Elokuulaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnuliini 38+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minnuliini 38+3

Vieras
Tervehdys kaikille elokuulaisille!

Tässäpä minun kuulumisiani: Viikko sitten kun kävin neuvolassa, laittoivat minut synnytystapa-arviointiin kun kohdun korkeus on ollut koko raskauden ajan niin huima ja itse kun olen vielä 160 cm pitkä hoikka nainen. Oli kuulkaa tosi helpottunut olo kun kävin eilen sitten tsekattamassa itseni perusteellisesti erikoislääkärillä ultran jne kera. Mulla kun masu on aika edessä, eli vyötärökin näkyy vielä takaapäin, olin ajatellut itsekseni että onkohan tässä syytä huoleen että vauva olisi suurikokoinen minuun nähden ja että perinteinen synnytys ei muka onnistuisi. Onhan kohdun korkeus suuri, jos vaavi on tällännyt itsensä ihan keskelle äidin masua... :o) Hih, sekavaa pohdintaa, ymmärtääköhän kukaan...?
No, anyway... Menin siis sinne synnytystapa-arviointiin ja kokenut, täällä alueella paljon positiivista palautetta saanut erikoislääkäri totesi seuraavaa:
Lapsi on hieman keskikokoa pienempi eli syntymäpainoarvioksi tuli 3 kiloa 400 grammaa. Eli aivan ihanteellinen minun kokoiselleni naiselle! Lantio on tilavuudeltaan normaali, eli mitään estettä alateitse synnyttämiseen ei ole. Kyllä kuulkaa helpotti! Mutta aika jännää, että neuvolassa taas olivat sanoneet, että lapsi on näköjään normaalia suurempi ja että varmaan keisarinleikkaus häämöttää edessäpäin.
Mullakaan ei ole vielä mitään radikaalia alkanut tapahtua. Kohdunkaulaa on reilu sentti jäljellä ja kohdunsuu on vain puolisen senttiä auki. Kuulema menee ainakin lasketulle ajalle, ylikin. Eli odotellaan ihan rauhassa ja nautitaan vielä miehen kanssa viimeisistä yhteisistä ajoista! KYllähän tässä toisaalta aika malttamattomana on, mutta potää kääntää asia positiiviseksi. Nyt vielä ottaa kaikki ilo irti tästä meidän yhteisestä ajasta, -koiran kera. :o)

Voikaa hyvin ja kirjoitellaan kuulumisia ahkerasti!

Lauantaiaamu terkuin
Minnuliini 38 +3

Jaahas, tuo viestini hyppäskin ihan väärään paikkaan, sori. Kopssasin ko. viestini tuonne Wilman aloittamaan uuteen ketjuun, joten annetaas tämän mun moka jutun olla täällä ihan omassa rauhassa...

Minnuliini 38+3

Rv 38+3. Mulla on muuten ollut kaikki hyvin, mutta yöt on rauhattomia. Vaavilla on tapana liikkua 23.30 jälkeen parikin tuntia, se aiheuttaa hiukka tuskaa. 36 viikolla viimeisellä lääkärikäynnillä lääkäri sanoi, että on vauva on tosi alhaalla ja on hyvin kiinnittynyt, että voi odottaa syntyväksi jo parin viikon päästä. Mutta tässä ollaan, eikä se välttämättä synny vielä hetkeen. Välillä on kyllä sellainen tunne, että nytkö se tapahtuu. Supistuksia on ollu, mutta ne ei ole ollu kipeitä ja ne on loppunut muutaman kerran jälkeen. Että nyt vain ootellaan, yritetään keksiä jotain tekemistä, kun tuolla ulkonakaan ei oikein voi olla.
Hauskaa loppuaikaa!!

Taitavat jotkut elokuulaiset olla jo tositoimissa, kun on listalla näinä aikoina vähän hiljaisempaa. Mä täällä vielä kärvistelen ja viettelen pieniä ikuisuuksia päivien hiljalleen lipuessa eteenpäin. Eilen taas ajattelin, että pääsisiköhän sitä jo synnyttämään, kun illalla oli jotenkin sellainen olo, että nyt lähtee, mutta sitten nukahdin joskus puolen yön aikoihin ja kun heräsin parin tunnin kuluttua vessaan, supistukset sun muut olivat kadonneet, höh! Saas nähdä, meneekö vielä viikkokausiksi vai päästäänkö päivillä..?? Oma kroppa tuntuisi niin valmiilta synnyttämään, mutta ehkä vauva ei ole vielä vaan valmis tulemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä