~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooÄs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Scala, voimia kovasti tilanteeseesi!!! :hug: Varmasti tosi inhottavaa oottaa vaan, kun eivät ala käynnistämään ja pelot on varmasti kovat, kun on tuollaista joutunut aiemmin kokemaan..ei voi edes kuvitella!! :'( Toivottavasti pääset pian synnyttämään ja kaikki menee hyvin!!! :hug:

Minä sain luutututtua lattiat, nyt on siistiä.. jee... :whistle: Vielä ku jaksas alakaa ruuantekoon..

Vauvan kotiintulovaatteista on ollu juttua, mut en oo muistanu kommentoida. En oo ite siis vielä niitä laittanut, mut oon aatellu laittaa turvakaukaloon ne valmiiksi tässä piakkoin. Ja laitan siis pitkähiaisen bodyn, puolipotkarit, housut ja lakin, sekä jonkun peiton/ohuen haalarin. Ennemmin ottaa vähän liikaa vaatetta mukaan kuin liian vähän ja kattoo sitten ilman lämpötilan mukaan sen vaatetuksen. Kuitenkin vauvan lämmönsäätely on siinä vaiheessa vielä niin kehittymätön, että vaatetta tarvii vaikka lämmin ilma oiski!

Sairaalakassia en oo pakannu itelleni vielä mukaan. Jotenkin tuntuu siltä, että synnytys tuskin niin nopeaa käynnistyy, ettenkö ehtisi siinä supistusten (?) lomassa pakkailla kampetta mukaan. Ja tosiaan, eipä sinne niin kauheesti sitä tavaraa tarvitse mukaan, viimeksi mulla ei ollut koko kassia mukana, kun tarkoitus ei ollut mennä vielä synnyttämään ja mies sitten toi mun tavarat kun vauva oli syntynyt!! Ja hyvin pärjäsi.. :)

Huhhuh, kuuma.. vaikka ei sais valittaa ku kerranki hellettä... B)

Annilia & Nuppu 37+4

Scalalle :hug:, toivottavasti pääset nyt äkkiä käynnistykseen ettei tarvi murehtia!
Onnea Mikkalle tyttelistä :flower:
Kesämassulle: meillä kanssa poika ollut tän viikon mökillä mummun ja papan kanssa =) Hyvin on kuulemma mennyt, mutta isillä ja äitillä ollut hirmu ikävä! Onneks tulee jo huomenna kotiin :heart: Vauvan peittoa en oikein löytänyt sopivaa kaupungista kun kävn ettimässä..Henkalla ja Lindexillä oli tosi pliisuja vaihtoehtoja
:( Eli sellasen vielä haluisin. Pojalle sillon ostin fleecepeiton, mutta se olikin huhtikuuta joten taitaapi olla aikas paksu näihin keleihin..Mistähän sellasen löytäs?
Mulle ei ole koskaan mitään painoarvioita tehty, saati nyrkkitestejä( :laugh: ). Poika oli 3880 syntyesään ja mahtu tulemaan, mutta repesin kyllä ihan kiitettävästi :kieh: Tässä raskaudessa kukaan ei ole mitään arvioita ehdottanutkaan, mutta tää vauva onkin aikas paljon sipposempi tapaus kun poika oli :D
Eilen bongattu ekat supparit :D Mahan kovettumisena, eli taitaa olla vielä jotain harjotussuppareita? Mutta edistystä sekin. Moneen otteeseen illalla maha kovettui. Muutaman päivän tässä on selkää ja alavatsaa särkyillyt silleen menkkamaisesti. Ja alapäähän on tullut sellanen paineen tunne. Aamusella jotain pientä limaa tuli pyyhkiessä, mutta ei siinä mitään verta mukana ollut. Tänään on kanssa pikkuhousuihin tullut muutamaan otteeseen jotain hajutonta nestettä? Ei vaikuta valkovuodolta eli tulipahan vaan mieleen että haiseeko lapsivesi joltain?Voisko siis olla että tiputtelee vähän sitä vettä..? Mulle on edelleen vähän epäselvää että millon uudelleensynnyttäjän pitää sinne sairaalaan suoriutua kun supistelee? Pitääkö niitä suppareita tulla kuinka monta tuntia? Neuvolan sijaistäti ei muistanut :whistle: Riittääkö pari tuntia voimistuvia vai pitääkö venata kauemmin..? Pari viikkoa sitten tuttu sai tytön TAYSissa ja se oli jotunut olemaan käytävällä :o Eli kivat oltavat tiedossa :snotty: Toivottavasti pääsis äkkiä sieltä kotiin, mua viimekskin ahdisti olla siellä.
Emeeliaajattelin että mentäs kanssa tenavien tohinoihin. Viime vuonna ei viitsitty lähteä kun sato kaatamalla. Tietysti sillä varauksella että jos joutuu synnyttämään lähteen :laugh: Toivossa on niin hyvä elää :D Ajattelitko että siellä paikanpäällä kahvitellaan?
Nyt pitäs alkaa siivoamaan.. :| Ei juurikaan huvittas..Ja kuumakin on..

