Elokuulaiset UUSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulriikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa taas pitkästä aikaa.
Täällä ollaan äippälomailtu nyt tämä viikko. Heti alkoivat kamalat helteet, mistä en itse oikein tykkää. No olenkin sitten oleillut vaan kotona ilman vaatteita.
Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Terkkari meinas jo kyllä pelästyttää mut kun kuunteli todella pitkään pikkuisen sydänääniä, välillä makuultaan välillä istuvaltaan. Olivat kuulemma välillä niin alhaiset (118) että halusi kuunnella pitempään. Kyllä sieltä sitten tuli myös 132 lukemia. Sanoi, että kun mulle itelle tuli hiukan huono olo selänmakuulla niin vaavelinkin tais voida sillon huonosti.

Tänään ja eilen illalla vihloi alavatsasta tosi kipeesti. Mä jo luulin että pitää alkaa kassia pakkaamaan, mutta ei kai sentään. Nyt olo hieman parani ja kivutkin loppui. Mulla ne kivut taitaa johtua ummetuksesta. Olen syönyt paljon luumuja mutta mitään vaikutusta ei näytä silti olevan. Nyt aloitin oikein lääkkeen. Toivotavasti auttaa.

Sf mitta on nyt 33. Ensi viikosta lähtien onkin neuvola sitten joka viikko. Heti ensi viikolla se viiminen lääkäri, jossa katsotaan kohdunkaulan tilanne ym. Vaaveli tohuaa todella aktiivisesti koko ajan ja heiluu puolelta toiselle.

maaria: kiva tietää oikein lääkärin kommentit siitä konsertista. Jospa sit kuitenkin itsekin...

Hauskaa viikonloppua kaikille ja voidaan paksusti!

TJ 0!!! Tänään alkoi äitiysloma! Ou jee! Jaksoin kärvistellä kaksi viikkoa töissä reilun parin viikon sairasloman jälkeen...ja äkkiä se aika vierähtikin töitä tehdessä. Ihanaa kun saa nyt ottaa rennosti!
Vauva liikkuu tosi paljon. Aika paljon tuntuu supistuksia ja alapäässä vihloo välistä todella kipeästi! Oli jo aika päästä lomille lepäilemään ja valmistautumaan vauvan tuloon!
Turvotusta on kiitettävästi ja tämä kesähelle ei auta yhtään asiaa!!!
Meikä lähtee viikoksi reissailemaan, joten ei muuta kuin voikaa hyvin elokuulaiset!!!

Oi voi

Olen flunssassa ja hikoilen, olo on kaikin puolin tukala. Yskiminen aiheuttaa supistuksia, ja yöllä heräilen niin vauvan liikkeisiin kuin flunssan oireisiinkin. Korvat ovat tulehtuneet - omakohtaista esimakua lastentaudeista. Mitään en ole jaksanut neljään päivään tehdä, ja muuttoon on enää kolme viikkoa. Ahdistaa!

Eilen raahustin kuitenkin neuvolaan, ja vauva oli taas kääntynyt poikittaisasennostaan takaisin pää alaspäin. Fundus-mitta oli pienentynyt, ja kyllä sen tunteekin että nyt taas mahdutaan samoissa nahoissa olemaan. Pysyisi nyt vaan tyyppi hyvässä asennossaan!

Huh hellettä. Aika paljon tulee oleskeltua sisätiloissa näin kuumalla,ulkona ei kauaa jaksa oleskella.
Yöunet on alkanu olla aika katkonaisia, vauva potkii, tulee supistuksia, pissalle pitää nousta ja välillä on niin kuumakin...
Saakutti kun tajusin vasta muutama päivä sitten,että kannattais varmaan ottaa sormukset pois ennenkuin sormet turpoo.No eihän enää lähteny. Voi kökkö.Oon yrittäny vaikka mitä.Kylmää vettä,öljyä,saippuaa... Viilenis nyt säät,jos ne sitten irtois.Vai löytyiskö vielä ideoita?
Rv 35+5.

Moi!

Meillä on kone taas kiukutellut, enkä ole päässyt näille sivuille pitkään aikaan. Moni taitaa olla jo äitiyslomalla. Minulla on vielä viikko töitä jäljellä.

