ELOKUUN 2011 VAUVAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neta

Vieras
Heippa!

Löytyykö täältä muita joilla laskettu aika olisi elokuussa 2011? Itse tein viikonloppuna raskaustestin, ja sain yllätyksekseni plussan. Menkat olivat kyllä jääneet pois, mutta mulla alkoi tiputteluvuoto reilu viikko ovulaation jälkeen niin kuin useasti ennenkin, ja odottelin taas menkkoja alkavaksi. Nyt jännäilen kuinka kauan tiputtelu jatkuu ja jatkuuko raskaus. Ajattelin tehdä viikon kuluttua uuden testin ja jos se vielä näyttää plussaa varaan alkuraskauden ultran niin nähdään mikä tilanne on.

Esikoiselta oli selkeemmät oireet heti alusta, ajattelin tosin että nyt ei ole ollut niin paljon aikaa kuulostella omia oloja, kun touhuaa esikoisen kanssa. Rinnat on täyteläiset edelleen, yleensä menkkojen alkaessa muuttuu normaaleiksi. Tänään ollut pientä nippailua alavatsassa. Toinen lapsi olisi oikein kaivattu ja odotettu, katsotaan nyt miten käy! Laskettu aika olisi 5.8.

Neta 4+4

Sain siis haamun raskaustestistä, olo vahvasti sellainen että raskaana ollaan. Esikoinen vasta 7kk, mutta innolla tätä raskautta todeksi toivotaan. Laskettu aika olis 11.8.
Minkä ikäinen Neta sun esikoinen?

Heippa Luna!

Toivottavasti haamu vahvistuu plussaksi! Raskausoireet ainakin kertoo hyvää :) Mulla taas ei oo juurikaan oireita mut ihan vahva plussa tuli testiin silloin viikonloppuna. Tiputtelu loppui 4+3, viikon verran sitä oli, meinasin testata viikko edellisen testin jälkeen vieläkö se on plussa vai tekikö tiputtelu hallaa. Ei auta kuin malttaa mielensä ja odotella... Testihän voi näyttää plussaa vaikka olisi keskeytynytkin, siksi haluan odotella. Neuvolaankaan en vielä ole soittanut.

Meidän esikoinen on vuoden ikäinen, ei kovin iso vielä myöskään... Eikä siitä niin kauaa ole kun hän oli 7kk, ihanaa aikaa kun saa seurata uuden opettelua :)

Pidän meille peukkuja että saataisiin esikoillemme sisarukset!

Neta 4+5

Heippa Neta!

Selkeä plussa tuli toisesta testistä tänään :)
Toivottavasti sulla kaikki hyvin alkutiputtelusta huolimatta. Ja menis vaan tää kolme ekaa kuukautta nopeesti.

On kyllä esikoisella niin huima kehityksen vaihe, että yötä päivää uusia taitoja pitää treenailla, mm.konttaamista. Yöt välillä tosi levottomia. Taitaa koko ensimmäinen vuosi olla jos jonkinlaista "vaihetta" toisen perään. Vaikka välillä rankkaa, niin myöskin niin ihanaa <3

Kun pikkusisarukset syntyy, niin esikoiset tuntuu varmasti isoilta, vaikka ovatkin vielä tosi pieniä..

Luna 4+0

Hieno homma Luna!

Joo kyllä yksi vaihe aina seuraa toista. Meillä myös yöt melko levottomia, ja päivällä eroahdistus on kamala jos äiti häviää esim vessaan! Alkaa kuulua kipikipi ja kohta hakataan oveen ja huudetaan.. Hankalaa tulla vessasta pois jos on unohtanut jättää oven auki :) Mutta sillä voi just lohduttautua, että jos välillä tuntuu raskaalta tai väsyttää, se on vain vaihe joka menee ohi. No, oman kertoimen asiaan tekee nyt tämä mahdollinen uusi raskaus.. Pitää toivoa että pahoinvointi helpottaisi nopeasti eikä olisi muutenkaan kovin hankalaa.

Mulla ekassa raskaudessa oli muutaman viikon huonovointisuutta, mutta helpotti sitten kokonaan, siinä pääsin helpolla. Mutta jo ennen raskauden puoliväliä alkoi supistelu, ja esikoinen syntyikin yli kaksi kuukautta ennenaikaisesti. Kaikki päättyi onneksi ihan hyvin, vaikka vauva joutuikin olemaan usean viikon sairaalassa ja kaiken näköistä pientä ja isompaakin ongelmaa oli. Mutta meillä on nyt terve ja reipas maailman ihanin ja rakkain 1-vuotias :)

Kävin hakemassa raskaustestin kaappiin, testaan huomenna tai sunnuntaina uudestaan ja toivon vielä saavani vahvan viivan. Ei tiputtelua paljoa ollut, eikä tuntunut ollenkaan kipua, mutta silti vuoto tuntuu vähän kurjalta, ihmettelen että miten siellä voisi olla jotain kiinnittyneenä jos limakalvo vuotaa? Oireita ei edelleenkään paljos ole, nännit on kipeät ja rinnat täyteläiset, mutta ei kyllä ollut esikoiseltakaan vielä näin alussa. Mahanpohjassa oli "perhosia" kyllä ennen plussausta. Huonovointisuus alkoi muistaakseni viikolla 6, joten ensi viikolla olisi odotettavissa jos menisi samalla tavalla.

Neta 5+1 (viimeksi laskut sekaisin)

Vahva plussa testattu, eli raskaana ollaan :) Tänä aamuna oli aavistuksen huono olo, ajattelin sen kyllä johtuvan lähinnä siitä että oli aika katkonainen yö esikoisen kanssa.. Tästäköhän se huonovointisuus alkaa... No itsepähän olen odotellut oireita!

Heippa täältäkin!

Epäilen vahvasti olevani raskaana, vaikka testi näyttikin vielä negaa. Meillä on kaksi lasta ja sama homma oli edellisilläkin kerroilla, testi näytti negaa todi pitkään, vaikka raskaana olinkin. Kaapissa on vielä yksi testi odottamassa testausta. Kun vaan malttaisi odottaa :)

Meillä tämä mahdollinen pikkukolmonen olisi yllätysvauva, mutta toivottu sellainen. Menkat myöhässä nyt siis 5 päivää.

Tervehdys!

Minäkin voisin varovaisin mielin ilmoittautua mukaan. :) Tosin mulla vielä epäselvää onko la elokuun vai heinäkuun puolella. Yksi outo vuoto hämää ja siksi menenkin keskiviikkona neuvolaan ultraan, josko saataisiin selvyys missä mennään.

Ekan positiivisen testin olen tehnyt jo reilu viikko sitten ja ilman sitä en tietäisi edes odottavani! Sama juttu esikoisesta (täyttää ensi viikolla 2), taidettiin positiivisen testin jälkeen mennä melkein kuukausi eteenpäin ennenkuin tuli muutamaksi viikoksi hieman huono olo. Ja siihen se sitten jäikin, minkäänlaisia oireita ei sen koommin tullutkaan. :)

Moikka! Varoen liityn joukkoonne minäkin :)

Tein testin aikaisemmin tänään ja elämäni ensimmäinen plussahan siihen näyttöön ilmestyi! Vaikka lapsi on suunniteltu ja toivottu ja odotettu, oli tulos aikamoinen yllätys. Olin aivan varma, etten kaiken stressin keskellä edes ollu ovuloinu tässä kierrossa. Tänään aamulla olin tosi huonovointinen, paha olo kesti iltapäivälle asti. Ja kun menkkoja ei näkyny, kävin ostamassa testin. Yritin kovin jättää testaamisen vasta huomis aamulle, mutta en pystyny. Ja se kannatti :)

LA olis sitten 11.8. Hormonaalisen ehkäisyn jälkeen on kierrot ollu 30 ja 33, laskin tämän nyt 30 päivän mukaan, niin voihan olla että LA vielä muuttuu kun neuvolaan soittelee. Ja sit vielä ultrassakin.