f ja p 38+5

iltapäivää!
Salah, teilläkinkö on marsuja?:) Meillä myös, kaks poikaa, teddy ja self. :heart: ite en oo niiden häkkiä siivonnut sitten joulukuun, mies on hoitanut sen homman.;)

Scalalle :hug: , toivottavasti saat pian vauvasi syliin jotta huoli hälvenisi!

vauvalle oon pakannu kotiintulovaatteiksi pitkähiasen bodyn, potkuhousut, sukat, tumput, pari erilaista lakkia, fleecehaalarin..ja kapaloliinan (swaddle me), jonka saa laitettua vaaville vaikka turvakaukaloonki.:)

nimi on tiedossa, tai ainakin kaksosanen nimi, en sit tiiä tuleeko kolmatta nimee. ja kummit on mietitty, ja viis tulee yhteensä, kahta tai oikeestaan kolmea on jo kysyttykin ja olleet erittäin suostuvaisia.=)

mun käsittääkseni lapsivesi haisee jotenki "makealle"..?

tulin tähän kotikotiini jo marsujen kanssa, mies ajelee pyörällä perässä tässä jossai vaiheessa, kiva helteellä ajella 30kilsaa.:D huomenna ois heinäntekopäivä, täällä siis kaks heppaa joille evästä tarvii, sekä tietty nuo meijän pikkujyrsijät.:D

juuu pitäsköhä tässä pihallaki käyä tälle päivää..on vaa nii kuuma, nii ei oikee huvita olla auringosa...

Upp3 ja Mötky 37+3 edelleen =)

Täällä supistelee ihan kiitettävästi. Supistellut tasaisesti eilisillan, yön ja nyt tän päivää. Mutta siinä se sitten onkin. Ei niin mitään tapahdu. :headwall: Limaa tulee kyllä edelleen. Ärsyttävää. Supistelis ees kunnolla prkl :x Tällasta menkkajomotusta vaan tasaseen... :kieh:

Haiseeko lapsivesi joltain? - Ei haise, se on ihan kun vettä vaan... siitä sen hyvin erottaa pissasta kun se ei erityisesti haise millekään. Tai eiköhän sen erota muutenkin... :)

Tai ei, ei välttämättä, kakkosen kanssa olin limastanut melkein viikon ennen syntymää ja seassa ilmeisesti tihkunut hyvin lapsivettäkin kun sairaalassa ei paljoa vettä enää ollut (vaikka sitä kyllä tulee aina lisää, ettei se 'kala' sinne nyt kuivukaan)

Ja ihana kuulla että muitankin ärsyttää tämä loppuraskaus ja että vaan haluaa päästä synnyttämään... ei yhtään jaksaisi enää, ja tiedän että tämän pitäisi ihankohta juuri syntyä (lääkärin mukaan viikon sisään), niin taas tänään ei edes supistellut eikä limaakaan kun ihan vähän...
kuten melluli, supistelisi ess kunnolla prkl! (muuten on kyllä aika epämukavaa ja tuntuu että vaavin pää painaisi häpyluuta vasten koko aika, raukalla varmaan aikamoinen päänsärky syntyessään... )

Heippa!

