Elohiiri vatsassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällainen oire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällainen oire

Vieras
Iltaa, pitää nyt kirjoitella tänne tällainen hassu tuntemus, kun mulla ollut jo vajaan viikon elohiiri vatsassa, eli "nykii" jossain syvemmällä vatsassa aika ajoin pitkin päivää. Ihmettelen sitä, miksi se jatkuu useita päiviä... vauvaa ollaan yritetty jo vuodenvaihteesta asti, mutta raskaustestit olleet negatiivisia... et ei pitäis olla vauvasta kyse valitettavasti. Onko muilla kokemuksia tällaisesta elohiirestä?

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen oire:
Iltaa, pitää nyt kirjoitella tänne tällainen hassu tuntemus, kun mulla ollut jo vajaan viikon elohiiri vatsassa, eli "nykii" jossain syvemmällä vatsassa aika ajoin pitkin päivää. Ihmettelen sitä, miksi se jatkuu useita päiviä... vauvaa ollaan yritetty jo vuodenvaihteesta asti, mutta raskaustestit olleet negatiivisia... et ei pitäis olla vauvasta kyse valitettavasti. Onko muilla kokemuksia tällaisesta elohiirestä?

up, kommentteja? Eikö kellään tällaisia tuntemuksia koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Mulla on monesti. Ja sen tunne on kuin vauva potkis mahassa.

Ok, löytyihän joku muukin... Se tunne on todella sellainen, et vauva "muljuaisi" masussa, mut tosin koko ajan yhdessä ja samassa paikassa. Ainahan sitä pitää kuitenkin jossain syvällä elätellä pientä toivetta, et jos kuitenkin, tosiasioista huolimatta, olis ollut kyseessä oikea vaavi... :) kun yritys on päällä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin on monesti, ne on suolen normaalia toimintaa kun ruoka siellä liikkuu. Välillä tuntuu ja näkyy vatsan pinnalla sellainen nykiminen.

Joo, mut tää elohiiri eroaa suolen normaalista toiminnasta, jonka kyllä tunnistan. Siksi niin erikoinen, kun ei ole ennen tällaista ollut

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin on monesti, ne on suolen normaalia toimintaa kun ruoka siellä liikkuu. Välillä tuntuu ja näkyy vatsan pinnalla sellainen nykiminen.

Noin mullakin. Mä sanon noita haamupotkuiksi. Välil tulee enemmän ja sit ei taas pitkään aikaan. Pojan syntymästä 2½ vuotta ja siitä asti noita ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mulla on kans välillä sellasta, et tuntuis että vauva on masussa.

Tähän vielä kommentti, et mulla on myös ollut niitä "haamupotkuja", jos niihin viittaat, mut nekin oli erilaisia verrattuna tähän sitkeään elohiireen. Kaikenlaisia tuntemuksia sitä ihmisen vatsassa voikin olla.

Kysyjän kysymys on kuin just mun käsillä kirjoitettu. Sama tilanne, yritystä vuodenvaihteesta ja samoja tuntemuksia. Vaan aina hieman eripuolilla.
Mielenkiintoiseksi tästä tekeekin nyt se, että ekaa kertaa elämässäni olen alkanut näitä tuntemaan. Weird... :/

Mulla ollut jo reilu neljä vuotta....välillä ei ole mitään tuntemuksia, mutta välillä vatsa pomppii navan vierestä vas. puolla sillain, että sen näkee myös selvästi vatsan päältä. Tuntemukset samoja, kun vauva potkisi. Välillä tulee joka päivä parinkin viikon ajan. Itse olen tehnyt kaksi raskaustestiä (negatiivisia), kun ei voi ymmärtää, mitä tämä on. Mies kommentoi, että alien -vatsassa tai lapamato. kait se on sitä suolen toimintaa tai joku elohiiri??? Ja välil kramppaa niin, että joutuu suoristaan koko kropan. Todella weird :/

Ihan samoja tuntemuksia. Eilen just katsoin, et vatsanahan läpi oikeen näkyy ja tuntuu, kun siellä hyppii joku... Kohtu on poistettu, eli vauvasta ei tod. ole kyse :) Lihaksen elohiiri taitaa olla, mut todella iso ja ihmeellinen. Olin tehny aika rajuja vatsalihassliikkeitä, et ehkä sekin vaikutti...

Sain keskenmenon noin kuukausi sitten. sen jälkeen aina kun rauhottuu sohvalle alkaa vatsassa nykymään. siis ihan tuntuu sille kun olis elohiiri ja sit välillä siltä et vauva potkuttelis masussa. ei ole ennen ollu tälläsiä tuntemuksia.

hyvä että tuli selvyys asiaan. En todellakaan voi olla raskaana mutta vatsassa hyppiminen on tullut vastikään ja voi hyppiä koko päivän tai sitten on päivien tauko ja taas alkaa. Nyttenkin on tunne kuin käsi liikkuisi vatsassa. Ihmettelin pitkään ja en uskaltanut mainita kenellekään mitään, mutta nyt löysin tämän sivun. Eli nyt on kysymyksessä jo 60-vuotias mamma!

hyvä kuulla, että on muitakin kenelle samanlaisia tuntemuksia! itte tein kanssa raskaustestin ja negatiivinen oli. Muutaman viikon on mahssa tosiaan tuntunu niin kun joku potkuttelis. ja samassa paikassa koko ajan.