On kyllä aivan uskomatonta, miten paljon ajatuksia päässä on tänään pyörinyt. Kun tein testin, jätin sen vessaan ja menin muualle odottelemaan. Muutaman minuutin päästä menin katsomaan tuomiota, enkä kirjaimellisesti ollu uskoa silmiäni! Piti ihan pistää silmät kiinni ja siristellä hetken aikaa :D Rojahdin siihen lattialle, enkä tienny olisko pitäny itkeä (onnesta) vai nauraa, taisinkin tehdä vähän molempia. Varmaahan mikään ei ole vielä moneen viikkoon, mutta nyt ainakin tiedän, että meidän on mahdollista raskautua.

Toivotaan, että Vilnan nega muuttuu plussaksi pian!

Ihanaa lukea uusista plussanneista :) Paljon onnea kaikille!

Minä tein jälleen negan tänä aamuna. Pieni pettymys, mutta niin kauan on toivoa kun menkat ei ala. Raskausoireet ovat aika selkeät, joten uskon edelleen olevani raskaana. Uskon, että testit näyttävät negaa, koska en pysty olemaan käymättä pissalla ja se johtaa siihen, että hormoni ei ehdi kertyä pissaan eikä siten näy testatessa. Täytyisi sinnitellä yksi yö käymättä pissalla ollenkaan, niin ehkä se plussa sieltä sitten aamulla tulisi.

Tervetuloa mukaan uudet plussanneet!
Jännää miten toisilla menee pitkään ennen kuin testi näyttää plussaa. Ovis on tietysti voinut olla myöhemmin, mutta toisilla raskaus (istukka)hormoni vain nousee hitaammin. Malttia vaan Vilna, ja usko omiin tuntemuksiisi!

Toivotaan niin, että se siitä plussaksi muuttuu :) Huonoa oloa on jos ei syö, nivusia ja mahaa jomottaa koko ajan, turvottaa ym. Samaa kuin aiemmissa raskauksissa. Plussan sain kahdessa aiemmassa raskauksessa testiin vasta kuukautisten oltua 2 viikkoa poissa.

Hei taas kaikille! Saa nyt sitten katsoa joudunko palaamaan tuonne haaveilijoiden puolelle. Vuoto alkoi tänään. Toivon kovin, että kyse on valemenkoista, mutta hurjan paljon kyllä pelottaa. Oon netistä yrittäny lueskella tästä ja vaikuttais siltä ettei hätää pitäis olla, vuoto ei nimittäin ole normaalia kuukautisvuotoa runsaampaa (päinvastoin), eikä kipua ole. Mutta olo on kyllä aivan paska ja epätoivoinen.
En ymmärrä miksi näin piti nyt käydä, miksi taas pitää joutua murehtimaan. Pitkästä aikaa olo oli niin hyvä! Ajattelin, että tän raskaan elämänvaiheen ja kaiken negatiivisen jälkeen saisin elämääni vihdoin jotain ihanaa. Saisin hyvällä omallatunnolla ajatella vain itseäni ja omaa hyvinvointiani. Nyt tuntuu lähinnä siltä, että miksi minä tämän ihanuuden saisin, kun kaikki muukin on mennyt pieleen.
Milloinkohan uskallan testailla uudestaan? Kuinka kauan istukkahormonia on kehossa keskenmenon jälkeen? En haluais viikon päästä testata, plussata, ja myöhemmin vasta huomata, että eihän siellä masussa mitään olekaan.

Hei taas kaikille! Saa nyt sitten katsoa joudunko palaamaan tuonne haaveilijoiden puolelle. Vuoto alkoi tänään. Toivon kovin, että kyse on valemenkoista, mutta hurjan paljon kyllä pelottaa. Oon netistä yrittäny lueskella tästä ja vaikuttais siltä ettei hätää pitäis olla, vuoto ei nimittäin ole normaalia kuukautisvuotoa runsaampaa (päinvastoin), eikä kipua ole. Mutta olo on kyllä aivan paska ja epätoivoinen.
En ymmärrä miksi näin piti nyt käydä, miksi taas pitää joutua murehtimaan. Pitkästä aikaa olo oli niin hyvä! Ajattelin, että tän raskaan elämänvaiheen ja kaiken negatiivisen jälkeen saisin elämääni vihdoin jotain ihanaa. Saisin hyvällä omallatunnolla ajatella vain itseäni ja omaa hyvinvointiani. Nyt tuntuu lähinnä siltä, että miksi minä tämän ihanuuden saisin, kun kaikki muukin on mennyt pieleen.
Milloinkohan uskallan testailla uudestaan? Kuinka kauan istukkahormonia on kehossa keskenmenon jälkeen? En haluais viikon päästä testata, plussata, ja myöhemmin vasta huomata, että eihän siellä masussa mitään olekaan.

Voi harmi Sajj :( Toivon todella puolestasi, että nuo olisivat vain menkkavuotoa joka kuulemma on yleistä. Raskaushormonia saattaa olla kehossa pitkäänkin, joten en tiedä sitten mikä olisi hyvä aika testata. Onko sinulla vakigyneä jolle voisit soitella ja kysyä asiasta? Tai neuvolantätikin voisi tietää. Voimia!!

Minä en ole enää tehnyt testejä. Ties vaikka minäkin poistun tästä ketjusta, jos gynellä käynti osoittaa sen, että raskaana en ole. Menkat eivät ole alkaneet ja oireet jatkuu, joten seurailen tilannetta edelleen.

Mitäs muille kuuluu?

Viimeksi muokattu:
Sajj, pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että tuo vuoto tosiaan olisi vain valemenkat! Jaksamista!

Täällä mennään edelleen samaa rataa, eli ilman testejä en tietäisi olevani raskaana. Oireita ei siis ole tullut vieläkään lisää. Jos hakemalla haluaa hakea, niin nännit ovat muutaman päivän olleet ehkä hieman arat. Sama se oli viimeksikin, silloin ensikertalaisena olin aina ihan huolesta kankeana, kun ei ollut oireita. Toki se huolestuttaa nytkin, mutta tiedän et oireet ehtii tulla vielä monta kertaa. :)

Mä siis menen huomenna neuvolaan ultraan. Ekaa kertaa kun soittelin niin kerroin miten omituiset vuotoajankohdat ja positiiviset testit olen saanut, ja terkka sitten oli sitä mieltä et ultrataan. Sanoi kyllä, että välttämättä ei näy mitään. Kovasti toivon, että jotain tarkennusta tulisi. Tällä hetkellä kun en tiedä mennäänkö siis ehkä jo viikolla 9 ja jotain vai viikolla 4 tai 5.

Soittelin aamupäivällä tuonne meidän äitiysneuvolaan ja kerroin tilanteen. Täti, joka oli aivan ihana, epäili ensimmäisenä tuulimunaa. Toisena tuli enteilevä keskenmeno. Huomenna lääkäriin, katsotaan mitä tapahtuu. Oon niin alussa vielä, että tuskin edes ultrataan? Ku kyllähän tällasia varhaisia keskenmenoja tapahtuu jatkuvasti ilman että nainen sitä edes huomaa. Kunhan nyt en kaavintaan joutuis, kuulostaa kyllä niin kamalalta.
Mutta tää vuoto on nyt niin runsasta, että kyllä jo järkikin sanoo, ettei siellä kohdussa voi enää alkiota olla jäljellä. Jos siis koskaan on ollukaan.

Janskulle tsemppiä ultraan, toivotaan että näkyy jotain!
Tarrasukkia ja Onnenhalauksia kaikille!

Soittelin aamupäivällä tuonne meidän äitiysneuvolaan ja kerroin tilanteen. Täti, joka oli aivan ihana, epäili ensimmäisenä tuulimunaa. Toisena tuli enteilevä keskenmeno. Huomenna lääkäriin, katsotaan mitä tapahtuu. Oon niin alussa vielä, että tuskin edes ultrataan? Ku kyllähän tällasia varhaisia keskenmenoja tapahtuu jatkuvasti ilman että nainen sitä edes huomaa. Kunhan nyt en kaavintaan joutuis, kuulostaa kyllä niin kamalalta.
Mutta tää vuoto on nyt niin runsasta, että kyllä jo järkikin sanoo, ettei siellä kohdussa voi enää alkiota olla jäljellä. Jos siis koskaan on ollukaan.