Olen voinut todella hyvin lähes koko raskausajan alun heikotuksen jälkeen, mutta on silti ihanaa jäädä äitiyslomalle ja unohtaa kaikki työjutut. Ja pääsee viimein pesemään ja järjestelemään vauvan vaatteita ja muita tavaroita hyvällä omalla tunnolla, kun ei tarvitse ajatella, että pitäisi vielä saada joku työjuttu valmiiksi.

Näin pari päivää sitten ensimmäistä kertaa unta vauvastani. Vauva oli kauhean kiltti, ja hymyili vain, kun yritin taitella sille huonolla menestyksellä harsovaippoja. Täytyisi varmaan ruveta jo opettelemaan, jotta sitten reilun kuukauden päästä taitaisin homman.

T. Lise 34

VINKKI kaikille kuumuudesta kärsiville tuskallisia öitä varten:

Kastele haluamasi kokoinen (mieluummin hieman isompi) pyyhe läpimäräksi ja rutista se valumattomaksi. Aseta vuoteessa esim. toisen jalan päälle. Viilentää ihanasti ja varma yöuni on taattu!

Kastoin eilen talviturkin ja uiminen vasta ihanalta tuntuikin. Kysyin oikein neuvolasta, että onko järvessä uiminen ok, niin vastaus oli, että supistuksia voi kyllä tulla, mutta toisaalta, kun mulla on niin turvonneet jalat niin voipi parantaa nestekiertoa ja alentaa siten turvottelua. Ja niin kävikin. Eikä supistellut yhtään!

Rakas mieheni lähetti minulle tänään niin ihanan runon sähköpostilla töistä, että kyyneleet kohosi silmiin. Hän ei ole tehnyt mitään noin romanttista aikoihin, joten olin aivan otettu ja onnessani...

Mukavia kesäpäiviä, koitetaan jaksaa helteestä huolimatta!
Tilda 36+5

Terveisiä äippäpolilta, vaavi saatiin käännettyä aika sutjakasti. Ei mitenkään mahdottoman ikävä operaatio, hyvin valvottu ja tehokas. Kätevä lääkäri. Kunhan nyt pysyisi oikein päin. Painoarvio tehtiin aika tarkkaan ja mitoiksi saatiin n. 2,5 kg eli aika pieni näille viikoille. Nyt sitten vain odotellaan että vaavi kasvaisi, pituus oli suht ok, mutta laiheli tuo oli. Ei uskoisi kun äitiä katsoo.

Helle tekee olon ihan mahdottomaksi, kädet ja jalat on ihan palloina ja olo tukala. Voi kun vähän hellittäisi. Onneksi nyt on ihan rehellisesti äitiyslomalla, että on ihan sallittua syödä jäätelöä ja nostaa jalat kattoon.

Odotuksen iloa kaikille! Wilma 36+3

Moikka!
Täällä kans jalat välillä turvoksissa, ja sisätiloissa tulee oltua koko päivä kuumuuden takia.
Huomenna ajattelin mennä rannalle ja uimaan, jos se helpottais, kiva kuulla et jollekin siitä oli tullut parempi olo.

Ulriikka: oletko kokeillut mennä isojen kauppojen pakastealtaiden luo joksikin aikaa, jos turvotus hiukan helpottaisi ja saisit sormukset pois, ettei tarvisi sahata niitä poikki kultasepänliikkeessä.

Täällä vauva on hyvin eläväinen, joinakin päivinä aktiivisempi kuin toisina, mutta liikelaskuja ei vielä ainakaa tarvitse tehdä, sen verran eläväinen tuo kaveri on.

Täällä täytyisi kans alkaa pesemään vauvan vaatteita ja pakata sairaalakassi, vaikka musta kyllä tuntuu että tämä menee yliaikaseksi, kun ei ole merkkiäkää vielä siitä, että olisi tulossa.

