+++ELOKUUSSA PLUSSAAVAT,syyskuuta suunnittelevat+++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Quu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyppy: 12 DPO vois mulla ehkä olla testipäivä, jos ei lämmöt tuu alas ennen sitä.

Kananmunalimoista: Mulla ne alkaa päiviä (ehkä 3 päivää tässä kierrossa) ennen ovista, joillakin sitä on vaan ovispäivänä tai sitä edellisenä päivänä. Kannattaa puuhailla varuiksi koko ajan, kun sitä limaa on. Ovis on ohi, kun ne loppuu, ts. viimeinen limapäivä on ovispäivä. Mulla muuttuu ovispäivän aikana limat maitomaisiksi ja sameiksi, sitä ennen on muutama päivä ihan kirkasta.

Sulla on hyvät päivät nyt siis käsillä! Ovistestillä voi vahvistaa tuloksen, mutta jos puuhaatte nyt lähes joka päivä nää lima-ajat, niin ei siinä mitään testejä tarvita :D

Quu > Joo, kesätauolla ollaan nyt oltu. Aikaisintaan seuraavaan kiertoon lähdetään hoitoa tekemään, jos siihen ratkaisuun päädytään. Kynnys on korkea. Asiaa on sulateltu kauan ja kiikun kaakun on toinen osapuoli vieläkin. Ymmärrän tunteen, sillä sama asia tökki myös minulla.

Nyt sitten kai piinaillaan. Listalle voisi lisäillä tälle päivälle dpo1 vaikka se ei ihan 100% varma olekaan. Loppukiertoa joka tapauksessa. Seuraan mielenkiinnolla miten käy lämmöille, sillä eilen oli puolen asteen dippi. Taitaa se normaalilämpö olla mulla nykyisin ainakin ilta-aikaan sen 37. Sen perusteella viime kierto oli ovuloimaton, mutta eipä sillä merkitystä tässä vaiheessa enää ole.

Macy Gray: Voin uskoa, että kynnys tuntuu korkealta. Ja kun siinä on vielä molempien tunteet pelissä sekottamassa pakkaa. Olen varmasti väärä ihminen kommentoimaan tämän enempää, mutta lähin ystäväni sai esikoisensa "kalliilla" pitkän kaavan mukaan (ja sen perään vielä luomulapsen), ja kyllä siinä monenlaista tuli vastaan. Ei helpoin tie. Voimia ja onnea matkaan!

Hyppy: Ei mulla taida pokka riittää testata "aikaisin" :D Just kirjotin tuonne toiseen ketjuun, että mieluummin vuoto kuin nega. Tsemppiä piinapäiviin!

Kiitti HopeAgain! Ja toivottavasti sun tilanne ratkeaa pian. Itse koen noi tilanteet kaikkein rasittavimmiksi, kun kierto venyy ja negaa vaan pukkaa.

Henkisesti mä ootan vaan menkkoja tällä hetkellä. Onneks ei enää montaa päivää tartte!

No selvyys tuli. Ei plussaa...:( Tänään kp1/32.

Ei pitäisi näin surettaa kun vasta ensimmäinen yrityskierto oli pillereiden jälkeen, mutta kyllä tässä kylmä hiki nousee, kun alkaa miettiä jos ei enää onnistukaan.... ikää kuitenkin on jo se 36v. ja lapset saaneet sitä ennen aina alkunsa heti kun pillerit on jätetty pois.

Olitko jo testannut pippurihäntä? vai odotatko vain menkkoja ja testaat vasta kun on reilusti yli?

Mutta jos se plussa sitten tulis sinne syyskuulle....? :)

HopeAgain :heart: mä uskon et kakkosella tärppää. ;) Nyt uuteen nousuun!

ON luulen tuntemusten perusteella, et ovis oli maanantaina, eli onko mulla nyt dpo1 vai dpo2? :D oon ihan pihalla näissä, en muista enää. En oo tikuttanu ovista siis...