Onnittelut vauvasta Mikkka! :heart: :heart:

Ja Scalalle kovasti jaksamista, varmasti asia järjestyy. Sairalassa tai toisessa.

Nyt on sitten sektioaika muuten niin tyhjäksi käyneessä kalenterissa. Tänään äippäpolilla ei edes yritetty ulkoista käännöstä, ja ihmeekseni ei edes kovasti yritetty alatiesynnytystä tuputtaa. Painoarvio kaverilla oli nyt 2900 g.

Tähän asti odotin synnytystä - ja nyt toivon ettei vaan lähtisi syntymään :D Ei kohden koskaan. Sektioaika annettiin vasta sitten kun 39 viikkoa on täynnä, ja minulla kun nämä eivät ole tupanneet niin pitkään sisätiloissa ennenkään pysymään. Pari viikkoa täytyy yrittää olla hissuksiin jalat ristissä, jotta päästäisiin suunniteltuun sektioon.

Meillä olisi tytölle ollut nimi valmiina, mutta tämä poika tuottaa ongelmia. Molempien lasten nimet alkaa L -kirjaimella, mutta nyt siitä täytynee luopua. Kaikki harkitsemisen arvoiset on jo ystävien tai sukulaisten käyttämiä. Minulla olisi yksi ehdotus, mutta en ole vielä saanut miestä täysin sen taakse.

Ja kummit - ei hajuakaan :o

Mekin harkittiin Räikkärockia, mutta taidetaan sunnuntaina tyytyä kotikylän Tapsan Tahtien piknikkonserttiin, siellä on tarjolla Ti-Ti Nallea lapsille ja äidille Dingoa (joo olen 80-luvun teini :laugh: )

Nyt lähden viemään lapsia uimaan. Koittakaahan kestää helteistä keliä. Itselläni viime yö oli kohtuu hikinen.

Säihke + pikkupossu 36+3

Täälläkin supistelee ja on tosi hankala olla. Varsinkin öisin on tosi inhottavaa ja herää selkäsärkyihin. :headwall:

Miikkkalle onnittelut tyttövauvasta :flower:

Ja scalalle voimia ja :hug: . Kantsii miettiä tosiaan sitä vaihtoa,jos sellanen on mahdollista...tuntuu tosi inhottavalta kun eivät ota tosissaan asiaa ja sitten saa olla itse ihan hermona.

Itestä tuntuu kyllä että kohta tulee pihalle,mutta eihän sitä koskaan tiedä. Maha painaa ja on arka ja hieman kipeä...ja niitä limaklönttejä tulee joka toinen päivä vähintään. Neuvolassakinhan ne sanoi että oireet ovat synnytykseen viittavia,mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Vauvan vaatteista oli puhetta...ja itse olen laittanut bodyn,potkuhousut,sukat,töppöset ja pari lakkivaihtoehtoa...mutta se lämmin vielä on hieman mietinnässä että minkä sitä laittais. Täytyy varmaan ostaa vielä sellanen fleecepuku tai sitten collegepuku,joita muutaman on ehdottanut....ja joku peitto. :whistle:

Kummeja ollaan mietitty ja nimivaihtoehdot laitettu ylös,mutta ei olla henkilöitä vielä pyydetty...kolmea ollaan ajateltu kummeiksi mutta yksi pariskunta on vielä harkinnassa että otetaanko he vai joku muu..
nyt syömään....
T:Hansu27

Meidän taapero ei sitten suostunut päikyille ollenkaan. Äsken hän kävi onneksi iskän kanssa reissun lautakaupassa niin sain otettua puolen tunnin tirsat. Teki hyvää lähinnä jaloille ,jotka on ihan kipeät turvotuksesta. Illaksi vielä pitää jaksaa pitään tunteja oppilaille.

