ELOKUUN 2011 VAUVAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ultrassa käyty. Alkio ja sikiöpussi löytyivät kohdusta, sykekin näkyi jo :) Eli tällä hetkellä kaikki hyvin. Vuoto saattaisi tulla istukan reunasta. Uusi ultra viikon kuluttua, tai aikaisemmin jos vuoto lisääntyy. Nythän sitä on ihan niukasti joitain tippoja päivässä. Toivotaan että jatkuu näin ja pikkuinen jaksaa roikkua mukana! Neuvolan sain vasta uudenvuoden tienoille. Kiitos kannustuksesta kaikille! Olin kyllä yllättynyt kun kaikki olikin hyvin! Toistaiseksi.

Mikä toisten tilanne on?

Jansku: kävin myös yksityisellä ultrassa. Olihan se tyyristä, mutta sen arvoista. Ei tarvitse arpoa mikä on tilanne kun laitteet on viimeisen päälle ja toimii. Suosittelen! Kyllä mielenrauhasta on valmis maksamaan.

Joko Vilnalla on ultrakuulumisia? Niitä odottelen :)

Sajj, mitä lääkäri sanoi? Toivottavasti vuoto on harmitonta. Mulla vuoto on niukkaa tiputtelua, mutta neuvolan terkkari sanoi että saattaa olla melko runsastakin eikä silti välttämättä tarkoita vielä mitään. Toivottavasti sulla myös näin!

Neta 6+1

Hienoa Neta!!! :)

Ensi viikon torstaina on aika samalle yksityiselle, jolla kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa. Olen tasan samaa mieltä siitä, että se on pieni hinta maksaa siitä et saa jonkinlaisen mielenrauhan. En pysyisi järjissäni, jos pitäisi sinne tammikuun alkuun asti odottaa sitä kunnallisen puolen ultraa. :) Ja mielestäni tuo on aika halpa, useissa ketjuissa joissa näiden hinnoista on keskusteltu, on jopa 3 kertaa kallimpaa!

Ja edelleen niitä oireita täällä odotan... Toivottavasti eivät nyt ihan just huomenna kuitenkaan alkaisi, sunnuntaina nimittäin olisi tarkoitus vietää esikoisen synttäreitä. :) Oikea synttäripäivä oli tänään, mutta vieraita tulee sitten sunnuntaina. Minun pieni suuri 2-vuotiaani. :)

Hienoa Neta!! Vuoto saattaisi tosiaan tulla istukan reunasta. Hienoa että sydämenlyöntikin näkyi, se jo pienentää riskiä keskenmenolle.

Minä kävin myös tänään siellä gynellä. Ultralla kohdussa näkyi pieni 3mm pitkä möykky, joka gynen mukaan vaikuttaisi vahvasti raskauspussilta. Varmaksi hän ei uskaltanut sanoa sen olevan juuri raskauspussi, mutta oireet ja kuukautisten poisjäännin huomioon ottaen hän sanoi todennäköisimmäksi vaihtoehdoksi kuitenkin raskauden. Viikoiltaan "möykyn" koko vastaisi 4-5 viikkoa.

Että sellaiset kuulumiset :) Vahva tuntemus oli raskaudesta, joten itse uskon olevani kyllä raskaana. Kierto vaan oli pitkä, joten viikot eivät vastaa sitä, mitä se olisi kuukautisten mukaan. Ajattelin pyytää vielä neuvolan kautta aikaa kunnalliseen ultraa, jossa selviäisi tarkempi ikä.

Ehkä testaan taas huomenna, josko se testi jo näyttäisi posiviitista..

Vilna

Mahtavaa Neta! Hyvä että kaikki kunnossa. Se on uskomatonta nähdä se pieni sydämen syke <3

Itsellekin tullut olo, että pitäisikö varmuudeksi mennä varhaisultraan.. saisi varmuuden että masussa jotain on.. Ajoittain huonovointisuus alkaa kyllä nostella päätään, mutta alkanut pelottaa jos onkin vaan tuulimuna tai vastaava.. Kai tää liittyy tähän alkuraskauden mielen myllerykseen; jos kaikki ei ookaan hyvin tai menee kesken tms. Jotenkin uskaltaa alkaa "odottaa" vasta ensimmäisen ultran jälkeen.

Nyt täytyy mennä, esikolla harmitus..

Luna

Menen jo tänään sinne yksityiselle ultraan, koska hcg oli verikokeessa niin matala... :/ Pelottaa aivan sikana, että mitä tulen siellä kuulemaan... Testeihin tulee edelleen välittömästi tosi vahva plussa, mutta verikokeessa se arvo oli vain 24...

Menen jo tänään sinne yksityiselle ultraan, koska hcg oli verikokeessa niin matala... :/ Pelottaa aivan sikana, että mitä tulen siellä kuulemaan... Testeihin tulee edelleen välittömästi tosi vahva plussa, mutta verikokeessa se arvo oli vain 24...

Mites Janskun ultra meni?

Itselläni ei plussaa näy missään testissä vaikka kuinka testaan. Outoa, kun tietää mahassa olevan jotain mutta testit eivät näytä plussaa!?

Vilna

Viimeksi muokattu:
Huh, ehkä minä saan nyt viimein huokaista! :) Eilen siis kävin yksityisellä ultrassa ja siellä näytti, että kaikki on hyvin. Sykekin erottui jo. :) Ei voinut hänkään käsittää, että miksi tuo hcg voi olla niin alhainen. Kertoi myös limakalvojen näyttävän kuvassa erityisen hyvältä eikä siksi pitänyt mahdollisena, että olisi keskenmenoakaan tulossa. Mennään kahden viikon päästä uudestaan käymään (samaan hintaan tietenkin sisältyy tuo käynti), jos saataisiin paremmin viikkoja selville. Nyt mittojen mukaan kone antoi viikoiksi 6+3 - 6+5 eli huima muutos neuvolan jo yli 10 viikosta! :) La siis tulee olemaan elokuussa, joten oikeassa ketjussa olen. :)

No hienoa Jansku :)

Minä soittelin tänään neuvolaan ja selitin tämän tilanteen. Neuvolantäti epäili, että minulla on nyt viikkoja vasta 4+jotain ja siksi testit ei vielä näytä. Se möykky joka ultrassa näkyi, oli juuri sen mittainen, että viikot voisivat tosiaan olla sen verran. Sain ensi viikoksi neuvola-ajan, jossa testataan vielä pissasta ja neuvolantäti laittaa lähetteen ultraan jossa sitten selviää asia tarkemmin.

Odotelu siis jatkuu :)

Minä poistun haaveilijoihin. Vuoto alkoi lauantaina ja on lisääntymään päin, harmillista kokea keskenmeno, mutta onneksi tuli näin aikaisilla viikoilla eikä myöhemmin.

Oikein onnellista odotusta muille elokuulaisille!!

Voi, onpa harmi Vilna! :( Jaksamista!

Täällä on kovin hiljentynyt... Mitäs muille kuuluu?

Mulla ei edelleenkään oireita, eli samaa rataa mennään. :) Viikkoja nyt reilu 7.

uusi elokuulainen ilmottautuu varovaisesti joukkoon!

tein juuri positiivisen testin, kuukautisten ollessa kaksi viikkoa myohassa. Meilla on takana 5.5 vuoden lapsettomuusrumba ja oltiin juuri alottelemassa viimeista IVF/ICSI hoitoa, kun todettiin ettei menkkoja kuulu. Luomusti siis nyt plussattiin ja ilo on äärimmainen ja huoli sitäkin suurempi. LA on laskurin mukaan 17.8. 2011.

Oireitakin on iso liuta, kaikki alkoi valtavalla vasymyksella joka jatkuu edelleen. Rinnat aristaa, janottaa koko ajan ja nyt pari paivaa on oksettanut ja pyorryttanyt aika lailla. Hajuherkkyys on yllattanyt voimakkuudellaan, samoin jatkuva palelu.

Varhaisultraan pyritaan ennen vuodenvaihetta selvittamaan onko pienokainen oikeassa paikassa ja onko siella kohdussa ylipaataan ketaan. Takana on yksi keskenmeno 1.5 vuotta sitten viikolla 7+4. Silloinen raskaus sai alkunsa hoidoilla.

Toiveikkaina kuitenkin edetaan, on vain tama hetki josta iloitaan eika murehdita liikoja vaikka meille se on aika vaikeaa vuosien kamppailujen ja surujen jalkeen. Jospa nyt olisi meidan vuodo saada lapsi viimeinkin.

