Elokuulaiset UUSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulriikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulriikka

Vieras
Oltiinpa me elokuulaiset tipahdettu alas. Ja se entinen viestiketjukin oli jo niin pitkä, että ajattelin aloittaa uuden.

Sokerirasituksessa kävin ja kaikki oli ihan normaalisti. Pelkäsinkin jo,että en saa jätskiä tai suklaata enää koko kesänä... Miestä tämä visio nauratti kovasti,mutta minua ei. No onneksi kaikki oli OK ja saan herkutella silloin kun mieli tekee.
Olo on edelleen ihan hyvä, ainoastaan öisin tulee välillä selkä tai lonkkakipuja. Monet tutut ja tuntemattomat kertoilee kuinka tukalaa se loppuaika tulee olemaan. Ei ole vielä tukaluus iskenyt,mutta vielähän tässä on aikaa.
Rv 33+1.

Puntsi la 1.8.2005 OYS
Maaria: 1.8.05 Oys
Jennyfer 1.8. TAYS
Tilda 3.8. Tays
lissu -81 3.8 Oys (tai oulaskangas)
pipsa 3.8.2005 Kätilöopisto
äippä 3.8. ja Naistenklinikka
Marke 4.8. TAYS
Viola 4.8. TYKS
Sisko 5.8. TAYS
Kirppu: 5.8. PHKS
Wilma 5.8. Kätilöopisto, Haikaranpesä
Banaani 6.8. SAS
Ulriikka 8.8. KYS
Hellu 8.8. TYKS
syysbaby 8 tai 10.8, jorvi tai naistenklinikka
Pahvi 9.8. Jorvi
Lellu Lellu 9.8. SAS
pikku myy 10.8 Jkl
tunteellinen siili 11.8. LKS
Helinä 13.8 PKKS, JOENSUU
Phoenix: 13.8. LKS
elomamma 14.8. TAYS
Paula 14.8.
mamma-73 LA 14.08. TAYS
Mimmi 14.8. Jorvi
Martta: 15.8 Kätilöopisto
Kukka-80 16.8. TAYS
Milde 17.8. Kajaani
Hilla 18.8. Kätilöopisto :)
Lise 21.8. TAYS
Sinda 23.8. Kätilöopisto
MALLUKKA 23.8. KYS
tyttö81 24.8. Olen pk-seudulta :)
Sisu 24.3. 26.8 / Tays !!!
Vera69: 25.8. TAYS
Selleri: LA 25.8. Kanta- Häme
Miku 26.8. TAYS
Minttumaari 26.8. ja TAYS
Möhköfantti: 26.8. OYS
Emilia 27.8.
Nenttu ja su 28.8 ja Mikkeli
Elokuun vauva 29.8. kätilöopisto, toivottavasti haikaranpesä
veronika-24 30.8. Jorvin sairaala
Iines 30.8 Kuopio
Neiti: 31.8. EKKS
Sanna 31.8. KOKS

Kopioin tämän listan edellisestä ketjusta. Toivottavasti kovin moni ei puutu joukosta.

Ulriikka, saat olla tyytyväinen, jos ei tunnu vielä tukalalta. Minä olen menossa vasta viikolla 31 ja nyt jo tuntuu tosi pahalta. Istuessa ahdista ja hengitys on työlästä. Muutenkin olen yhä huonovointinen ja liitoskipujen vaivaama. Taisin olla vähän hullu, kun varasin huomiseksi laivaristeilyn, mutta pitäähän sitä vielä mennä, kun ei sitten tiedä, jäävätkö menot kokonaan vauvan synnyttyä. Ajatteltiin lähteä myös mökille 450 km:n päähän pariksi viikoksi heinäkuussa, vaikka se reissu taitaakin olla silkkaa masokismia alkeellisten olosuhteiden takia. Ei kuitenkaan viitsisi kököttää Helsingissä koko kesää.

Eilen oltiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa, jossa mies oli vertaillut äitien mahoja. Hän meinasi, että muilla on laskettu aika myöhemmin kuin minulla, koska muiden vatsat olivat niin pieniä. Tosiasiassa minulla on myöhäsin la :(. Mikähän megavauva meille on oikein tulossa?! Toivon tosissaan, että vaavi päättäisi syntyä pari viikkoa etuajassa.