Joku kyseli ,anteeksi en nyt muista kuka, vauvamasun pienenemisestä ja painon lähdöstä synnytyksen jälkeen. Mulle kävi niin esikolta ,että painoa tuli vaan lisää synnytyksen jälkeen, kun maidon nousu sai aikaan melkoisen turvotuksen. Tämä laski parin viikon kuluessa ja sen jälkeen kilot alkoi tasaiseen tippumaan. Noin 7 kk oli kaikki kertyneet 16 kg tippuneet ja paino laski tästäkin vielä. Mulla ei tullut mitää mahareppua ,vaan tasaiseen masu pieneni. Lantion luut olivat noin puolen vuoden jälkeen lähes omilla paikoilla. Kävin tuolloin nikamanniksauttajalla ja hän kokeili silloin lantion. Omat farkut meni jalkaan noin 3 kk synnytyksen jälkeen ,mutta melko piukat olivat juuri lantioista.

Meillä on vielä kummit kysymättä ,mutta tiedossa on 4 jota kysytään. Nimiä mulla on mietttynä ,mutta mies ei ota vielä mitään kantaa niihin. Viimeksikin nimi päätettiin viikoa ennen ristiäisiä.
No nyt leikkiin tytön kanssa ennen kun pitää töihin.

scalalle voimia :hug:
huh huh nyt ois aitavärkitkin maalattu kertaalleen plus omat vaatteet mahan kohdalta :laugh: pikkasen meinaa olla kuuma, välillä piti kyllä huilia varjossa ja juoda ja viileentää itteensä jädellä.
iltaruuan taidan suosiolla hakee tosta kylän pitseriasta, tekee oikeen hyvää tähän turvotuksen rinnalle syödä oikeen suolaista ja kerätä vielä enemmän nestettä kehoon.
pitäs jaksaa ruveta vielä imuroimaan ennen ku isäntä tullee töistä ois vissiin tarkoitus ruveta vielä listottaan tuo vessa loppuun, miten niin ollaan hitaita justhan me vuos sitten muutettiin tänne rempan keskelle no jos ennen ristiäisiä sais kaikki kondikseen :laugh: :laugh:
nyt sylttää ajatukset taidanpa kaivaa ton imurin kaveriksi, moido taas :wave:

Fosfori:
Heitin sulle yv:n :wave:

Säihke:
Kuulostaapa kivalta toi Nokiakin. Typy tosin just kävi isänsä kans Titi-nalle talossa ja Ylöjärvellä on meidän yhteinen suosikki, Tutti Ritari :laugh:

Mutta nyt kone kii ja ostoksille, toivottavasti. Täytyy tota isäntää viä vähän houkutella...

Emeelia, jo kolmannen kerran tänään

Perjantain kuulumisia..

Mulla oli tosiaan eilen kans neuvola, siellä kaikki ok.

Painoa kilon luokkaa/viikko (yht. 15kg)
Turvotus +/-
Paineet ok (124/76)
Pissa puhdas
Sf 32
Liikkeet ++
Syke 148

Hieman "outo" terkkarini totesi että kaikkihan sulla näyttää olevan vallan hyvin, toki onhan se hieman ikävää että sulla on kovat kivut päivittäin. Juu niinhän se on.. :kieh: :headwall:
Valittelin siellä nimittäin noita Streptokokin aiheuttamia järkyttäviä päivittäisiä alavatsa kipuja ja runsasta supistelua. Mutta minkäs teet, kestettävä ne vaan on. :'( Toivon todella että synnytys ois suht lähellä, koska kivut ovat sen verta tuskaiset jo neljättä viikkoa että alkaa jo pikku hiljaa riittämään.

Omaan vointiin kipujen lisäksi ei juurikaan uutta. Makaaminen tuntuu pahalta, aiheuttaa vatsakipuja, supistelua ja kylkiin pistävää kipua. Ruoka ei maistu yhtään, aamupala on ainoa ateria päivässä jonka pystyn syömään ilman että joudun pakottamaan itseni syömään. Oikeeta ruokaa en ole syönyt taas moneen päivään, ei vaan pysty! Limaa valuu mullakin päivittäin, välillä lorahtelee löysempää vuotoa välillä oikein kunnon sitkeetä keltaista limaa. :x

VATTEISTA VAUVALLE ootte jutelleet.. Mulla pakattuna body, potkarit, sukat, tumput, pipo ja fleecehaalari. Jos ilma kotiin päästessä kovin helteinen saa mies tuoda kotoa fleecehaalarin tilalle college housut ja takin. Peittohan tosiaan on näppärä lisä kaukalon päälle, jos ei ole aivan varma onko pikkuisella tarpeeksi päällä. Meillä tosin niin lyhyt matka sairaalasta kotiin (1km) että tuskin siinä matkalla pikkuiselle ehtii kovin kylmä kesäkelillä tulla.

Tyttö ja mies lähti tekemään ruokaostokset ja käyttämään auton pesulassa. Minä jäin kotiin kun olo on taas melkos kurja. Illemmalla luvattiin käydä miehen siskon (tytön kummitädin) ja hänen avokin uutta kotia katsomassa ihan tossa meidän naapurissa. Mukavaa kun muuttivat tohon lähelle. Joten josko sitä menis vielä hetkeksi lepäämään ja sitten vääntäytyis suihkuun, että sais itsestään edes hieman ihmismäisemmän näköisen tälle päivälle. ;)

Voikaahan hyvin kaikki!

Niin ja onnea jo vauvansa saaneille!! :flower:

:heart: haaveilija ja poju 36+4

rannalta juuri tultiin kotiin :) , me todella oltiin siellä neljä tuntia.. en muista koska olisin viimeksi ollut niin kauan uimarannalla ja auringossa. Onneksi muistin hatun ja aurinkorasvan. Nyt täytys vielä siivota toi iso vessa, ei kiinnostais yhtään. Mun sisko päätti huomista helpottaa ja lupas tehdä jälkiruuan. Meille tulee siis mun porukat ja sisko ja sen mies päivälliselle ja ajattelin tehä lasangea. Piti sitten tehä vielä raparperipiirakka, mutta en tiedä missä välissä sen olisin tehny, onnex nyt tosiaan sisko lupautu tekeen vadelmapiirakkaa :)

Voimia scala :hug: :hug:

Tänään on ollut masun kanssa astetta helpompi päivä, ei ole niin paljon supistellu, eikä oikein muutakaan, rannalla masa tais vaan nukkua, ei juurikaan liikkunu :/ , paitsi yhdessä vaiheessa alko riehuun niin että koko maha heilu =)

Joo, meillä on kaksi marsua. Ne on pojan marsut, mutta mä niitä hoidan. Eli yksi pitkäkarvanen nimeltään Ellu ja yksi lyhytkarvanen nimeltään Anni. On ne aika ihania otuksia :heart: . Koiraa noi miehet nyt on alkanu himoitsemaan, lupasin että sitten kun masan kanssa arki on lähteny käyntiin voidaan koira ottaa.

Nyt siivoon se vessa ja iltapalalle, haluan katsoa poliisiopiston :)

salah ja masa 35 +4

Kotiintulovaatteista on ollut puhetta... koska tiedän synnyttäväni elokuun puolenvälin aikaan viimeistään, oletan että ilmat ovat kesäiset vaikkakin voi olla viileää. Otan mukaan pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit ja puuvillamyssyn. Sitten lisäksi collegepuvun (takki ja housut), jotka voi laittaa jos on kovin viileää. Tumppuja en laita kesällä. Olen ekat lapset saanut toukokuussa (alkukuusta molemmat), jolloin oli melko viileää ja silloin on ollut päällä bodyn ja potkareiden lisäksi ohut fleecehaalari. En siis usko että niin paljon tarvitsee, jos ulkona lähes 20 astetta tai jopa yli, kun vauvat olivat lämpöisessä noissa varustuksissa toukokuun n 10 asteessakin.