Moikka! Unohdin sillon ihan täysin tulla kertomaan lääkärikäynnistä, kiitos Neta kysymästä. Ihan mielenkiinnolla tulin lueskelemaan teidän kuulumisia, ja kerron nyt samalla miten meni.

Kohtu oli tyhjentyny kokonaan, jotain positiivista siis siinä tapahtumassa. Kyllä mä sen arvasin, sellaisen vuodon jälkeen ei kyllä kohdussa enää voinu olla mitään jäljellä. Aika zombina mentiin muutama päivä sen jälkeen, en osaa kuvitellakaan miltä keskenmeno tuntuu myöhemmillä viikoilla.
Kohtu ja munasarjat näytti lääkärin mukaan hyvältä. Klamydiatestit ym tehtiin siinä samassa, sekin tuntuu hyvältä kun tietää että kaikki on kunnossa. Eli uuteen yritykseen vaan :) Lääkäri käski odottaa seuraaviin menkkoihin, nyt ei siis yrittämällä yritetä, mutta ei myöskään käytetä ehkäisyä.

Vilna, pahoittelut sulle :/ Voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Mut tosiaan, uuteen yritykseen!

Habibatille ekstrapaljon onnitteluja! Noin pitkän yrittämisen jälkeen ootte todellakin ansainneet onnenne!

Ja kaikille teille muillekin oikein paljon onnea ja tarrasukkia matkaan. Voikaa hyvin!

Jospa minäkin rohkenen ilmoittautua mukaan. Stressiä ja pelkoa ollut paljon, että onko masussa mitään/mitä, perjantaina olo helpottui, ultrassa näkyi pikkuihminen ja syke :) viikkoja viikko luultua vähempi eli nyt 9+2 ja pian pääsee taas uudestaan kurkistelemaan masuun :)

Huhuu elokuiset!

Taalla on ollut tosi hiljaista. Mitas kullekin kuuluu? Ultrakuulumisia, oireita tms?

Taalla alku on ollut suorastaan liian jannittava. Viikolla 6+2 mentiin meidan lapsettomuuslaakarille ultraan ja siella nakyi alkio jolla syke 111 seka kohdun sisaista verenvuotoa. Meidan laakari kehotti hankkimaan oman synnytyslaakarin (asutaan USA:ssa) joka alkaa seurata meneeko raskaus kesken vai jatkuuko. Seuraavalla viikolla mentiin taas ultraan ja siella sydan oli vahvempi (141 bpm) ja koko vastasi viikkoja seka verenvuotokin vahentynyt. Mittasivat HCG:nkin joka oli huimat 70 000. Laakari sanoi et kaikki ok, mut tulkaa viela viikolla 9. Siina ultrassa kaikki oli hyvin ja saatiin viimein mielenrauha. Sita tosin kesti vain paivan. Nyt odotellaan kiihkeasti seuraavaa laakarinkayntia, joka on 10.2. Taalla ei ole NP ultraa ellei sita erikseen halua eika me haluttu. Mahdollinen Down syndrooma selviaa myohemminkin. Taalla tehdaan down testit rakenneultran aikoihin viikoilla 18-20.

Raskaus on edennyt jo 12. viikolle eli kohta olis maaginen raja ohitettu. Olo on ollut tosi huono viikolta 5 lahtien. Eika helpotusta nayta tulevan. Miten teilla muilla on olo ollut? Missa vaiheessa ootte saanut helpotusta oireisiin?

Toivottavasti taa ketju tasta virkistyy.

Voikaa hyvin elomammat!

täällä on voitu hyvin, oireet vähentyneet paljon ja vuorostaan huolettaa oireettomuus. onkohan mahassa vielä elämää? turvottaa ja silloin tällöin nipistää. joitakin viikkoja taakse päin nälkä oli jatkuvaa, mutta nyt se on loppunut, onkohan normaali?

np ois viikon päästä, että sitä odotellessa. onneksi ei sen pidempään tarvitse odottaa.

Halloo, missä elokuiset? Ois kiva teitää kuulumiset..