Ja täällä viikot 30+4 eikä vielä(kään) ole tukala olo eikä muutenkaan ""oireita"" minkäänlaisia. Lenkkeilen entiseen malliin, paitsi vauhti on hidastunut. Koirat pitää pakostakin liikenteessä =) Eipä tuolla pururadoilla tosin muita mammoja ole mahan kanssa näkynyt... Mulla kyllä tähän saakka pelkästään positiivisia kokemuksia raskausajasta, toivottavasti synnytyskin sujuu ilman kommelluksia. Kohta pääsee jo lomallekin ja perään mammalomalle, että elämä hymyilee =) Aurinkoisia päiviä muille elomammoille!

Niin, jännästi se menee päivittäin. Nyt on taas spurttivaihde, eilen kävelin useamman tunnin ja tänään olen puuhannut töissä lomille lähtöä. Olo on mitä mainioin. Tiedä taas huomisesta :). Masun muoto on taas jotenkin muuttunut, vähän kuin valahtanut (?).

Tämä muumi jää ilmeisesti tänään töistä pois. Teen kyllä heinäkuussa etätöitä kotoa, mutta työhuone pitäisi tyhjennellä tänään ja olla palaamatta tänne enää tänä kesänä. Saas nähdä maltanko.

Olen kuuliaisesti maannut selkä kaarella Mikun ohjeiden mukaisesti, mutta vaavi puskee vielä päätä kylkiluihin. Ensi viikolla täti lupasi ultralla varmistaa asennon ennen kuin laittaa äitiyspolille, joten odotan innolla pienokaisen näkemistä. (Juu, tiedän, että ensisijainen tarkoitus on kyllä ihan muu kuin utelias zuumailu, mutta kivaa sekin on...).

Olen hämmästellyt kierrosta ja äitiyspakkauksesta tulleita vaateparsia ja koittanut löytää jonkin logiikan mitä kaikkea kerralla vauvalle puetaan :) Varmaan puen sen ihan läkähdyksiin jo Kättärillä, kun laitan varmuuden varalta kaikkea... Kesällä nyt ei kai kovin kummoisia tarvitse, mutta laitoin näköjään sivuun sairaalakassia varten ihan toppapuvunkin (!) Hoh hoijaa. Mitähän kesävauva tarvitsee päällensä?

Wilma 33+5 -selvästi äitiainesta...

Hei!

En ole tänne aiemmin kirjoitellut kun ketjut on olleet niin pitkiä. Mulla on la 6.8. mutta todennäköistä on että vauva syntyy heinäkuun lopulla kun on nuo edellisetkin tullet viikolla 38. Synnytyspaikka on KOKS.

Nyt menossa rv 34. Huomenna on lääkärineuvola jossa tarkistetaan kohdunsuu runsaiden supistusten takia ja katsotaan onko vauva edelleen perätilassa. Siltä kyllä tuntuu...eli ""oili"" istuu pää kylkikaarissa kiinni ja potkii pissarakkoon : )

Vointi on ollut hyvä, ainoastaan närästys vaivaa ja nyt nuo supistukset. Jotain hellevaatetta tarttis vielä hankkia vaikka onkin enää aika vähän odotusta jäljellä.

Mukavaa kesäpäivää!

Heissan Ellit!

Täällä on ollut jo vähän pelottavia hetkiä supistuksien takia. Viime yönä supisteli niin paljon et se ihan valvotti. Ei tarvinnut kuin kyljeä kääntää, niin heti maha kovaksi. Noin kolme minuuttia oli väliä joillakin supistuksilla. No luulempa et syynä oli hiivatulehdus. Terkkari on sanonut joskus et joillakin supistelee paljon, jos on jokin tulehdus. Tänään on ollut jo parempi kun käytin jo eka puikon. Mulla on vähän huono diagnosoida toi hiiva, kun se ei perinteisillä oireilla mulla oireile. Ei kutinaa... aina labratulokset näyttää onko vai ei.

Tänään oon viikkaillut pestyjä vauvanvaatteita laatikkoon. On ne pieniä. Äitini oli ostanut 50cm kietaisupaidan ja puolipotkarit. On ne niin pienet et ei kyl pitkään mahdu päälle jos suht. normaalikokoinen lapsonen tulee.

Kovin äheltämistä tämä jo on, mut eiköhän se tästä. Vointeja teille kaikille eloellit!!