Huh hellettä, meillä on asunnossa lämpötila kivunnut jo 30 asteeseen. Yön aikana lämpö putoaa 28 asteeseen. Onneksi sain sairaslomaa loppuajaksi, joten suuntaamme heti tänään mökille, jossa on kuulemma alle 20 astetta lämpöä, ihanaa. Tarkoitus olisi viettää mökillä rauhallisissa tunnelmissa parisen viikkoa. Sen jälkeen alan vasta pestä vauvan vaatteita, pakata sairaalakassin ja haalia tavaroita kasaan. Sänky ja kestovaipat puuttuvat vielä.

Mukavia lomahetkiä kaikille elokuulaisille! Joku saattaa jo jakaantua lomani aikana. Odotan uutisia ensimmäisistä synnytyksissä jännityksellä. Tulkaahan kertomaan sitten heti kaikki mahdolliset yksityiskohdat, kun jotain tapahtuu. Palailen linjoille heinäkuun lopulla.

Eilen oli siis äippäpolikäynti.
Tyttö oli kääntynyt raivotarjontaan ja kokoarvio oli 2700 g.
Aika kovakouraisesti lääkäri ja kätilöt mahaa painelivat...
Kohdun suu oli kuulemma sormelle auki ja kanavaa (pehmeää) jäljellä 1,5 cm...
Illalla pöksyissä oli verinen tippa..

Aamu alkoikin sitten lapsivesien liruttelulla...
Jorvissa käytiin käyrillä ja kun tilanne kohdun suulla oli sama kun eilen, niin päästiin kotiin vielä käväsemään.
Ei tullut meille elovauvaa, kyllä tämä nyt heinäkuussa syntyy...

Kävin eilen uimassa ja saunassa kun kerta lääkäri käski elää normaalia elämää. Tän siitä saa :D

Zemiä ja jaksamisia muille elomameille :) Poistun nyt paikalta, mutta vain hetkeksi :D

Pahvi taitaa päästä kohta tositoimiin, onnea koitokseen!
Täällä hikoillaan vielä ihan rauhallisissa merkeissä.Sisällä lämmintä 26, yöllä laskee ehkä asteen,kahden verran.
Rv 26+2

Onnea matkaan ensimmäiselle ""elo""synnyttäjälle! Kerropa sitten tapahtumat sun muut, kun palaatte takaisin kotiin.

Mä kävin viime viikolla lääkärintarkastuksessa ja siellä saivat sekä lääkäri että kätilö tunnustella, että onko se vauveli nyt sitten perätilassa vai raivotarjonnassa. Loppujen lopuksi olivat sitä mieltä, että vauva oli kääntynyt rt:hen, joten ei tarvinnut lähteä ultraan. En osaa yhtään sanoa, onko pysynyt, joten sen saan tietää vasta ensi viikolla, kun on seuraava neuvola. Sf oli ottanut spurtin - noussut viikon takaisesta 31:stä 33:een. Muutoin kaikki oli ennallaan, tai no paino oli myös ottanut vähän spurttia ja verenpainekin oli vähän normaalia korkeammalla, mutta silti normaalin rajoissa ja helle kai tekee omansa. Välillä on tässä kuumuudessa vähän happi lopussa, mutta kun syö, juo ja lepää hyvin (käy uimassa läheisessä raikkaassa järvessä!), niin kummasti sitä jaksaa. Mulla onkin tällä hetkellä helppoa, kun asutaan olosuhteiden pakosta appila/anoppilassa ja täällä on lapsenhoitajia joka lähtöön. Ruokakin tulee usein valmiina pöytään ja hommia teen jaksamisen mukaan. Ihan kiva näin vaihteluksi. Viikon päästä voi tulla sitten kulttuurishokki, kun muutetaan kahdestaan tytön kanssa omaan kotiin eikä ole vielä autoakaan, kun mies tuo sen Englannista vasta elokuun alussa. Täytyy tarkistella, että on tuttuja lähettyvillä, ettei tule tilannetta, jossa synnytys alkaa, muttei ole ketään, jolle voisi esikoisen viedä hoitoon!

Yllättävän helppo tämä raskaus on ollut, vaikka tällaiselle kärsimättömälle onkin HYVIN pitkä aika - varsinkin, kun kohdunkanavan pituus on vielä 3 cm, eli todennäköisesti menee laskettu aika yli. On myös jo vähän nostalginen olo, sillä ollaan perheenä suunniteltu kahta lasta, eli tämä saattaa olla itselleni viimeinen raskaus koskaan. Toisaalta huonoina päivinä ajatus on myös jokseenkin helpottava. (Teki mieli suorastaan juhlistaa toisen raskauspahoinvoinnin loppumista - ehkä viimeinen raskauspahoinvointi ikinä!!)

No, tällaisia ajatuksia tällä kertaa. Päivä kerrallaan ja katsotaan, mitä tapahtuu. Jännää on, kun nyt ehkä vähitellen yksi jos toinenkin alkaa jo odotella tositapahtumia!

Wow, Pahvi tosiaan pääsee kohta hommiin! Odotamme täällä innolla sun kuulumisia!
Mulla oli myös neuvolalääkäri eilen ja siinä katsottiin paikat ym. Kaulaa jäljellä n 2 cm ja kiinni on vielä, joten en ole vielä kuulemma pariin viikkoon synnyttämässä, ehkä. Kaikki oli ok, verenpaine alhaalla jne. Koosta totesi vaan että ""normaalin kokoinen syntyessä"". Tänään on ollut nilkat turvoksissa ja pitääkin koittaa nyt heti seuraavaksi sitä pyyheliina juttua.
Joten täällä ei muuta kun kärvistellään helteessä, onneksi saa olla vaan sisällä tekemättä mitään.

Hellu 36 + 2

Pahvi: Jos nyt vielä oot kuulolla etkä synnyttämässä... Käytiin eilen tutustumassa Jorviin miehen kanssa ja siellä oli tyhjää, että nyt kannattaa mennä synnyttämään=) Mulla muuten sama homma kun sulla, tosin lapsivettä ei ole vielä lirutellut, tänään ajateltiin saunoa ja jos vaikka kokeilis sitä kuuluisaa seksiä?!? Sovitaan illaks treffit Jorviin=)

Siis lääkärin mukaan voin synnyttää ihan milloin vaan ja kohdunsuu oli kanssa sormelle auki, kehotti jo pysymään pääkaupunkiseudulla. Vauva on hyvän kokoinen ja mieskin haluisi jo alottaa loman=) Ja eilen kaikki oli ihan ok, mutta toissapäivänä olin jo lähdössä synnyttämään, kun supisteli niin paljon ja kipeesti, mutta voihan tässä vielä käydä niinkin että yli menee sen kaks viikkoa?!? Ihan tässä jänskättää, päivällä oon sitä mieltä että mennään vaan jo tosi toimiin, mutta illalla kun sitten supistelee niin en yhtään innostu synnyttämisestä. Alkaa rimakauhu iskeä... Mutta kun ei supistele, olo kerrassaan mainio ja nukuin jopa viime yönä hyvin!

Kuulostaa ihan siltä, että elokuulaiset alkavat toimia. Tsemppiä kaikille... Koitan itse vielä ottaa rauhallisesti, kun kokoarvio kuitenkin oli vasta 2,5 kg. Vähän ihmetyttää, kun eivät tehneet käännöksen aikaan sisätutkimusta, en siis tiedä yhtään, mikä kohdunkaulalla on tilanne. Viimeinen lääkärikäynti piti kaiketi olla vielä näillä viikoilla neuvolan puolelta, mutta sitä ei annettu, kun jouduin sinne äippäpolille. Ja siellä eivät katsoneet tarpeelliseksi. No, tulee kun tulee enkä aio pariasataa kilometriä kauemmaksi enää. Ainakin vauvan pää porautuu nyt kivuliaasti lantioon, kun asento on oikea. Eli istuminenkin on mahdotonta.

Huh hellettä, täytyy koittaa pinistellä mehulasille. Ajattelin viikonloppuna tehdä imetystyynyn. Onko teillä kokemuksia, toimiiko parhaiten sellainen käyrän muotoinen? Huomenna alkaisi viikko 37...

Moikka!

Täällä alkaa tapahtua, tuu Pahvi kertomaan meillekin sitten miten kaikki sujui.

Helle onneksi alkaa helpottamaan, ja ihana tuulenvire käy ulkona!

