Alkuperäinen kirjoittaja raamattu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en ole koskaan ennen kuullut nimeä Elia, en muista edes törmänneeni siihen kirjalloisuudessa vaikka paljon olenkin lukenut. Aika harvinainen nimi on, eikä kerro yleissivistyksestä vielä mitään jos sitä ei tunne...
Joo, edellä jo heitin, että nimi on Raamatusta. Eli kertoo yleissivistyksestä mielestäni, onko yhtään tuttu. (Vaikka ei olisikaan nk. uskovainen.) Jos nimenantajat eivät halua tällaista assosiaatiota, kannattaa olla tietoinen. Tsekkasin tässä välissä Wikipediasta: tärkeä profeetta, nousi tulivaunuissa taivaaseen.
Raamatussa on paljon nimiä, ei niitä kaikkia voi jokainen sitä kirjaa joskus lukenut muistaa. Itse en ole edes kristitty, joten minusta se että ei tunnista nimeä Elia raamatusta ei kerro kyllä niinkään yleissivistyksestä kuin enemmänkin nimen harvinaisuudesta.
No, olen keski-ikäisenä ihmisenä huomannut, että nuorempien ihmisten yleissivistys on yleensä heikonlainen... Se pointti kuitenkin minkä halusin tehdä on se, että jos miettii, onko joku nimi kiva lapselle, kannattaa tiedostaa nimeen liittyvät selvät mielleyhtymät. Voi sen nimen silti antaa, jos siitä tykkää, vaikka olisi mikä ateisti.