Puntsi rv 34+2

Heipparallaa!

Viikkoja ois kasassa 30 ja olo on ihan ok. Helle ei tunnu tukalalta ja töissäkin jaksaa olla ihan mukavasti (vielä 2½ viikkoa jäljellä). Nyt otettiin multa ekaa kertaa mitta masun päältä ja ihan käyrän alapuolella mennään. Jos ei rupea koko nousemaan käyrälle paremmin, niin sitten kuulemma ultraillaan ja tarkistellaan vaavin kokoa. Mutta ei ois ainakaan iso vaavi tulossa, mikä on toisaalta hyvä.

Mullakin menee maha ihan kovaksi öisin ja liikkuessa, mut ei oo onneks kivulias. Toivottavasti ei tän kipeemmin rupeekaan vielä supistelemaan!

Aurinkoista juhannusta!

Helpottavaa lukea,että muillakin supistelee. Itselläni on ihan nyt parin viikon sisällä ilmaantunut öisiä supistuksia,jotka pikkuisen vihlookin tuolta,sanoisinko about munatorvien kohdalta. Viime yönä tuli kolme supistusta aika peräjälkeen.Mietiskelin jo, että mitäs nyt, mutta siihen ne onneksi sitten loppui.
Rv 33+5.

rv 32. Heippa vaan kaikille elomammoille. Ajattelinpa kirjoitella tänne, on aika epävarmoja tuntemuksia. Mulla on ollut supisteluja oikeastaan koko raskauden ajan, vähän, ja aina nostelusta tms.
Nyt kahden vuorokauden ajan supistellut lähes koko ajan! Eilen aamulla herätessä oli naama ihan turvoksissa ja sormet. Nyt iltaa kohden olo muuttunut kaikenkaikkiaan tosi levottomaksi. Supistukset tulee voimakkaina ja napakoina mutta ei kivuliaina.
Minulla on ennestään kaksi poikaa joten odotus on tuttua. Alkuviikosta oli lääkärineuvola, kohdunkaulaa oli jäljellä n.2-3cm, kaula oli napakka, kohdun suu auki yhdelle sormelle. Tää suppareiden määrä vaan kauhistuttaa... vatsa kivikovana vähän väliä ja tuntuu vähän reisissä. Aikaisemmissa synnytyksissä ""poltot"" tuntuivat reisissä eikä tippaakaan selässä. Kävin jo pakkaamassa sairaalakassin jos lähtö tulee. Tuskin sentään mutta on tää ettei osaa omaa oloaan tulkita ja heittää ihan epävarmaks. Pelottaa!! Vielä sais vaavi muutaman viikon pysyä masussa. Synnytys sairaala on Jyväskylässä, ja sinne matkaa yli 50km. Toivottavasti tää menis ohi, alkaa olee olo aika ventti, pari vuorokautta kun yhtä mittaa supistelee.... Melkoista ""treenausta"" kohtu taitaa harjoittaa...

Juhannus meni mukavasti risteilyllä ja Tallinnassa pyörähtäen. Kävely oli hankalaa liitoskipujen ja ristiselän kipeytymisen takia, mutta siitä selvittiin istumistauoilla. Seisovassa pöydässä tuli mässäiltyä oikein urakalla, mutta siitä huolimatta painoa oli tullut vain 250 g/viikko kahden viimeisen viikon aikana. Ehkäpä oksentelu on vaikuttanut asiaan. Muutenkin kaikki arvot olivat kohdallaan tänään neuvolassa. Terkkari sanoi, että maha näyttää hyvältä, kun ei ole tullut repeämiä. Millainen tilanne teillä muilla on. Joko raskausarpia alkaa ilmaantua?

Sinda: Ei mulla vielä ole yhtään raskausarpea, taitaa olla tuo aika perinnöllistä, ei ole mutsilla eikä systerilläkään ensimmäistäkään :) Jotain hyvää sentään!

Supisteluita on täälläkin. Sunnuntaina kiertelin pari tuntia alennusmyynteja ja illalla supisteli levossa jatkuvasti. Onneksi sitten helpotti, eikä kivuliaita suppareita tullut missään vaiheessa. Tänään sitten duunissa on supistellut kanssa koko ajan vaikka vain istun ja kulutan aikaa.