Tunnen välillä kuinka vauvan pää menee alas lantioon, mutta ei se sielllä kauaa pysy, joten vissiin ei ole kiinnittynyt vielä.
Mulla oli edellinen lääkäri kolme viikkoa sitten, ja silloin ei tehty sisätutkimusta, seuraava lääkäri ens viikolla, samoin neuvolakäynti... tällä viikolla ei ollenkaan.
Aika harvoin noita käyntejä, mutta ens viikon jälkeen alkaa olla joka viikko.

Vointeja kaikille =)

Heipat kaikille,

Täällähän on jännät paikat jo usealla :) Tänään on ensimmäinen äitiyslomapäivä ja visiitti neuvolalääkärillä (taisi olla viimeinen käynti, muistelen ettei niitä tosiaan kovin montaa ollut). Vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja kohdunsuu 2cm auki. Pikkuisen alkoi hirvittämään kun ei ihan vielä tarttisi pikkuisen syntyä. viikkoja on tasan 35 ja painoarvio oli 2300g. No tosiaan tilanne saattaa kuulemma pysyä samanlaisena pitkäänkin.

Helle ei haittaa vaikka nilkkoja vähän turvotteleekin, uimaan ei kai enää saa mennä kun kohdunsuu on auki vai miten se nyt oli?

Voikaa hyvin ja jännityksellä minäkin odottelen ensimmäisten elokuulaisten synnytysuutisia :)

Kyllä tässä alkaa jo vähän jännittämään,että milloinkahan sitä joutuu itsekin synnärille lähtemään.Kun viikkoja ei kuitenkaan ole enää niin kauhean montaa jäljellä.
Lääkäri mulla on vasta ens viikolla,sittenhän se katsonee kohdunkaulan tilanteen ja arvioi babyn painon.Jos osaa...Siellä on joku kesäloman tuuraaja vakituisen neuvolalääkärin tilalla, ja minua vähän epäilyttää... Kun se neuvolatäti itsekin aikaa antaessaan vähän empi.

Toivottavasti sitä on osannut laittaa kaiken tarpeellisen valmiiksi pikkuista varten.Ei ole ollut ketään apuna tai neuvomassa.Netistä,lehdistä ja kirjoista ollaan miehen kanssa ohjeita haalittu...
Rv 36+3

Jännittää täälläkin! Supistukset alko viime viikolla kivuliaina ja aika napakoina ja jouduinki jäämään sairaslomalle loppuajaksi. Ei tosin ole näillä helteillä haitannu yhtään, ettei tarttee tehdä mitään...:) Lääkärissäkin kävin, mutta kohdunsuu edelleen onneksi kiinni. Saan siis lillua rauhassa järvessä. Hilla kyseli uimisesta ja niin se tosiaan on, ettei uimaan saa mennä enää, jos on avautuminen alkanut.

Meillä ei vielä mitään valmiiksi laitettuna, hankittuna melkein kaikki kylläkin. Mutta vielä pitäis olla aikaakin, nyt siis rv 33.

Alkaa olla tällä masulla kokoa ja näköä. Ihan ventovieraat ihmiset tulevat juttelemaan heti kun pysähtyy ratikkapysäkille tai pankkiautomaatille. Ihan söpöstä, mutta helteen uuvuttamana ei jaksaisi kaikille selitellä, että EI, siellä ei ole kahta lasta ja EI, laskettu aika ei ole jo mennyt. Muutenkin on hormonit ihan turbobuusterilla, tippa on linssissä koko ajan ja maailma kaatuu päälle pikku asioista.

Voi kun pääsisi jo tositoimiin. Onneksi neuvolassa tarkistettiin, että pikkuinen on pysynyt pää alas päin ja varmaan pysyykin tuolla porautumisella. Lantio on kyllä helisemässä. Vauva on koko ajan ollut oikeassa kyljessä ja majailee siellä vieläkin, nyt vain peppu ylöspäin. Masu on ihan muotopuoli... Ja potkut on tosi napakoita nyt, kun pieni pääsee jalkoja vatkaamaan paremmin kuin tuolla lantiossa.

Onpa mukava jännätä miten teillä muilla asiat etenee!