Janskulle tsemppiä ultraan, toivotaan että näkyy jotain!
Tarrasukkia ja Onnenhalauksia kaikille!

Moikka kaikille ja kiva kun porukka kasvanut!

Ensimmäiseksi paljon voimahaleja Sajj!!! Jos jaksat, tuu kertomaan lääkärikuulumisia <3.

Ja Janskullahan tais olla tänään se ultra?

Vilna: Luota vaan omiin tuntemuksiisi! Varsinkin jos edelliset raskaudetkin näkyneet testissä vasta myöhään. Mulla oli jo ennen testiä vatsan pohjassa ihan sellanen olo että raskaana ollaan vaikka menkkojen alkamisaika ei vielä edes ollut. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut ollenkaan sellaista oloa, vaan menkat jäi pois ja testi näytti plussaa. Mut pointti siis, että niin kauan ku menkat ei ala, ni uskon vaistoosi että raskaana oot! :) koska sulla tulee se 2vkoa, että menkat myöhässä?

Viimeksi muokattu:
Janskun ultrakuulumisia odotellaan :)

Minusta tuntuu ihan hölmöltä edes kirjoitella täällä, kun en vielä varmaksi tiedä olevani raskaana. Jos tämä onkin joku muu vaiva, joka vain oireilee samalla tavalla kuin raskaus.

Minulla tulee menkkojen poisjäännistä 2 viikkoa ensi viikon alusta. Josko sitten viimeistään näkyisi jotain, jos menkat eivät ole siihen menessä alkaneet.

Mietin, että jos tämäkin on joku tuulimuna tms. joka tekee raskauden oireet, mutta ei nosta hcg:tä tarpeeksi paljon että se näkyisi testissä. Tai sitten ovis on ollut pahasti myöhässä ja nyt minulla onkin vasta menossa se aika, jolloin kuukautisten tulisi alkaa.

Jokatapauksessa oireita on ja lisää tulee, eilen huomasin sellaisen turvotuksen tuossa rintavarustuksessa, että kohta saa lähteä liivikaupoille jos se vielä jatkuu :)

Sain viikonlopulle ajan ultraan, yksityiselle siis. Jos sielä vaikka selviäisi jotain.

Vilna

Täälläpä ei paljoa uutta kerrottavaa, niinkuin pelkäsinkin. :/ Eli ultrassa ei näkynyt vielä mitään. Neuvolassa ihan onneton laite vuodelta käpy ja nakki, ja sitä se terkkakin valitteli. Eli toistaiseksi mennään kuukautisten mukaan ja viikkoja olisi 9+3. Se kyllä tulee muuttumaan useammalla viikolla, kun tammikuun alussa on alkuraskauden ultra eri paikassa, jossa myös paljon uudemmat laitteet. Eli edelleenkään ei omien testien lisäksi ole muuta "todistusaineistoa" siitä, että raskaana olisin.

Tämä epätietoisuus ei sovi mun hermoille ja siksi yritän ensi viikolla päästä yksityiselle varhaisultraan. Kävin siellä myös esikoista odottaessa ja jotenkin vasta sen jälkeen uskoi, että on raskaana. :) Olisi se kuitenkin kiva tietää missä mennään, epäilen viikkoja olevan jotain 5-6, maksimissaan 7.

Täällä myös murehditaan missä mennään, tiputteluvuotoa on taas ollut viime päivinä. Sitähän oli jo ihan alussakin. :( Ei hyvältä vaikuta. Sain ultran huomiselle, josko selviäis mistä vuotaa tai onko esim kohdun ulkoinen. Sykettähän ei varmaan vielä näy, viikkoja vasta 6. Mutta kai kohdussa jo jotain pitäis näkyä, varmistuisi ainakin ettei ole kohdun ulkoinen. No, huomennahan se selviää.

Voi kurjuus Neta! Mut toivotaan ettei vuoto ois mitään vakavaa!! Voimia sulle ja tsemppiä huomiseen!

Samoin Janskulle jaksamisia epätietoisuuden kanssa! Sellainen on tosi stressaavaa kun ei tiedä missä mennään..

Luna

Yhteistyössä