Vauvan oikea pukeminen on kyllä mun haaste aina, kesällä etenkin tulee vaihdettua pari kertaa päivässä vaatteita sen mukaan onko kylmempää vai kuumempaa. Mutta yritän välttää ylipukemista, ainakin meidän penskoista on huomannut heti jos on vähänkin liikaa, kitinä alkaa heti.

Nyt viettelen iltaa "yksin", esikko on mamman luona yökylässä, pikkukakkonen nukkuu ja isännän passitin meripäiville. Koska olen levoton aina siihen asti kun kotiutuu kyliltä, pyysin että jää äidilleen yöksi (meille kotiin matkaa +10km, äiti asuu meripäiväalueen vieressä) niin ei tarvi häiriintyä kun ukko kömpii. Ja on kivempi senkin saada nukkua, kun pikkuneiti herättää kuitenkin minut 6-7 maissa. Ostin iiiiiison kasan irtiksiä ja vuokrasin akkakomedian 27 dresses, ihana tyttöjen ilta, joskin yksin. Saa nähdä jaksanko valvoa ysiä pidempään...

Oho, tulipas sepustus :ashamed: Olen kai hieman yksinäinen, en ole ainakaan puoleen vuoteen ollut yksin hiljaisuudessa yli tuntia, outoa outoa...

Jabba ja Alma 35+2

Tulin vaan pikaseen kurkkaan että onko joku poksahtanut tän muutaman tunnin aikana kun en ole koneella ollut :D Sainpahan siivottua..Nyt pitäs mennä pihalle kasteleen kukat ettei vallan kuoleennu B)
Emeelialle vastattu.

Onnea Miikkka vauvelista:)

Scalalle voimia täältäkin, voi surku minkälaista kohtelua lääkäreiltä.

Myös Upp3lle piti kommentoida tuosta painonnoususta... tuntuu todellakin että jotkut terkkarit huomauttelee ihan turhista.. silloin kun aloin odottaa ekaa niin painoin 47kg ja raskauden alussa sanottiin, että painoa saisi tulla 16-18kg. Sitten kun se lähtikin ihan hyvin nousuun niin joka kerta huomauteltiin :o Lopulta tuli tasan 15kg ja niistä jäi mulle kolme kiloa muistoksi pojasta, tosin ihan samoissa mitoissa olin silti, eli ei ulospäin näkynyt. Ja vauvamasu lähti parissa viikossa, ei jäänyt roikkupussia:)

Mekin oltiin tänään rannalla, tosin meille riitti puolitoista tuntia, kun olen vielävähän arka tuon pojun suhteen kun on niin pieni, ettei vaan pala tai saa auringonpistosta... tottakai oli lakki ja aurinkorasvakerrokset, mutta silti kun toinen on niin vaalea vielä! Mutta tykkää merestä niin paljon ja siellä häntä uittelin:) Sitten käytiin vielä saunassa illemmalla. Voi kun alkaisi nyt jo tapahtua jotain masussa. Edelleen vauva porailee päällään alaspäin eli mitään kiinnittymistä ei ole tapahtunut...

Kenelle oli sanottu että jos vauva on ylhäällä ja lapsivesi menee niin ambulanssilla sairaalaan? Mulla oli esikoisesta just noin; hän oli tosi ylhäällä ja lapsivesi meni, ei kyllä ollut mitään tietoa tuollaisesta :whistle: Ihan omalla autolla sairaalaan ajeltiin. Lapsivedestä muuten, ei haissut miltään mutta oli hieman tahmeaa ja ihan hailakan vaaleanpunaista.