Hei tytöt mullakin alko nyt ensimmäistä kertaa. todella outoo. Itse oli 5 kuukautta sit yhdynnäs ja saanut menkoja ihan normaalisti. mutta nyt alkoi vatsassa liikkuu jotain, tein testin ja näytti negaa. ONKO TÄÄ TAVALLISTA, PITÄÄKÖ KÄÄNTYÄ LÄÄKÄRIN PUOLEEEN. IHAN PELOTTAA.

Joo , mulla on ollu kanssa kyseinen sykkivä juttu mahassa. Useimmiten ilmenee iltasin ku alkaa nukkumaan. Omasta mielestä äärettömän ärsyttävää. Testin oon tehny ja menkat on tullu normaalisti. Oon ruvennu miettii et voisko se olla vaikka se lapamato mut en oo kuitenkaan syöny makeanvedenkalaa.varsinkaan raakana. Asiasta en oo kellekään muuöle kertonut paitsi miehelleni joka sitten koitti mahaani ja tunsi sykkimisen myös. Lääkärille oon parikertaameinannu mennä mut en oo sot kuitenkaan saanu aikaseks. Et jos jollai on jotain ns. Lääketieteellistä tietoa et mistä johtuu ja miten saa pois ni vois ilmotella.

Matoja teillä siellä suolistossa on, niitä on jokaisella ihmisillä.. koska niitä tulee niin helposti..liasta, pölystä, ulkoilmasta jopa juomavedestä...Niitä luikertelee myös muualle ihmiskehoon ja kasvaessaan ne saattaa aiheuttaa kaikenlaisia vaivoja... kannattais ottaa ihan perus koirien/kissojen axilurit naamariin.. Kunnon annos.. 30 tabl. 500 mg...ja lisäksi eri yrtit myös karkoittaa loisia... Niin minäkin teen ja pysyy kurinat,lurinat, sykkimiset, nykimiset ym. poissa. Me ihmiset olemme myös eläimiä, joten hoidetaan myös itsemme,eikä VAAN lemmikkejämme...
Niin.. ja lapamadon voi kyllä saada myös graavikalasta, sushista, savustetusta kalasta... Siis ainakin kaikista mitkä ovat RAAKOJA..oli sitten merestä tai järvestä..Kontal merkkistä matolääketta saa apteekista ilman reseptiä, ettei tarvi ees kalliita lääkärimaksuja maksaa...

Ihan samoja tuntemuksia. Eilen just katsoin, et vatsanahan läpi oikeen näkyy ja tuntuu, kun siellä hyppii joku... Kohtu on poistettu, eli vauvasta ei tod. ole kyse :) Lihaksen elohiiri taitaa olla, mut todella iso ja ihmeellinen. Olin tehny aika rajuja vatsalihassliikkeitä, et ehkä sekin vaikutti...

Mulla oli tollasia väpättäviä tuntemuksia tuossa viimeviikonloppuna kun olin mökillä..olin lapioinut rivakasti soraa ja muutenkin tehnyt fyysistä duunia ja yöllä nyki julmetusti vasemmalta puolelta vatsaa. Jotenkin tuntui, että se saattoi olla lihasperäistä mutta aattelin sitten, kun olin kaalia syönyt, että ilmako se siellä väpättää suolissa...

Ihmiset harvemmin ehdottaa ratkasua. Usein jos on epähygienisis oloauhteis syö ehkä hieman epäterveellisesri ehkä nukkuu yhen yön jossain liiterissä tai muuten huonon hygienian paikassa. Alkoholi maittaa ehkä tupakkakin ja vastustuskyky menee vähän alemmas. Tällöin voi iskeä sellainen sien-infektio mahaan. Lisäksi ne raa'at lihat, kalat ym voi aiheuttaa...Löysin aiheesta videon joskus youtubesta. Yleensä yksi päällimäisistä oireista on että tekee hiilihydraattipitoista ruokaa tavallista enemmän mieli. Lisäksi kofeiini, nikotiini ja alkoholi pahentaa elohiiri oireita.

Tapa korjata kyseinen vaiva on paastoamalla näännyttää kyseinen sieni. Tähän voi riittää esim. Yö paastoa, päivä paastoa ja yö paastoa. Tuossa ajassa luulisin, että sieni talttuu. Mitään muuta tutkimusta itsellä ei ole asiasta kuin oma kokemus ja jossei muuta niin paasto tarjoaa elimistölle muutenkin paremmat olosuhteet korjata itseään kuin jatkuva putkiruokinta joka jo sinällään on epäterveellistä.