Voi että, toiset sitä jo meinaa ruveta synnytyspuuhiin.. No tuntuu kyl itestäkin, et ei jaksais ainakaan sinne elokuun loppuun asti odotella. Toivottavasti ei ole yhtä hellettä loppuaika.. Mul on nyt ja ruvennu nilkat turpoamaan ja etenkin päkiät on niin kipeenä ettei meinaa pystyä kävelemään. Lisäksi alavatsa on taas ollu muutaman päivän tosi kipeänä, en sit tiedä onko toi vauva alkanu laskeutumaan kun eilen yks kaveri sanoi, et ihan kun olis maha tipahtanu asteen alemmas.. Ens viikolla pitäis mennä tutustumaan synnärille ja sit olis myös neuvolakäynti. Saas nähdä minkälainen terkka siel täl kertaa on kun vakkari on lomalla. No viimekertainen sijaistäti oli kyl ihan mukavan oloinen, mut sanoi ettei ole nyt paikalla.
Saattekos muut hyvin nukuttua? Mul on nyt tää mennyt viikko ollu kyl ihan kauheaa, kun ei nukuta ei sit millään. Aina tuonne melkein kahteen tulee valvottua ja sit jo kuuden-seitsemän maissa on ihan pirteenä ylhäällä. Alkaa olo olla kyl sen mukainen. Mies oli alkuviikon vanhempiensa luona ja eilen kun tuli kotiin, niin johan sitä piti ruveta riitaa haastamaan ja itkuksihan se taas meni. Siis minulla.. =) Kyllä tää on niin mukavaa. Jotenkin olen huomannu, et nyt loppuajasta on tullu kyl ihan yliherkäksi kaiken mahdollisen suhteen ja se ei sit kyl vaadi ku yhden väärän sanan mieheltä, ni peli on taas selvä. Mahtaa sil olla mukavaa.. Miettii varmaan, et olisko vanhemmillaan sille viel lisää remonttihommia ;)
No tämä nyt taas tällä kertaa ja hyvää viikonloppua elokuisille!!

Moikka taas eloaipat,

Taas on muutama paiva lahempana, etta paasee tutustumaan uuteen pikkuiseen, jee! Fyysisesti olo on edelleen ihan hyva (yllattavan kevyt, joskus melkein jo unohdan, etta mulla on edessa hilliton maha!), vahan helteella on happi valilla lopussa, mutta eilen esim. siivottiin uusi asunto porukalla mina muiden mukana ja ihan hyvin meni - tosin tanaan on vasyttanyt kovasti ja ajattelinkin menna nyt esikoisen nukkuessa seuraavaksi omille paikkareille. Henkisesti on erittain levoton olo ja ajattelinkin muuttaa jo ensi viikolla uuteen kotiin, vaikka ollaankin siella melkein kahdestaan esikoisen kanssa. Pakko jo paasta omaan kotiin uutta elamaa aloittelemaan ja vauvan juttuja laittamaan! Viela muutama viikko ja sitten ollaan koko perhe kasassa ja toivottavasti vauvakin tulee sitten ajallaan.. Toisaalta haluaisin synnyttaa jo nyt, kun on niin iso olo (tunnistan nuo ""tuleeko sulle kaksoset"" ja ""onko laskettu aika jo nyt"" kommentit!) - toisaalta jarkevinta olisi, jos paastaisiin nyt ensin omaan kotiin, sitten tulisi mies kotiin ja kolmanneksi vasta vauva.. Ja niin se varmaan meneekin laakarin ja neuvolan kommenteista paatellen. Vatsa ei tunnu viela laskeutuneen ja kohdunsuun tilannekin on muuttumaton. Onneksi vauveli oli kuitenkin viimeksi tarkistettaessa jo oikein pain.

Voimia kaikille odotukseen ja hyvaa mielta! Saas nahda, kelta tulee ensiksi meille syntyi jo vauva -viesti!

Onpa odottavan aika pitkä :). Ennen äitiyslomaa ei ollut mikään kiire saada vaavia syliin, että ehtisi valmistella kaiken, mutta nyt alkaa jo pinna kiristyä. Ja pitäisi kuitenkin vielä kolmatta viikkoa odotella... Olo on sen verran kipeä ja väsynyt, ettei kuitenkaan jaksa mitään puuhata, mutta ei nyt ihan laakereillakaan jaksa levätä. Ompelin iltapuhteikseni nuo kestovaipat ja imetystyynyn, nyt alkaa tosiaan kaikki olla valmista. Ihan hermostuin, kun katselin tuota heinäkuulaisten listaa ja totesin, ettei sielläkään vielä kovin montaa vaavia ole maailmaan putkahtanut...

Ei vaan, nyt täytyy ryhdistäytyä ja nauttia näistä leppoisista päivistä. Kohta puuhaa on ihan riittämiin... Jos lyllertäisi aluksi puistoon jätskille ja palaisi imuroimaan ja luuttuamaan lattioita. Ja aina voi hypistellä vauvan vaatteita ja vaikka pesaista kierrosta tulleet purulelut. Ja mitä kaikkea. Onnellisia odotuspäiviä ja kannustusta tositoimiin pääseville.

En ole pinoutunut moneen kuukauteen, joskus käynyt tastailemassa vaan..nyt vois hieman kirjotella kuulumisiakin!

Viikkoja ""vasta"" kasassa 33+6 ja olo on jo hieman tukala kuten muillakin näkyy olevan!
Turvotusta riittää ja kävely on hankalaa, mutta muuten voin hyvin!
Kolmatta odottelemme ja tämä viimeisin raskaus on kyllä ollut kaikista helpoin! Mitään ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut matkassa eikä pahemmin edes supistele, Ekat supparit tuli vasta reilu viikko sitten ja niitäkin harvakseltaan.

Mahani on aika pieni verrattuna edellisiin ja painoakin on vain kertynyt reilu 12 kg mikä on mulle todella vähän sillä muissa raskauksissa olen lihonut 25-33kg joten nyt olo on todella paljon kevyempi. Sf mittakin kulkee alakäyrillä joten ei paljoo närästä tai ahdista henkeäkään. Pientä vauvaa arveli neuvolatäti mun odottavan. La.n tienoilla n 3kg. Edelliset ollu huomattavasti suurempia! Painoarviota ei ole kertaakaan muuten tehty (neuvolatädin viimekkertaisen arvauksen lisäksi) ja lekurikin on vasta viikolla 37+ jotain kun kaikki lekurit lomalla tietysti just nyt!

Esikoinen ja kuopus odottavat vauvaa innolla ja saapa nähdä miten käy kun se oikeesti tulee! :D

Mukavaa odotusta kaikille elokuulaisille

Elokuunvauva rv33+6

Heipsis! Eipä täälläkään kyllä vielä olla lähtemässä laitokselle, paikat oli viime viikon neuvola(kesätyttö)lääkärin mukaan 3 cm suljettu. Mut sf-käyrät menee puolestaan yläviivan yläpuolella. Välillä ahdistaa, kun tulokas painaa jalkoja kylkikaariin. Sais tulla jo. Jos se on vielä iso, niin mitä aiemmin sen parempi! Mut ei tietoakaan mistään kiinnittymisestä (ainakaan omasta mielestäni, enkä huomannu lääkäriltäkään kysyä) saati suppareista! Raivotarjonnassa tuo onneksi on, mutta saisi hieman jo laskeutua. Ja jalat on niin turvonneet, että ette usko! En o nähny jalkapöytiäni moneen viikkoon (turvotus ei sula edes yöllä) ja nilkat on tosi kankeet.. Vali vali! Sorry about that!

Mieli on silti loppujen lopuks ihmeen rauhallinen. Synnytys ei toistaiseksi kauheasti jännitä, en tiä tuleeko sit viime hetken rimakauhu, mut nyt ainakin on ihan seesteinen olo. Tapahtuu kun on tapahtuakseen. Huomaan, että raskauden edetessä on muutenkin varmaan pinna pidentynyt, ehkäpä se on valmistautumista tulevaa yövalvomista varten! Seksi ei o maistunu koko raskausaikana, mut nyt tarvis varmaan skarpata, josko vauvakin innostuisi sieltä tulemaan..:)

Hyviä loppuaikoja kaikille ja koitetaan jaksaa vaivoista huolimati!
Tilda 37+5

Uusimmat

Yhteistyössä