Vauvalle meillä on ollut nimet jo kauan aikaa mietittynä ja heti otetaan käyttöön kun vauva luoksemme tulee:) Esikoistakaan ei ikinä sanottu esim vauvaksi, vaan hän oli heti oman nimisensä. Kotiintulovaatteista, olen pakannut bodyn, puolipotkarit, froteepotkupuvun, lakin, töppöset, lapaset, pehmeän takin ja peiton. Mäkin koitan välttää liikapukemista, koska vauva ei myöskään osaa hikoilla eli liika lämpökin voi tehdä pahaa, eikä meidän autossa ole ilmastointia joten siellä joka tapauksessa on kuuma.

Olen koittanut asennoitua niin, että onpa ihanaa kun on kesä ja miehelläkin loma, saa nauttia pojan kanssa ihanista ilmoista:) Mutta silti odotan koko ajan, että jotain tapahtuisi ja pääsisin synnyttämään jo. Haluan jo tämän vauvan kotiin.

Vib 38 tasan

Iltaa :D , taas oon täällä!!

Kiitos vaan kaikille vaateasiaan kommentoineille!!! kiva saaha varmistusta omaan päähän, vaikka tiiän et osaan pukee ja hoitaa pientä, mut jotenki kuitenki pelottaa et mitä jos en osaakaan.. pukeminen onkin varmaan se vaikein juttu.. ja sit kaikki tutut ja tuntemattomat tulee kauhistelee mite on noin paljo tai vähä päällä, se ärsyttää.. koskaa ei oo kaikkein kaikkitietävien mieleen :kieh:

esikoiseltaki ku olin sairaalassa ja pääsin ekaa kertaa vaihtaa vaippaa ja vaatteita pojalle (olin alkuun aika heikossa hapessa..ni en heti päässy hoitelee..) ni hoitsu katto vierestä et tuohan sujuu ku vanhalta tekijältä :D , että enköhän mie pärjää tänki pienen kanssa :heart:

Nyt ei saa vauva syntyy ens yönä, ku mies on taas auton haku reissulla ja jäi sinne yöx, ku oli niin väsyny.. mut eipä kai tää täältä mihinkää synny vielä moneen aikaan!!

Nyt sohvalle tuijottaa tölsää..ja ostinpa suklaa levynki pitkästä aikaa, mut nyt ei tee neää mieli :o ..ja se kyllä näkyy varmaa tiistain neuvola puntarissa kivasti..

äiti lpr 38+3 edelleen ja edelleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Intiimimpi kysymys tähän väliin: Onko muilla alakerta turvonnut?

ON TODELLA! Esikoisesta ja kakkosesta ei ollut, mutta nyt on toosa niin turvoksissa että hyvä kun kalsarit saan jalkaan ja koivet yhteen :x :ashamed: Ja jumprahuiti että koko alapää hikoilee, on kuin pissat housussa.

Hikoilusta puheenollen: Onko muilla liikahikoilu ongelmana? Minä hikoilen kokoajan kuin pieni sika, inhottaa kun hiki valuu jo pelkästä ajatustyöstä, saati kun erehdyt kävelemään portaita tms raskasta. Kuumia aaltoja pukkaa yötä päivää, alkaa olla jo ihan hölmö olo tämän asian kanssa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Jabba: Juu hikoilua on täälläkin,eikä tarvi olla kuuma. Normisti en hikoile juurikaaan.

Juu ei tartte olla kuuma todella, monesti mies valittaa (esim autossa kun on ilmastointi) että on kylmä ja mulla vaan hiki noruu pitkin pärstää ja selkää. Töissä työkaverit nauroi mun hikoilulle, hikoilin kuin possu ihan vaan istuessani rapsalla...

iltoja!

kiitos, neitiperholle veritulpan kuvailusta, uskon tunnistavani sen nyt jos sellainen tulee.