Meillä oli tänään np, turvotusta 1,4 eli ok. Kovasti heilui pikkuinen masussa. Näkyi jo aika hyvin, että mitä siellä oli. Millään ei meinannut kääntyä, että olisi turvotuksen saanut kunnolla mitattua. Heiluin ja kääntyilin ja hoitaja yritti ravistella, mutta aina meni samaan asentoon :) Mutta sano, että ei sitä paljon ole. Sydänääniäkin kuunneltiin. Taas huoli helpotti ja olosta voi taas nauttia!

Onnittelut Fenixille kivoista ultrakuulumisista! Minulla se koittaa huomenna. Viikkoja 12+5 tuolloin. Taalla ei tehda NP ultraa vaan on ihan tavis neuvolalaakarikaynti. NP ultran olis saanut jos erikseen olis pyytanyt ja se olis pitanyt tehda toisessa sairaalassa. Ne tekee jotain veritesteja siina samassa. Taalla down voidaan selvittaa viikolla 18 ja yleisesti kuulemma naiset valitsee ne testit silloin. Tietty jos sen haluaa n.12. viikolla niin sen saa. Me paadyttiin siihen etta ihan sama onko vaiko eiko, raskautta ei joka tapauksessa keskeyteta.

Uskon et huomenna laakari ultraa eli paasen varmaan kurkkaamaan et onko kaikki ok. Jannittaa kylla ihan sikana. Oireita on tosin edelleenkin, pahaolo, kovat paansaryt, narastys ja vasymys ja tuntuu et toivoo paremmasta ei ole. Odotan innolla sita keskiraskauden hehkua, kylla nyt hehku on meikalaisesta kaukana.

Saatiin muuten neuvolasta jo aidinmaidonkorviketta ja tuttipulloja jne. Minusta se oli aika outoa ja aivan liian aikasta. Saatiin iso kassillinen raskauslehtia ja naytteita ja infoa. Aika vahan sai tietoa ruokavaliosta, ite on pitanyt ottaa selvaa.

Mita Suomen neuvolassa on infottu? Miten usein neuvola ylipaatansa on? Taalla on neuvola joka 4. viikko ja yleensa aina laakarille on se aika.

Ma tulen huomenna kertomaan sit miten meni. Pitakaa peukut pystyssa!

Täällä missä minä satun olemaan on neuvola vähä harvemmin kuin kerran kuukaudessa, joista neljä kertaa on lääkärille. Jos kaikki menee hyvin. Jos on ongelmia niin sitten useammin ja lääkärille. Loppua kohti tiivistyy ja neuvola n. 2 viikon välein. + sitten np ja rakenneultra jos tahtoo. Ja tietoa olen saanut paljon. Lippuja ja lappuja iso läjä. Kaikkeen mikä on mietittänyt on niistä saanut vastauksen. Ja laitteita löytyy sen verran paljon, että joka kerta kun käy neuvolassa ultrataan. Mikä kummasti rauhoittaa ainakin minun mieltä :)

Ei muutakun peukkuja!!!

Laakarissa kayty ja hyvia uutisia sielta sai matkaan. Ultraa ei ollutkaan vaan kuunneltiin vauvan syke, joka 151. Oli hurja tunne kuulla pienen elaman taistelua. Tippa tuli linssiin.
Verenpaine oli loistava ja pissan proteiinit, sokerit jne oli kaikki ok. Laakari sanoi etta oppikirjan mukaan raskaus etenee.

Olen onneni kukkuloilla, nyt voi jo ehka alkaa uskaltaa nauttia tasta raskaudesta, vaikka oireet viekin olotilaa alas.

Nyt on minullakin ensimmäinen lääkärikäynti takana ja oli aika kammottava kokemus.