Työtä on jäljellä 5 kokonaista päivää (ja tästä jämät) ja sitten alkaa vapaus!!!
Tosin saa nähän koska tämä tulokas päättää maailmaan tulla. Vielä se kökkii tuolla masussa perätilassa / poikkitilassa, saa nähdä kääntyykö itsekseen. Loppuviikosta on neuvola ja siellä tarkastetaan tarjonta. Saa nähdä tuleeko kutsu Jorviin kääntöyritykseen... Aika tiiviisti tuo on perätilassa ollut, mutta vielähän aikaa kääntymiseen on.

Jatkuvien supparien takia olisi kiva tietää kohdunkaulan tilanne, mutta mistäs sen selvittäisi. Pitää varmaan odottaa siihen vikaan lekuriin.
Viimeksi neuvolassa kertoivat, että jos lapsivedet menee, niin välittömästi synnärille, kun tuo on perätilassa... Se lausahdus jäi jotenkin mieleen ja hiukan tuota synnytyksen käynnistymistä pelkäänkin.

Maha on mielestäni iso, ympärysmitta nyt 114 cm!! Mites muilla? Ennen raskautta se oli 78...

Ei ole arpia tullut. Neuvolassa olin viime viikolla
(laitoin tännekin heti kuulumisia ja pitkä posti tulikin kunnes sivu antoi erroria kun olin sen lähettänyt.... sitten meni herne nenään enkä alkanut kirjoittaa uudestaan)
ja kaikki oli hyvin. Painoa oli tullut onneksi vaan 50 g. Hyvä jos painonnousu loppuu jo :) Siellä asukki on edelleen pää alaspäin ja tuskin kääntyykään enää, on viihtynyt niin hyvin koko ajan noin päin. Sf mitta oli 32 ja syke 128.
Yöt saan nyt taas nukuttua kun olen kärännyt itselleni sellasen tyynykeon ympärille. Pahvi miten sulla, onko löytynyt hyvä nukkumisasento? Koita tätä: kyljellään silleen puoliksi, tyyny mahan tueksi ja isompi tyyny selän taakse tiukkaan. Pysyt siinä etkä kellahda sellälleen! Mulla toimii ja taas nukkuminen onnistuu.

Huh, alkaa jo kohta hirvittää..... 6 viikkoa aikaa!
Enää tämä viikko töitä, jippii!

Hellu rv 34 + 0

Moi!

Kovasti aika rientää, eikä laskettuun aikaankaan ole enää kuin vajaa kaksi kuukautta. Minulla on vielä kolme viikkoa töitä, ja töissä tosi kiirettä, joten en ole ehtinyt viime aikoina oikein perehtyä mihinkään synnytykseen tai lapsen hoitoon liittyvään. Synnytysvalmennuskin alkaa vasta kahden viikon päästä, joten jos vauva päättäisi syntyä kovin aikaisin, ei minulla olisi oikein mitään tietoa koko asiasta. Odottelenkin jo aika innokkaasti äitiysloman alkua, jotta saisin tyystin unohtaa kaikki työjutut.

Sairastuin viikonloppuna oksennustautiin, eikä kumpikaan, maha eikä mahanasukki, tykänneet siitä. Yökkäily piti yöllä vauvaa hereillä ja se potki villinä joka paikkaa. Ja maha, jota muutenkin pelkkä kosketus aristi, meni potkuista vielä enemmän sekaisin. Onneksi selvisin yhden yön tyhjennysharjoituksella.

Hellu: Nukkuminen kyllä onnistuu tältä valaalta :)
Selälläni saan kaikista parhaat unet, eikä ainakaan vielä ole mitään huonoa oloa siitä asennosta tullut. Kyljelläänkin nukun paljon, vain peitto jalkojen välissä. Rinnat siinä kyllä jäää helposti puristuksiin ja lakana on aika laikukas esimaidosta.

Pahvi: no hyvä hyvä. Sitten se oli joku muu joka mietti mun kanssa puoli-istuvaa nukkumisasentoa. Muistelin ihan että olit sinä :)
Selällään en ite ole voinut nukkua aikoihin, tulee tosi huono olo.

Tervehdys!
Tänään on ensimmäinen päivä äitiyslomaa. Lomalla minun piti olla kaksi viikkoa ennen tätä, mutta töissähän se aika meni enimmäkseen, sen verran kunnianhimoisesti halusin pöytääni vielä tyhjentää. Nyt pitäisi kuitenkin luovuttaa ja keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin.