Mut jokatapauksessa on kp 18/32. Mahaa on juilinu, vasenta puolta etenkin.. sitten tuli ihan uusi kipu et tuntuu ku supistus ois tulossa mut sit heti helpottaa ku kerkee ajatellakkaan. :confused: mitähä tää on. Sitten ne luulotautisten oireet on: nänniarkuus ja painontunne alavatsalla (eilen).... :laugh:
En oikein usko et näin pian mitään oireita raskaudesta tulis.. mitähä mun pää(kroppa) sekoilee=

HopeAgain - Huomisen (12 DPO) olin ajatellut olevan testauspäivä, jos uskallan. En oikein tiedä, kestääkö mielenterveys negan näkemistä :) Menkat alkanee perjantaina tai lauantaina. Jotenkin vaan on aivan varma negaolo, kun ovis oli niin myöhään, että ei sieltä voi kovin hyvätasosta munasolua irrota. Lantion alueella on ihan samoja merkkejä ajoittain, kuin ennen menkkoja. No, lämpö oli vielä tänään koholla, se on fakta se. Kohtalonpäivät...

Hyppy: Kuulostaa ihan ovisoireilta. Mulla usein on alkanut nännikipu oviksen aikaan, samoin särkee päätä ja on tosi tuhnuinen olo. Tuon jälkeen mulla sitten alavatsakivut häviää ja valkovuoto muuttaa muotoaan ja päänsärky helpottaa. Oviksen aikana kaiken kaikkiaan voi tulla "outo" olo, onhan siinä melkoinen hormonihyrsky käynnissä. Ilman testejä ja lämpöjen seuraamista on kyllä pelkistä oireista tosi vaikea sanoa (ellei ole ihan superhyvin selvillä omasta kropastaan ja se toimii kuin kello), milloin se ovis oli. Itse luulin kuukausikaupalla ovuloivani muutaman päivän aiemmin kuin mitä nyt kun olen perehtynyt lämpöjen avulla kiertooni.

Nyt tsemppiä vaan meille :)

Eikös ne limat tule hyppy joillakin oviksen jälkeen ja joillakin ei tule ollenkaan...vai? :D en oikein varmasti noista tiedä muuta kuin mitä kirjassa sanotaan. :)
Ovisoireilta nuo sinun oireet munkin korvaan kuulostaa.... ja kiitos positiivisesta tsempityksestä. <3

Pippurihännällä kuulostaa oikein hyvältä, pidetään kovasti peukkuja jos huomenna uskallat testata!

Hyppy: Se limasuus voi vaihdella paljonkin kiertojen mukaan. Ainakin itellä. Ja toisilla se lima on vain sormin kosketeltavissa siellä nipukan luona.
JA dpo:t lasketaan niin, että ovis päivä on se 0. Eihän se mikään muukaan voi olla, koska dpo tarkoittaa days past ovulation, eli päivät ovulaation jälkeen.
Ja tosiaan, munasolulla menee hetki hedelmöittymiseen, muutama vuorokausi ennen kuin se on kohdussa ja vasta dpo5-8 se kiinnittyy kohtuun.

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

torstaina 23.8.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Toivoliini..................70/29-31..........34v......5.lapsi.....yk3
LilliLotta...................60/28-60.........26v......2.lapsi......yk2
Naapurin tyttö...........53/29.............28........1.lapsi......yv10
Sanuk......................39/??.........................3.lapsi......yk1
Pippurihäntä..............33/28-30.........35v......2.lapsi......yk3
Anastacija.................27/26-29..........28v......1.lapsi.....yv2
macy gray................24/30-39...........32v.......2.lapsi.....yk32
Hyppy......................19/32............................2.lapsi.....yk1
Suhveli.....................12/27-30.................28v.......3.lapsi.....yk1
Quu.....................11/28-32..........35v......2.lapsi......yk3/yv2 (km x5)
Sunflower11.............5/24-28......................3.lapsi......yk22
Moona83...................5/??.................29v......3.lapsi.....
jenni_noora...............3/27?...........28v......1.lapsi.......yk8
HopeAgain.................2/32..............36v......4.lapsi/1.yhteinen...yk2
Rulla-Katriina............?/27-30...........33v......2.lapsi.....yk6
Manzu......................?/??................27v.......4.lapsi.....
PIKKUVIIKINKI...........?/??................31v.....3/4.lapsi.....yk1