Scalalle voimia :hug:

Kotiin tulo vaatteista sen verran et esikko synty 19.8 ja viikko sen jälekeen mentiin kotiin täällä "pohojoses" oli jo syksynen ilima tytöllä päällä oli muistaakseni pitkähihainen body, puolipotkarit, villasukat, tumput, kypärälakki ja ä-pakkauksen kevythaallari. Matkaa oli noin 120km. Poika taasen syntyi ennen juhannusta, mut kotiin lähtö päivänä (juhannuksen jälkeen) sato vettä ja oli viileetä vaatteina oli pitkähihainen body ellei kaksiki, potkuhousut, neuletakki, neulepotkarit, kypärälakki, pipo (joka ei pysyny päässä, ku oli liian pieni..)villasukat ja tumput. Käytiin viel cittarissa ostamassa tissikumeja jne. ennen ku kotiin paukaistiin (maalta ku ollaan), matkaa kotiin rapia 150km.

JabbaTheHut: :wave: täälläkin turvotusta ja suonikohjuja alapäässä :headwall:

Eipä ihmeempii muuten, ku pää edelleen täynnä räkää......

Ai niin, mullaki alakaa huomena äippäloma :)

Huomenta

Alakerta ja hikoilu, kyllä täältä löytyy myös samat vaivat.. suonikohjuja ei oo, mut turpee on :kieh: .. ja tuo hikoilu.. kauheeta.. ja miulla haisee.. plaah.. viime yökin piti nukkuu ovi kiinni, ku poitsu nukku koko yön miun vieressä, ja sillä on flunssa ni ei viittiny pitää ikkunaa auki.. mut ihmeen hyvin sain nukuttuu silti kerran vaan heräsin, mikä ollu normi pitemmän aikaa..

Oloon ei mitään muutosta.. selkä on kipee.. ei kummempia..

Aamupalalle käy tieni, ja sit kavereille leikkimään ja sit mies tulee kotiin uuden auton kaa!!!!!

Äiti lpr 38+4... eikä merkkejä (kai ) lähestyvästä synnytyksestä.. :headwall:

Kotiintulovaatekommenteista suuri kiitos. Hyvä tietää, että olen ajatellut oikein.. Itseäni ahdistaa suuresti vauvan pukeminen, kun ei siitä(kään) ole kokemusta.. Mutta ehkäkaimahdollisesti sen oppii???

Kun nyt on kaikki tavarat hankittu, sairaalakassi pakattu ym. niin on sellainen olo, että ei tämä vauva synny "ikinä".. Suunnittelen ihan tyynesti elokuulle kaikenlaista puuhaa ja menoja.. Olen siis kyllästynyt tähän odotukseen ja pelkään millaisen jättiläisen :xmas: synnytän, sittenjoskus joulun alla.. Tahtoisin niin tämän vauvan maailmaan ja että pääsisin sitä hoitamaan, vaikka tiedän että helpompaa on siihen asti, kun se pysyy mahassani..

Oikein mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Nucca + mahatyyppi 36+3

Huomenia

very important baby Mulle sanottiin tuo että makuuasennossa sairaalaan jos lapsivesi menee, koska vauva on niin ylhäällä että vaarana on että sieltä luiskahtaa napanuoraa tai käsi tms. mutta jos lähtee normaalisti supistuksilla syntymään niin sitten ihan normisti autolla voi mennä.
Mulla on kyllä ollut ihan lehmän hermot koko raskauden ajan, en ole jaksanut miehenkään kanssa mistään juuri riidellä (vaikka välillä olisi syytä ollutkin), niin nyt aloin vähän stressata tuota synnytystä, justiin jos lantio tosiaan niin ahdas ettei vauva mahdu laskeutumaan ja sitten pitääkin leikata kiireellä.. eilen sain sitten mukavan sodan aikaiseksi kun hermot piukeena.. noh, jospa tämä tästä asettuisi viikonlopun aikana.

Kotiintulovaatteiksi on body, potkuhousut, takki, myssy ja sitten vielä fleecehaalari. Katsoo sitten sään mukaan mitä pistetään päälle.

Ja kyllä hikoiluttaa täälläkin, muuta en ole tänä aamuna tehnyt kuin istunut ja kainalot jo märkinä..

enivei, mukavaa viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä