~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooÄs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa vaan kaikki uudetkin mukaan!:)

Poika leikkii niin nätisti tuossa vieressä että ehdin rauhassa kirjoitella. Kauhea väsymys painaa, onneksi miehellä alkaa perjantaina loma ja sitten saadaan vuoroaamuina nukkua pitkään. Riippuu tietysti koska tämä vauveli päättää maailmaan tulla:) Sitten jää unet vielä lyhemmiksi, mutta hormonit auttaa jaksamaan.

Tuo Vaukirjan touhu on mustakin vähän epämääräistä, ite ilmoittauduin sinne kun odotin poikaa, mutta mitään ei ole vieläkään kuulunut, vaikka poika on jo vuoden...
:| No, eipä se kauheasti haittaa:) Itse keräilen vain Pentikin Vanilja-sarjaa, tosin toivomalla niitä lahjoiksi;) Mihinkään kerhoihin en kuulu enää, kun joskus sain niistä tarpeekseni...

Painoarvioista, pojasta ne meni aika alakanttiin, puolisen kiloa oli poika arviota isompi. Tosin silloin hän tuntui vatsan päältäkin isommalta kuin tämä. Tämä on vissiin myös sirompi, ainakaan vyötäröllä ei ole ylimääräistä, mikä on hyvä koska se kertoo siitä että luultavasti sokerit ei ole aiheuttanut vauvalle mitään.

Mua alkaa jo vähäsen kyllästyttää tämä odottelu, täytyy keksiä koko ajan jotain puuhasteltavaa. Rattaiden kankaat voisi vaikka pestä, tosin ne on niin typerästi suunniteltu että täytyy ruuvimeisselillä irroittaa ne rungosta! Miksi ei ole voitu laittaa neppareilla? Onneksi meidän tuplista ne saa irti helposti, mutta noista yksösrattaista ei.

Niin ja voisinhan vaikka pestä ja lanoliinittaa vähän villiksiä. Mä en kestä kun on taas kauhea vaippakuume, poika kun lähti kävelemään niin meidän taskuvaipat ei enää oikein toimi niin hyvin, tekisi mieli myydä ne kaikki pois, mutta sitten voi kaduttaa. Eli täytyy ne kuiteskin säästää ja menee ne päiväunilla, kun sillon ei kävellä:) Mutta kun tekisi mieli kaikkea uutta taas kokeilla!!!

Au, peuhasin pojan kanssa kontallani tuolla lattialla äsken, ja alkoi suppailla ihan kauhean kipeästi!! Onneksi meni ohi mutta toivon mukaan ei nyt enempää tule. Perjantaina sitten voisi jo syntyäkin, kun alkaa miehen loma ja samaan aikaan on vauvelikin täysiaikainen... olispa kiva jos ei tarttis sitä käynnistystä tehdäkään vaan pikkuinen tulisi ihan omaa tahtiaan!:)

Poitsulla on pian ruoka-aika, joten jospa surffailisi parit nettikaupat läpi ja haaveilisi ja sitten menisi ruoantekoon... ja ainiin, ostin vauvalle ne tutit joten nekin voisi pesaista ja keittää.

Hauskaa päivää kaikille ja hyviä vointeja!
vib 36+4

neuvolalääkäriterveisiä :wave:

kaikki oli hyvin, jei! paino on noussut heikosti, 191 g/vko, mut hoitaja sanoi, ettei siitä kannata huolestua. kokonaispainohan mulla on noussut nyt 10,1 kg (nyt 55,7 kg ) eli ihan oikeassa vauhdissa. sf-mitta oli kans ok 32, siksikään ei mitään ihmetelty tuosta painosta. synnytystapa-arviota ei tehdä, kun ei nuo kasvuluvut siihen aihetta anna. jos se kovasti mua alkaa mietityttää, niin sitten voin pyytää sellaista, niin kahtotaan.
hemppa oli noussu 124, rautakuuria jatketaan, mut ihan joka päivä ei tarvii enää muistaa ottaa kahta. virtsan leukosyytit oli kohollaan, joten käyn luovuttamassa pissaa labraan ;) luultavasti tuo johtuu kuulemma kuitenkin vain valkovuodosta, josta oli myös "löydös" :D

ja sitten, tadaa! täälläkin alkaa lopulta tapahtua edes jotain :D eli kohdunsuu oli lyhentynyt 2 senttimetriin kolmesta ja se oli pehmeä. huu!!!!! ihan kuulemma vastasi näiden viikkojen tilannetta, joten hyvää kuuluu. vauva on rt:ssä, mutta ei kiinnittynyt.

