läpi ja itketty paljon sitä mitä toisillemme teimme ja lapsillemme. Tiedän, että olen saanut anteeksi ja myös antanut anteeksi. Minä rakastan häntä sieluni syövereissä eikä se koskaan tule häviämään. Hän mokasi, minä mokasin ja teimme ýhteisen elämämme mahdottomaksi silloin ja aivan turhaan. Emme me ole toisiamme menettäneet ja aivan varmasti yhteytemme nyt tulee jatkumaan kuolemaamme saakka. Tuntuu vaan niin tosi pahalta ja sattuu niin kuin tietenkin kuuluukin. Se mitä tässä haluan sanoa kaikille , että vaikka on vaikeita hetkiä, pahoja tekoja, uskottomuuttakin niin jos teillä on se sisäinen yhteys ja sielujen rakkaus niin tehkää kaikkenne säilyttääksenne suhteenne ja liittonne. Tosi rakkaus kestää aika lailla. Nytkin olen onnellinen´, että minulla on hänet ja tiedän että se on molemmin puolista. Joten puhukaa silloin kun aika on, kärsikää ja itkekää kun aika on, pitäkää vaikka hetken etäisyyttä ja miettikää uudelleen ja vielä uudelleen. Ei niitä tosi rakkauksia kuitenkaan elämän varrelle kovin monta satu ja jos sen satutte löytämään niin taistelkaa sen puolesta. Olen niin pahoillani, surullinen kuinka ymmätämättömiä olimme. Rakkaudella sinulle elämäni ihminen.
uja uudelleen
uja uudelleen