Lääkäri oli 25 min myöhässä eikä hoitajat saaneet kiinni, että onko juna myöhässä vai mitä. Noh lopen tuli töihin, käski sisään eikä esitellyt itseään. Otti neuvolakortin lueskeli sitä ja minä istua nökötin vieressä. Aikansa luettua sanoi, että katotaampa. Kipusin pöydälle ja lääkäri alkoi tutkia todella kovakouraisesti sanoi vaan että - ihan hyvä. Sitten ultrasi kauan. Eikä puhunut mitään. katselin monitorista, enkä nähnyt oikein mitään. Aloin jo huolestua kun en tosiaan nähnyt liikettä enkä mitään muutakaan, joten kysyin, että - mitä siellä näkyy? - tuossa on sydän, näätkö? - en. - et sä varmaan siitä näytöltä sitä näekkään. Sitten anto paperia ja meni täytteleen korttia. Kun sain puettua kysyi - onko kysyttävää? - en nyt oikeen osaa ees kysyä ku en tiiä mitä kattoit? - kohdunkaulaa ja sikiön kokoa katsoin. - no oliko niikö pitää? - kaikki näytti olevan niinku pitää. Ja se oli sitten siinä.

Kävin sitten vielä neuvolatätini kanssa puhumassa ja hän sitten luki korttia ja suomensi..
Mutta kuhan kaikki on hyvin, niin eiköhän se riitä :)

Mitä muille kuuluu?

Hyi hirveeta minkalainen laakari sulla oli?!?!?! Miten tommoset saa edes tehda toita? Onneksi kaikki oli hyvin ja saat taas hetken matkaa huokasta helpotuksesta.

Taalla paha olo alkaa helpottaa ja olo normalisoituu. Kovasti odotan etta alkas kohtu jo pullisteleen, mutta ei viela ainakaan mitaan merkittavaa ole nakyvissa. Itse tiedan et housut kirraa ja maha on kova, mut ulospain ei viela alyttomasti nay, helppo viela peitella. Miten teilla muilla, joko alka raskaus nakya kunnolla?

Pari paivaa meni panikoidessa taas ja kaikki raskauspelot hiipi mieleen, mut nyt taas on levollisempi olo. Ootteko te muut ihan hermoraunioina raskaudestanne?

Paatettiin miehen kans etta muutetaan Suomeen huhtikuussa, paakaupunkiseudulle, joten muuttoa suunnitellessa on menny aika jouhevasti. Pitaa alkaa sit Suomesta ettia neuvolaa ja miettia synnareita yms. Mieleinen asunto on jo loytynyt, josta parhaillaan tehdaan kauppaa.

Miten Suomessa menee noi neuvolat ja laakarilla kaynnit? Olen 20. viikolla raskaana kun tullaan ja olen taalla kaynyt ennen sita rakenneultrassa. Miten kiirus mulla on seuraavaan neuvolaan?Me paastaan omaan kotiin vasta vappuna ja ollaan siihen saakka pohjosessa. Mietin vaan et viittiiko edes ottaa yhteytta pohjosessa neuvolaan vaan sinnittelee siihen saakka et paastaan paakaupunkiseudulle. Vappuna viikkoja on jotain 24-25.

Meillä oli np pari viikkoa sitten ja turvotus 0,9 eli ok. Ultrassa kaikki hyvin muutenkin :) Maha näkyy selvästi, vaikka viikkoja vasta 14 ! Johtuu kuulema etukohdusta ja hoikkuudesta. Seuurava ultra onkin vasta huhtikuussa.
Mites muut, aiotteko selvittää sukupuolen etukäteen? Itse ajattelin odottaa seuraavaan ultraan ja jos eivät kerro siellä niin varaan ajan yksityiselle. Haluan ehdottomasti tietää sukupuolen, jos maha-asukki sen suostuu vilauttamaan.

Ajattelin nyt pikaisesti tänne jotain kirjoitella. En ole kirjoitellut aikoihin, koska täällä ihan liian hiljaista! Omituista, että meitä ei enempää tänne eksynyt... Esikoista odottaessa meillä oli täällä tosi kiva ja aktiivinen porukka kirjoittelemassa.

Mutta, täällä siis kaikki hyvin. Joulun tietämillä oli sellainen 24/7 ällötys, joka kesti parisen viikkoa. Ihan sama oli esikoisesta. Muita oireita ei juurikaan ole ollut. Edelleenkään en tietäisi olevani raskaana, mikäli en testiä olisi tehnyt ja menkat olis tosi epäsäännölliset. :) Np-ultrassa käyty helmikuun alussa ja rakenneultraa nyt odotellaan tuonne maaliskuun lopulle.

Hyviä vointeja vaan kaikille, ketkä nyt sattuvat tänne joskus ja jouluna eksymään... :)

Jansku ja rv 17+6

Yhteistyössä