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83

PIINAILIJAT
Anastacija....dpo13
Pippurihäntä..dpo12
Macy gray.....dpo4

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk'11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......yv6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk12
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3

Toukokuu:
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Quu

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki heinäkuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2161686-heinakuussa-plussaavat-elokuuta-suunnittelevat/

152179h4qroi8q2b.gif

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
:headwall: Kilpirauhanen liikatoiminnalla. :headwall: Sain lääkäriajan vasta ensiviikolle, mutta ystävällinen farmaseutti apteekissa opasti kuinka voin säätää lääkitystä jo odotellessa. Parempaa oloa ja parempia arvoja odotellessa. Miksi tämänkin pitää olla näin *piip* vaikeaa? :stick:

MG: Just tänään kävin itsekkin kontrolli verikokeissa, hyvällä onnella saan perjantaina vastauksen. Uskon kyllä että arvot ois tippunut, mutten tiedä kuinka paljon.
Onko sulle tullut liikatoiminnan oireita? Toisillahan saa ne arvot olla tosi alhaalla, jos muuten olo on hyvä (tai ainakin näin olen käsittänyt).

Anastacija > Lääkeannoksen tuplaamisen jälkeen ei missään vaiheessa ole ollut hyvä olo, joskin aika selkeästi parempi kuin lähtötilanteessa. Tsh on vain hieman päälle 0,1 (alaraja 0,3) ja t4v nyt ylärajalla, joten pakko sitä annosta on säätä. Haluaisin vaihtaa lääkettä, mutta hieman epäilevästi suhtaudun lääkärin suostumukseen. Nähtäväksi jää. Turhauttaa tämä olo, kun huhtikuulta asti vain odoteltu ja hoitojen jatkuminenkin ehkä edessä. Luottamus onnistumiseen on nollilla, jos ei saada arvoja kohdilleen.

Toivottavasti sulla on arvot hyvät. Plussatuulta myös!

macy gray toivottavasti saat arvot kohilleen! :heart: plussatuulia sulle hirveesti!

on Oon kyllä ihan pihalla ja ehkä ois joku itsetarkkailun kurssi paikallaan! :laugh:
Nyt tänään sit tuleekin limoja, joskin ei kirkasta vaan valkoista ja klimppejä (joo ihanaa informaatiota). Ja toisaalta heti herätessä alaselkä todella kipeä. Mikähän siinäkin nyt on.. lämmöt koholla puoli-yhden asteen. Jos nyt olis ovis se olis liian myöhään kp 19/32.. :( taitaa olla kroppa ihan sekasin.

Hyppy, ovis on ohi jos lämpö on kohonnut.

ON: Mun testipäivä siirtyy, en ehtinyt aamulla ja luulen että odotan sinne, että lämmöt pysyvät tarpeeksi pitkään ylhäällä. Nyt ne vielä ovat, mutta kaikki menkka- ja muutkin oireet hävisivät eilisen aikana. Ei muuta kuin odottelua vaan lisää :)

Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikille!
Onpas tullut tekstiä, kun olen muutaman päivän ollut poissa!

Ja hirvittävän jänniä aikoja elää yks sun toinen... pippurihäntää jännäillään ainakin.
Mutta pettymyksiäkin oli tullut... leuka ylös ja uuteen kiertoon! ++++

Täällä menossa nyt kp 12/27-30 (yleisin kierronpituus on 28pv, mutta edellinen oli 27 ja pari kk sitten oli 30pv)
Olen koittanut nyt tikuttaakin, ja vasta pientä haamuviivaa näkymissä. Tulkitsen sen ihan pieneksi LH kohoamiseksi.
Nyt vain on tilanne se, että tänä iltana on ainoa mahdollisuus puuhailla ennen ensi viikkoa, kun mies lähtee työreissulle. Oletan, että ovis ajoittuu lauantaille tai sunnuntaille... niin vähän mietityttää, mahtaako tämäniltainen sitten riittää vai heittäiskö sitä kirveen kaivoon jo suosiolla... Jos lasketaan 27pv:n kierron mukaan, niin ovis kai ajoittuis suunnilleen jo huomiselle. Mutta limat ei viittaa siihen vielä.. Limat viittaa, että vois mennä sunnuntaihin saakka, ja se onkin sitten melko epävarmaa, että riittääkö siimahäntien elinikä...tästä illasta sunnuntai-iltaan on 3vrk, eikö?

Nopea päivystys vaan yllä olevaan listaan, kiva kun täällä on keskustelu aktivoitunut, tuun paremmalla ajalla kommentoimaan lisää:)

Moona, yk:t km:n jälkeen voi laittaa niin että ensin km:n jälkeinen yk (eli esim mulla nyt kolmas yk km:n jälkeen) ja sitten yk kokonaismäärä, eli montako yk:ta ennen km + sen jälkeen. tulipas sekavasti selostettua, toivottavasti ymmärsit:rolleyes:. mä laitoin nyt itselleni vielä listaan noi km:tkin, en oikeen tiedä mäkään miten "kuuluis" merkata, mutta ehkä tosta ymmärtää..

Kiitos infosta!

Kyllä tää ihmiskroppa voi sit olla sekasin. Lämmöt on noussu sen 0.5-1 asteen, jonka mukaan ovis olisi ohi. No tänään kuitenkin hirveet limat + maha ja selkäsäryt. Eli otappa nyt selvää millon ovuloin jos ovuloin.

Ja tosiaan, mukavaa kun keskustelu vilkastuu! :)

Suhveli Elä nyt ainakaan heitä kirvestä kaivoon! ;)

Suhveli: Jos sulla ei ole tietoa luteaalivaiheesi pituudesta, on mahdoton sanoa milloin se ovis tulisi. Tietty riippuu sekin millon ennen on tullut :)
Esim. minulla ovis on kp 13-16 ja luteaali on yleensä 13 tai 12, kaksi kertaa 14 ja kerran 16 :D
Joten, jos sulla ei ole tarkkaa tietoa milloin yleensä ovuloit, on sitä vaikea ennustaa tuleeko se ennen sunnuntaita vai milloin. Joten kannattaa varuiltaa hommailla. Se plussa saattaa tikkuun pärähtää nopeastikkin.

Anastacija > Mulla oli testiannos 2*25mikrogrammaa eli puolikkaan 0.1mg:n verran. Sitten tuplattiin, mutta nyt täytyy vähän pudottaa. En kyllä usko olon paranevan, koska missään vaiheessa ei tämän annoksen aikaan ole ollut hyvä olo. Testiannoksella oli aluksi hetken aikaa, mutta hiipui sitten. Toivottavasti lääkäri myöntää sen erityisluvallisen, varsinkin kun en kestä Thyroxinin sisältämää laktoosia. Onko sulla tuo annos auttanut oloon? Millaiset arvot oli lääkityksen alkaessa ja onko jo ehditty ottaa välikontrollia (millaiset arvot siinä)? On varmaan ollut puhettakin, mutta ei tässä lahopäässä tahdo mikään pysyä. :D

Palelee hirveästi. Eilen oli joku lämpödippi ja tänään 37 asteen tuntumassa. Jalat ja kädet on jäässä, nukuin villasukissa. Pakko lämmittää uunia, kun tuo kosteuskin tekee oman osansa kylmän tuntuun. 21 astetta pitäisi kyllä riittää, mutta ilmeisesti tuo kilppari sanelee nyt nuo tuntemukset.

Miten teillä pitkään yrittäneillä on miehet suhtautuneet hoitoihin? Oletteko saaneet asiat sovittua helposti yhteisymmärryksessä vai onko täytynyt vääntää rautalankaa? Oletteko pitäneet itsellä oikeuden viimeiseen sanaan vai odottaneet, että molemmat olette valmiita seuraavan askeleen ottamiseen? Stressaava tilanne meillä. En edes osaa kuvailla tunteitani ja tilannetta. Tämä saattaa sittenkin olla suhteemme koetinkivi, joka ajaa eri suuntiin. Ahdistaa suorastaan.

Yhteistyössä