Painoa minulle on tullut ainoastaan 5kg, vaikka mielestäni olen syönyt ihan normaalisti ( olen alkujaankin normaalipainoinen), raskausarpia ei myöskään ole vielä näkynyt. Vatsan ympärysmitta on 91cm, joten olen edelleenkin aika ""pieni""vatsainen odottaja, vaikka kyllähän
tuo taakka edessä painaa ihan tarpeeksi.
liikkua olen pyrkinyt päivittäin sauvakävellen ja pyöräillen, vauhti vain hidastuu..

Synnytysvalmennukset on käyty, enää on tutustuminen sairaalaan. Vauvan huone on melkein valmis ja pieniä hankintoja täytyy vielä tehdä. Miehen loma alkaa ensiviikolla ja toivottavasti sitä nyt osaa sitten nauttia näistä viimeisistä viikoista kahdestaan:)

Yllättäen huomasin, että ihan alussa ilmestynyt pigmenttiviiva, joka aiemmin ylsi vain napaan, olikin venynyt reilusti navan yläpuolelle, poikaahan meille veikattiin rakenneultrassa, mutta napanuora oli edessä ja arvaus oli hiukan epävarma. pojan vaatteita olen kyllä ostellut, mutta ihan mukava säilyttää pieni yllätyksen mahdollisuus synnytykseen, sukupuolella kun ei meille ole väliä.

Miten aktiivisesti yritätte osallistua vielä kesän rientoihin, onkohan vauvalle haittaa konsertista, siis melun vuoksi? Olisi mukava näyttää vielä naamaansa muuallakin kuin kotona, josta tosin 20km kauemmas en aio enää poistua, sen verran lähellä synnytys voi olla!

Helteitä taas odotellessa:)

Maaria rv35 tasan

Heipä hei!

Raskausarpia ei ole vielä tullut *koputtaa puuta*. Olen kyllä ahkerasti rasvaillut vatsaa raskauden alusta asti.
Mahan ympärysmitta on nyt suunnilleen 100cm. Tänään oli taas ultra, jossa katsottiin tarkemmin pään mittoja ja rakenteita. Pään mitat ja reisiluun mitta olivat edelleen suuria, n. kaksi viikkoa edellä lasketusta ajasta, mutta kaikki oli ok. Aivojen rakenne ja mitat yms näytti normaalilta. Lääkäri meinasi, että perimästä johtuu pään iso koko...Sukupuolikin saatiin selville ;)

Vauva on ollut jo kauemman aikaa raivotarjonnassa ja nyt oli aika hyvin jo kiinnittynyt alas. Liikkeetkin tuntuu jo aika alhaalla, niin tuskinpa enää meinaa kääntyillä. Painoarvio oli 2,3kg. Huomenna olisi sitten neuvola.

Viime viikonloppuna tuntui alavatsassa ihmeellisiä vihlaisuja! Teki tosi kipeää jos nousi ylös seisomaan ja kävelemään. Ja välillä vihlaisuja tuli myös levossa. Voisikohan olla joitain liitoskipuja tms??? Ei ole aikasemmin tuntunut vastaavanlaista kipua. Ja nyt on alkanut lisäksi esiintymään myös menkkamaista jomotusta alavatsalla, kiva kiva...

Vielä kaksi viikkoa pitäisi jaksaa töitä paiskia! Eiköhän se tästä...Ei enää kehtaa jäädä sairaslomalle.
Hyviä vointeja kaikille!

Maaria:
vaavelin kuulo on kuitenkin jo kehittynyt joten ei suositella enää näillä viikoilla mitään rockfestareita. Itse harmittelin sitä kun olisin halunnut lähteä Ruisrockiin... mutta ei niin ei. En kuitenkaan halua aiheuttaa asukille mitään kuulovammaa.

Maaria: En usko, että vauvan kuulolle on mitään haittaa festarikeikasta. Sehän kuulee äänet hyvin vaimeina, vähän samaan tapaan kuin mekin kuulemme äänet veden alla.

Mahan ympärys on korkeimmalta kohdalta 101 cm ja vyötärö on 98 cm. Normaali mahanympärystä en tiedä, mutta vyötärön ympärys oli ennen raskautta 68 cm. Takapuoli on levinnyt 7 cm, joten läskiä on kertynyt ihan kiitettävästi, mistä kertoo myös 16 kilon painon lisäys. Elättelen toivetta pitkästä imetyksestä, jolloin läskien sulaminenkin sujuu helposti.

Olettekos jo miettineet vaippa-asioita? Aikooko kukaan kestoilla? Äitini lupasi ommella all-in-one kestovaippoja ja neuloa villavaippahousuja, joten yritän kokeilla kestoilua. Jos ei suju, niin sitten siirryn suosiolla kertiksiin.

Heippa!

Enpäs ole pitkään aikaan kirjoitellut ja nyt nopeasti lukaisin teidän juttuja, täytyy paneutua niihin vielä tarkemmin tässä kun aikaa löytyy=)

Nyt rv 35 ja voin kertoa että ainakin minulla olo alkaa olemaan tukala... Kumartelu tekee tiukkaa ja taas riesaksi on tullut väsymys, johtunee siitä kun ei saa öisin nukuttua kunnolla. Kun nukun kyljellä, painaa maha varmaan jotain hermoa tms. kun alkaa ikäänkuin vetämään pakarasta varpaisiin asti ja siihen ei auta sitten mikään. Ja viikonloppuna tuli sitten oikein kunnon supistuksia, tosin ehkä rasitin itseäni liikaa. Aikaisemminkin on ollut supistuksia, mutta ei mitään tuohon verrattavaa! Kamala polte koko lantion alueella eikä pystynyt liikkumaan, vähän auttoi kun käveli hiljakseen olohuoneen ja keittiön ympäri. Tuli melkein itku siinä, enkä edes tajunnut että supistuksiahan ne oli ennen kuin puhuin äitini kanssa joka sitten huolestuneena kyseli kaikkea. Mutta tänään on onneksi neuvola, täytyy kysellä sieltä onkohan tuo enää ihan normaalia?!? Neuvola lääkäri on vasta rv37+jotain, eli siihen on vielä aikaa. Ihana mennä neuvolaan, en uskalla edes käydä puntarilla, viimeksi ollut siis neuvolassa 3 viikkoa sitten ja on hiukan tullut syötyä jäätelöä=) Saa nähdä minkälainen tuomio tulee...

Joku tuolla kyseli kestovaippailusta, minä ajattelin kokeilla. Sain 30 eurolla tutun tutulta vaikka kuinka paljon ""vaippoja"" ja kokeilen, jos ei innosta niin myyn ne eteenpäin. Ajattelin että tuon verran voin maksaa eikä sitten harmita jos menee hukkaan, niitä on kuitenkin sen verran että jos haluaa niitä käyttää niin pärjää kuulemma hyvin tuolla määrällä ihan vauvasta pariin vuoteen asti. Mutta katsotaan, mies jo pyysi ostamaan tavallisia vaippoja, joita hän voi sitten opetella laittamaan...

Onko teillä paljon ostettuna vaatteita jne? Tuli ihan huono omatunto kun tuossa ajattelin että eihän meillä ole edes vauvalla sukkia ja lakanoita, eilen sitten menin ja ostin niitä. Jotenkin sitä ei tiedä ensimmäistä odottaessa että mitä pitää ehdottomasti olla valmiina ja mitä sitten voi ostaa myöhemmin, ihan tuntuu siltä että olen unohtanut jotain todella oleellista?!?

Olettekos käyneet tutustumassa synnäreihin? Itse käyn jorvissa ja naistenklinikalla ja päätetään vasta sitten kumpaan mennään synnyttämään. Ensi viikolla varmaan varailen aikaa naistenklinikalle ja sitten jos seuraavalla viikolla menisi jorviin käväsemään.

Mutta aurinkoisia päiviä, tosin siellä kyllä sataa mutta kuitenkin... Taisi tulla hiukan valitusta mutta mutta, eihän tämä nyt niin kamalaa ole, oikeastaan vaivoista huolimatta aina vaan mukavampaa kun massu kasvaa ja vauva liikkuu=)
-äippä rv35 tasan-

Nyt meilläkin on aloitettu vaunujen hankintaprojekti ja väitelty aiheesta kovasti. Brion Novat tuntuvat molemmista hyvältä valinnalta, mutta kun lähistöltä saisi viime vuoden mallin alennuksella (400e) ja miehen mielestä se olisi ""riittävän hyvä"". Vaan minä haluaisin maksaa täyden hinnan (650e) ja saada kääntyvän aisan ja korin helpomman kiinnityksen runkoon... ehkä jatkan väittelyä niin kauan että viime vuoden mallit ehtii loppua :)

Phoenix ihmetteli alavatsan vihlontaa: vihloiko jommalta kummalta puolelta vai keskeltä? Mullahan on ollut aina välillä sitä kannatinsidekipua joka tuntuu oikealla tai vasemmalla alhaalla tavallisesti juuri liikkuessa. Se kipu muistuttaa vähän normaalia pistoskipua, siis sitä mikä iskee kylkeen jos hölkkää liian kovaa, mutta se tuntuu eri paikassa ja ilman hengästymistä.

Kovasti tuntuu muitakin supistelevan : ) Kävin viimeviikolla neuvolassa ja lääkäri sanoi (onneksi) että kohdunkaula on pehmeä mutta kiinni eikä lyhentynyt. Ja että vauva on nyt oikeinpäin. Lauantaina on 35 viikoa täynnä ja äitysloma alkaa ihan ""virallisesti"".

Olen puuhannut vähän liikaa ja nyt on issias vaivannut pari päivää...onko kellään vinkkejä sen hoitoon? Aamulla on kaikkein pahinta kun nousee sängystä ja yrittää kävellä. Sitten kun paikat vertyy niin olo helpottaa. Aikisemmin kipu mennyt aina yön levolla.

Neuvolakuulumisia aamulta:
Kaikki muu oli OK, mutta tyttö on vielä perätilassa.
Tuli lähete Jorviin jossa tilannetta varmaan tarkastellaan uudestaan ultralla ja mietitään kääntämistä ja sektiota. Kertaakaahan tuo masukki ei ole pää alaspäin kääntynyt vaan koko raskauden se on siellä istuskellut :)

Stockan ale tuli käytyä ja mukaan tarttui muutama hiukan isompi vaate, 62 & 68 cm kokoa. Olivat niin suloisia & kauniita. Ajattelin hiukka talven varalle, eikös nuo elokuiset ole talvella ehkä about tuon kokoisia??

Mulla on edessä ehkä jopa kolmen viikon webittömyys, kun joudun luopumaan työsuhdewebbiliittymästä. Oman liittymän avaus kestää yllättävän kauan :( Saa nähä minkälaisia vieroitusoireita sitä saa. Pitää varmaan etsiä jostain kirjasto tai jotain...

Miku: Vihlominen tuntuu aivan alavatsan keskellä. Ja silloin kun vihlaisee, on pakko pysähtyä aloilleen ja ottaa vähän rauhallisemmin.

Vielä ensi viikko jäljellä töitä. Kyllä huomaa, että kohta pitää jäädä töistä lomille...kotia ku pääsee työpäivän jälkeen, ei meinaa pystyssä pysyä, on niin vetelä olo!

Vaatteita oon jo vauvalle ostellut jonkin verran. Pinnasänky on kasattu ja sitteri sekä vaunut saatu sukulaisilta. Enää on jäljellä turvakaukalon hankinta. Osaako joku suositella hyvää merkkiä? Itse haluaisin sellaisen mallin, missä on alusta joka kiinnitetään autoon ja kaukalo napsautetaan paikoilleen.

Aivan ihanaa, eka päivä äitiyslomaa! Kaikenlaista pientä puuhaa ois, mutta aina välissä voi ottaa päiväunet eikä haittaa vaikkei juuri mitään tulis tehtyäkään. Vointi on kuitenkin vielä kohtuu hyvä. Ilmakin on mitä mahtavin, vaikkei meistä kukaan taida helteitä odottaakaan. Töissä olo on kuumalla ilmalla muutoinkin tukalaa, kun ei oo ilmastointia ja vielä nyt masun kanssa se ois kyllä liian tukalaa. No, nyt saa työt unohtaa ainakin vuodeksi ja keskittyä tulevaan elämänmuutokseen.

Taidetaan suunnata miehen kanssa huomenna mökille.

Mukavaa viikonloppua ja jaksamisia niille jotka vielä laskevat työaamuja!

Sisko 35+0

Yhteistyössä