minun tämänkertainen neuvolalääkäri (joka kerta ollut eri) oli hyvin kokenut rouva ja hän sanoi, että näillä viikoilla hän kehottaa äitejä loikoilemaan pitkin päivää. en nyt ihan tarkkaan muista, mihin se vaikutti, mutta jäi käsitys, että istukka tarvii ihan vaaka-asentoa, ehkä siellä virtaukset silloin toimii paremmin? eli päiväunia hän suosittelee tai sit ihan vaan just loikoilua silloin tällöin. käskystä :D
ja kun sanoin, että kovasti erityisesti ylävatsa, mutta myös koko vatsan alue kipuilee, niin hän sanoi, että äidin pituus (=lyhyys ) vaikuttaa siihen, että vauva on nyt, hmm, kaikkialla. kaikki suolet ja muut yhä vaan työntyy pois tieltä ja sekin vaikuttaa nyt ruuansulatukseen, jne.
autoilua sain luvan jatkaa, no siis apukuskin paikalla aion vaan matkustella, jos jotain, mutta hän sanoi, että kerran tunnissa pitää jaloitella. muuten sain (omassa tilanteessani) ihan normaalisti jatkaa automatkustelua. lasketun ajan tietämillä hän kehoitti pari viikkoa rauhoittamaan sit jo kotiin, joten apua, äkkiä ympäri suomen :D :D

iigz.

voikaahan hyvin ja leidit ja alivuokralaiset!

irtis ja rv 35+6

Kyllä täällä tosiaan ahkeraa väkeä nykyään on kirjoitusten perusteella. Mies vaan naureskeli eilen, että kai nyt kun kaikki mammat alkaa olemaan lomilla niin muuhun aika menekään kuin koneella ollessa...en tunnusta :whistle:

Me eilen saatiin lainaksi naapurilta hoitopöytä. Enää sitten mikä puuttuu on hoitoalusta siihen ja muutama kori kylkeen. Kaikki siis olisi nyt valmista =) No joo, verhot pitäisi saada vielä laitettua ikkunoiden eteen...mutta kun sen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin iso homma :ashamed: Sairaalakassia olen saattanut ohi mennen miettiä, mutta en aio sen suhteen pitää kiirettä, kyllä sen kerkee. Samoin tutit sun muiden keittäminen..en tosiaan vielä sitä tee. Tutin saa tarvittaessa vaikka mies tuoda sitten kun aika on. Pullot kerkee kotiin tullessa keittää. Eihän ne edes puhtaana pysy jos liian aikaisin alkaa niitä keittelemään.

Oon tosiaan huomannu että joka päivä pyörin kämpässä nykyään ympyrää ja mietin kun ei mitään tekemistä. Noh, tosiaan verhot laittamatta samoin kattovalo lastenhuoneeseen. Tosin mies kielsi että mulla ei ole enää asiaa jakkaran päälle :kieh: No imuroida pitää (siis pitäisi) kuitenkin päivittäin noiden koirien takia. Pihaa pitäisi vähän laittaa. Pyykkiä pestä. Siis mitään näistä en oikein ole tehnyt ja silti kiroan kun tylsää, ei mitään tekemistä. Miten niin saamaton olen, hmm.

Niin uudelle tervetuloa mukaan!!

Kerhoihin en oikein ole liittynyt. Tai no Libero-kerhoon ja vissiin Pamppers-kerhoon tuli joskus tiedot annettua ilmaissälän toivossa...ei auttanu :D

Niin ja siitä tapaamisesta joku puhui ja eikös se ollut Tampere. Täältä ei ainakaan olisi sinne paha matka. Mulla asustaa siellä myös sukulaisia joten ainakin mulle paikka sopisi.

Mutta joo romaani päättyy taas tähän :D

Valvoin taas viime yönä...oli niin vilkasta elämää masussa..
Pitäis alkaa pestä noita vauvan vaatteita. Sisko tulee viikonlopuksi auttelemaan raskaimmissa kotihommissa kuten isojen mattojen pesu. Kiva viettää sen kanssa aikaa muutenkin =)

Mites teidän muiden mielialat tässä vaiheessa? Olen ollut huolissani itsestäni kun mikään ei tunnu huvittavan. Jotenkin kuvittelin että tämä olis sitä erittäin onnellista odotuksen aikaa...

Mukavaa päivänjatkoa...täällä alkaa vähän aurinko pilkistää pilven raosta..aamulla tuli vettä taivaan täydeltä...taas kerran.
OE 34+5

En muistanu kommentoida noihin eläin ja treffijuttuihin.. :ashamed:

Meillä on nykyään kissaherra, ikää n. 11 viikkoa.. :heart:

Ja Tampere kävis mullekkin hienosti..ei oo paljoo matkaa..

Mää oon niin helvetin väsyny.. |O |O :/ :/

Neuvolakuulumisia täältä

rv 34+1
pissa puhdas
verenpaine 110/75
paino +700/vko (yhteensä tullut koko raskauden aikana 6 kg)
sf 32,5 (yläkäyrillä mennään)
sydänsyke +
liikkeet ++
ja Masa oleilee pää alaspäin

olen menossa synnytyksensuunnitteluun kahden viikon päästä. Eli siellä sitten kuulemma ultrataan kunnolla, tarkastellaan vielä että onko ne hävinnyt ne kystat ja kalkkeumat, mietitään sitä mun imetyshommaa ton lääkityksen takia, katotaan minkä kokonen mies siellä masussa kasvaa tän raskausdiabeteksen takia ja mietitään tosiaan sitä että miten synnytys hoidetaan ja koska. Neuvolantäti oli sitä mieltä että saattavat kyllä käynnistellä aikasemmin jo. Ja sitten ton mun päähomman takia voi olla että leikataan, ponnistaminen ei oikein onnistu hyvin meikäläisellä :( .

Kysyin samalla että mites sitten kun vauva on syntynyt, niin viedäänkö se johonkin tehotarkkailuun ton diabeteksen takia. Ja tätsky oli sitä mieltä että kyllä näin on menetelty. Mä en haluis, tottakai se on pakko niitä sokereita seurailla, mutta en silti haluis :(

Tapaamisesta, mulla on treelle matkaa 30 km, että mulle se olis vallan sopiva paikka :)

Tänään on jotenkin taas ollu henkisesti jotenkin vaikeeta, samoin eilis ilta. Ei millään jaksais taas tätä kaikkee.

Pitäis pojan kanssa lähteä mustikkaan tänään iltapäivällä :) , saas nähdä onko mustikoita vielä ja tuleko niitä ylipäätänsä ollenkaan. Viime vuonna täällä meillä päin ei ollu juuri ollenkaan, mutta esim. virroilla oli ihan älyttömän paljon. Täytyy siis lähteä vaunulle jos täällä ei ole :)

No niin, kai alkaa taas riittämään tältä erää

salah ja Masa 34+1

Moi,
ja tervetuloa uusille!

Historiallinen viime yö - heräsin kaksi kertaa siihen, että supisteli jopa niin, että saattoi kivuliaaksi sanoa. Silti liityn niihin joulukuussa synnyttäviin elomassuihin :/

Tänään oli nimittäin viimeinen neuvolalääkäri, joka totesi, että mitään ei ole kohdunsuulla tapahtunut. Muita neuvolakuulumisia:
rv 35 tasan (osasyy siihen, miksi olen aina viikoistani sekasin on se, että neuvolakorttiini on merkittu la:ksi 19.8. ja tänne palstalle olen aikoinani ilmoittanut laskureitten mukaisen ajan, joka oli siis 20.8.)
hb 119
pissa puhdas
verenpaine 119/71
paino +, kaiken kaikkiaan nyt 8,7 kg
sf 32
syke 130
tarjonnasta ei hajuakaan

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kukaan ihan tosissaan yritti selvittää, miten päin mahassa ollaan. Terveydenhoitaja ja lääkäri kilpaa kopeloivat mahaa, eikä kumpikaan pystynyt sanomaan miten siellä ollaan. Ilmeisesti joko perätilassa tai poikittain. Tiedä sitten. No, kutsuvat TAYSiin ultraan tässä jonain päivänä.

En viitsinyt kertoa, että minulle tuo tarjonta selviää jo tänään iltapäivällä, kun menen sinne 4D:hen Terveystalolle. Antaa nyt kunnallisen terveydenhuollonkin tehdä tehtävänsä =)

Tampere tapaamispaikkana ei tuntuisi kovin pahalta. Kotiovelta Treelle tulee 18 km :D

Täytyy mennä etsimään 5v jostain. Heti kun selkänsä kääntää, poika on jossain pihan nurkassa jonkun vähemmän suotavan asian kimpussa.

Säihke ja pikkupossu

Täällä taas ollut nettiyhteys pimeenä. Toivottavasti nyt toimisi. Korjaukset meni kyllä takuuseen.

Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Milba Meillä esikoinen nyt 1v10kk. Lastensänkyyn siirtyi nukkumaan 1v6kk iässä. Sitä ennen nukuttu kylläkin perhepedissä. Tai oikeestaan edelleen ,kun sänky meidän sängyssä kiinni ja siitä tyttö ryömiin viekkuun jossakin vaiheessa yötä. Meillä on sellainen lastensänky jossa n. 15cm laidat. Hyvin pysyy siinä ja osaa kiivetä sinne sekä pois.

Tarvikkeista on ollut puhetta. Vaikka meillä tyttöjen ikäeroksi tulee n.2v niin silti ollaan vaikka ja mitä hankittu. Käytettynä ostettiin tuplat ja turvakaukalo. Tuplat maksoi 400? ja kaulako 70?. Vaunut on vanhat. Vaatteita olen ostanut ,koska esikon vaatteita olen antanut paljon hyväntekeväisyysjärjestöille. Kantoliina on myös hankittu. Itselle on tullut myös hankittua vaatteita jonkin verran ja uudet imetysliivit. Mä ei juurikaan mitää löydä kirppikseltä, joten vaatteet ostan uutena. Täytyy tunnistaa ,että olen hieman hurahtanut lasten vaatteisiin. No itselle ostan mitään tosi harvoin ja mies ei juurikaan mitää uutta koskaan halua.

Meillä keräillään myös Muumi-mukeja. Arabian Lumi sarjaa aloin juuri kerätä.

(.) Ihan samaa vointia. Tukalaa on ja turvotusta taas ,kun ilmat lämpeni. Aika tulee todella pitkäksi ,kun ei missään jaksa käydä. Eilen kyllä kotona siivoilin enemmänkin eikä mitenkään vointiin vaikuttanut. Itsellä tyytyväinen mieli ,kun viikot jo näin pitkällä , vaikka ennenaikaisuuden riski vaaninut rv 19 saakka. Lepo on auttanut. Torstaina taas neuvola. Toivottavasti oma täti olisi jo lomalta tullut ,kun hän on niin hyvä ultraamaan. Mulla oli esikoltakin neuvola juuri 35+1 viikolla ja silloin saman päivän iltana tyttö syntyi. Ultrassa oli silloin istukassa jo kalkkeumaa. Saa nähdä kuinka nyt käy. Jotenkin sellainen olo ,että tämä tyttö pysyy kyydissä piedempää, mikä olisi ihana asia.

Nyt ruuan laittoon..
-Poni ja Manteli 34+6

Salah: ei välttämättä vauvaa mihinkään viedä, ei ainakaan TYKSissä.. meillä ainakin vauvaa ei viety mun luota vaan sokeriarvoja tultiin huoneeseen mittaamaan. Tietysti jos niissä olisi ollut häikkää, niin sitten en tiedä. Onneksi pojalla sokerit pysyi sopivina. Joten älä etukäteen sure:)

pakko oli piipahtaa täällä, kun itse olin viimeisilläni vuosi sitten, mulla siis kohta 11 kk ikäinen tyttö, joka syntyi 21.8.2007, tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja synnytykseen

t.elokuisen äiti =)

...jatkan lörpöttelyä kun poitsukin nukkuu... pyykkejä laitoin äsken koneeseen ja loikoilin sitten pojan vieressä kunnes nukahti. Meillä 1v siirtyi juuri viikonloppuna isojen sänkyyn. Hyvin siinä on nukkunut, ainoastaan vaan täytyy itse mennä viereen koska muuten lähtee kävelemään.. ilmeisesti on jännää ja kivaa kun pääsee itse sänkyyn ja sieltä pois. Meilläkin tuossa on turvalaita ja sänky on niin matala, että yksivuotiaskin pystyy siitä turvallisesti tulemaan alas ja pääsee sinne kiipeämään. Ja se on sen verran pitkä sänky että minä mahdun myös siihen viekkuun;) Me asutaan kaksiossa joten vauvan synnyttyä nukutaan koko perhe sitten samassa huoneessa(vauvalla on sänky mun sängyn vieressä) ja vauvalla on lisäksi olohuoneessa kakkossänky.

Mullakin on nyt tullut jalkoihin vähän turvotusta, näkyy selvästi.. ei mitenkäään paljon kuitenkaan. Täytyypä lisätä juomista vielä. Mun lempparijuoma on kivennäisvesi, jossa on pikkuisen omenamehua mausteena :p

Mullakin on torstaina neuvola, ei oikeastaan edes huvittaisi mennä kun jos on taas sijainen... ei mulla mitään ole sijaista vastaan, kiva oli, mutta kun se ei mua tunne eikä asioista tiedä, niin ei oikein osaa jutella. Ja mua jäi vähän vaivaamaan edellinen käynti, kun puhuttiin mun painonnoususta(kun ei ole tullut kovin paljoa) niin sijainen sanoi "niin eihän sitä tule kun ei syö sokeria". Mun mielestä terkkarin kuitenkin pitäisi tietää, ettei raskausdiabetes liity sokerinsyöntiin mitenkään, tuollaisia kommentteja kuulee yleensä asiasta mitään tietämättömiltä vaan :headwall: Helppoahan se olisi, jos voisi vaan jättää sokerin pois, mutta kun pitää laskea joka ainut suupala ja hiilarigrammoja! No, eipähän tuosta sen enempää ;)

Menenpä tästä laittamaan villikset lanoliinikylpyyn ja sitten itse syömään, ennen kuin poju pieni heräilee:)

Hei!
Ja terveisia taas riskiraskausyksikosta... Ultralla katsottiin lapsiveden maara, joka tanaan oli 106 mm (sunnuntaina oli 88 mm) ja se on jo hyvinkin normaalin rajoissa. Sydanaanikayra oli myos OK. Tulokset tarkastaneen laakarin mielesta ei ole syyta lisaseurantaan, lapsiveden maara kuulemma vaihtelee paivittain ja jopa hetkittain, hanen mielestaan kaikki oli ihan normaalisti. Tietysti tuntui hyvalta kuulla tuo, mutta olen ihan varma etta oma laakarini, jolle minulla on aika torstaina, nakee tilanteessa jotain negatiivista ja passittaa minut takaisin tuohon tehoseurantaan... :| Oma laakari on myos joka kerta sita mielta, etta vauva on vahan "liian pieni." Sunnuntainen painoarvio oli 2600 g, joten eikohan sielta tule sellainen enemman tai vahemman 3-kiloinen kuten sisaruksensakin. Tassa asiassa on kaksi puolta, on ihan hyva etta seurataan tarkasti JOS ON SYYTA, mutta toisaalta laakareillakin on niin eri nakemyksia asioista, etta helposti voidaan tehda ihan turhiakin tutkimuksia jotka aiheuttavat aidille turhaa pelkoa...
Ensi viikosta alkaen on joka viikko seka neuvola etta laakari, kuten taalla on tapana. Tuleepahan sitten syynattya :)

T. Helmi71 35+6

heippa. neuvolassa käyty ja verenpaineet on noussu viime käynnistä aika pahasti.. eli olivat nyt 147/87. eli pitääkö mun alkaa pelätä nyt sitä raskausmyrkytystä tulevaks? pissa oli puhdas mut turvotusta on tullu tosi paljon kolmen viikon aikana, samoin painoa.. eikös nekin oo myrkytys oireita?

Onhan noi nea85 ikävä kyllä raskausmyrkytyksen oireita, mutta sulla pitäisi seurata noita verenpaineita vielä että nouseeko ne. Eli lähinnä se alapaine jos alkaa noista lähemmäksi sataa ja olemaan siinä niin silloin huolestumisen aihetta on. Antoiko neuvolasta mitään kontrollia?

Eli siis joku katkos taas palstassa, just kun ois vertaistukea kaivannut...

Neuvolalääkäri siis tänään päätti laittaa lähetteen synnärille kun sf-mitta kasvanut kahdessa viikossa vain puoli senttiä.. Lapsivedenmäärästäkin oli epävarma ja sykkeet vaihteli 120 ja 160 välillä, tuo 120 on kuulemmma liian matala..

Sanoi soittavansa synnärille ja kysyvänsä millaisen lähetteen laittaa ja soittaa sitten mulle. P**ka jäykkänä sitten odottelin 11 asti että tuleeko lähtö vai mitä ne siellä oikein kuppas,ja äsken sitten vasta soitti että laitokselta tulee varattu aika noin 2 VIIKON PÄÄHÄN!!!!!!!! MITÄ!?! Nyt sitten pitäi odotella ja murehtia kaksi viikkoa että onko sielä kaikki hyvin.. Kummallista touhua musta, heti pitäis päästä tarkistuttamaan asiat..

Pelkkä stressaaminen ei kyllä tähän tilanteeseen auta mitään...

Anteeksi avautuminen, mutta sapettaa :ashamed:

miulla neuvola ens viikolla taas. sit katsellaan uudestaan paineita. kun kuitenkin virtsa oli puhdas niin ei ollu kamalan huolissaan vielä. mut tosiaan ens viikolla neuvola, samoin ultra niin kaipa ne sillon katsoo myös niitä virtsuksia. onko täällä ketään muita kellä olis paineet koholla?

Mullakin tuo sf-mitta noussut yleensä noin 1-2 cm ja neuvolassa kuitenkin oon nyt käyny vaan kolmen viikon välein.
Ja tosiaan se on positiivista nea että sulla pissa puhdas. Pitäisi siinä kuitenkin selkeästi näkyä. Joten kyllä voit tosiaan vielä ainakin huokasta. Tsemppiä. Niin ja sitä samaa myös Äityli sulle. Olisi se aika nopeammin sulle annettu jos oikeasti koettaisi huolen aiheeksi kunnolla. Eivät kuitenkaan raskaana olevien kohdalla yleensä viivyttele yhtään jos tarvetta on. :hug: molemmille

neitiperho: kiitosta tsempistä. jospa se vielä laskis se paine ens viikolla.. vaikka tuskin niin käypi.. onneks viikkoja jo niin hyvin kasassa että vauva voipi syntyy jo jos on tarvetta. äitylille jaksamista. voithan vielä soitella sinne ja pyytää aikaa aikasemmaks? kyllä ne varmaan antais sulle aiemmin ajan jos sanot että oot tosi huolissas?

Neuvola..

Rv 37
rr 120/84
pissa ok
paino.. 1200g
hb 115, noussu 101:stä
sf 35..viimex 35.5, eri mittaaja
rt
syke 150

siinähän ne tärkeimmät.. terkka oli ihan jees, sijainen.. ei saanu miulta verenpainetta, ei löytäny vauvan sykettä, ei saanu sf mittaa kunnolla, ja lopux alko epäillä et vauva on perätilassa

pyysi sitten kollegan avus ja se löyti heti kaikki tarvittavat ja kaikki oli ihan hyvin.. paitsi vauvan pää oli tosi... YLHÄÄLLÄ!!!!!!!! eli ei tuu ulos ku vasta jouluna
nii ja sit se sen kollega mittaili vielä vauvaa, ku sanoin et haluisin koko arvioon, et laittakaa vaa miulle lähetä sairaalaan (eivät laittanu..), ni se sano et vauva ei tunnu isolta, että ihan normi kokonen, vaikka meniskin 2vk yli.. kyllähän nuo sanot lohdutti, mutta voiku oiskin totta ja ei olis hirveesti yli 4kiloa syntyessään, terkka sano et ei mee yli 4kg vaikka menis yliaikaan..

mutta kohta poitsu lähtee mummolaan ja myö isin kaa juhlimaan isin synttäreitä , saa nähä kumpi sammuu ekana

äiti lpr 37, edelleen!!!

tänään tuli äpakkaus, talvihaalari oli ylläri! jotenki ihastuin siihen! :D nyt taas kun sain äsken sen viel nätisti kasaan niin esikoinen levittää sitä taas pitkin olohuoneen lattiaa... huh, no pitää tässä muutenkin siivota kun on tulos huomen yövieraita! ja vettä sataa.... Voimia kaikille jotka sitä tarvitsevat! itte olen miettiny et vauva varmaan välistä painaa tosiaan jonneki tuonne keuhkoihin tms.kun tuntuu et ei millään jaksa tehdä mitn.ja sit pitäis olla kaikki ikkunat ja ovet ihan sepposen selällään et ilma kiertäis ja jaksais olla.. itsellä neuvola ens viikol, ihan alusta, paino noussu yhen äkin ihan mielettömästi... tuleekohan sanomista... mutta koko raskauden ajalta mun paino on noussu n.4-5kg kun alussa oli sitä painonlaskua..mutta silti tuntuu et tulee iso lapsukainen, tosin ekakin oli jo yli4kg joten ei ihme jos tämäkin on... :o ja tosiaan kun tuota pituutta ei ole hirveästi luotu.. irtosora puhui siitä et neuvolantäti sanonu siitä et äidin pituus vaikuttaa siihen kipuiluun.. mä aloin miettiä et mulla varmaan tota samaa, tai siis ei mulla oo kipuilua mut noi vauvan liikkeet tuntuu välistä tosi ilkeiltä kun tuntuu et menee ihan vatsanihoa myöten, vai onko sitten niin pitkä et sekin vaikuttaa.. mitä oireita kuuluu hiivatulehdukseen?? (nolo kysyä mut ei oo ollu, mut nyt tuntuu et toi alapää ois välistä vähä turvoksissa tuost "yläpuolelt" ja vähä hellän tuntunen välistä...) oujee, esikoisel vuotaa nenu ihan virtanaan, nuha tais iskee hänelle! :/ joku puhui sairaalakassin pakkaamisesta... minäkään en ole vielä pakannut, vaikka aikaa on laskettuun aikaan vielä (sehän oli siis ihan ens kuun lopus), mut eihän sitä koskaan tiedä. oon kyl hommannu sitä varten uuden hampiharjan ym, mutta laittelee kun ehtii, vielä pitäis pestä vaatteita vauvalle! muuten alkaiskin kaikki olla jo valmiina..! sori et tuli yhteen pötköön koko tää teksti mut esikoinen on käyny jostain napista painaan et ei tuu enteriä millään, enkä osaa sitä laittaa takas..noh, laittakoon mies ku ehtii! argh, pitäis saada tsemppiä siivoukseen, tiskivuorikin pitäis hävittää keittiöstä.. huh.. Mut jaksamisia kaikille! :flower:

lääkärineuvolakuulumisia!

hemppa noussu ihan itessään 130, oli viimeksi 120 jotain eli selvisin tästä raskausajasta ilman raudan popsimista:) painoa oli tullu yli 900g/vko mut eipä ne siellä oo mua torunu vaikka yhteensä on tullu yli 15 kiloa. verenpaineet hyvät, pissa puhas ja turvotusta löytyy. no sit lekurin kuulumiset, eli vauva on suht alhaalla (tuntu pää kuulemma kun sorkki sitä kohdunsuuta) ja kuulemma pitäs ihan hyvin sujua alatiesynnytys jee! sano että pehmytkudoksetki tuntuu et joustais suht hyvin joten hyvä mieli tuli siitäki ku joku aika sitte sitä hermoilin ku oon suht tiukka tuolta alhaalta. ja sit se kysy siinä kopeloidessa et onko mua supistellu, sanoin et on niitä menkkamaisia kipuja ollu ja sit sukkapuikkotuikahuksia mut ei nyt mitenkään kauheesti mut on neki näköjään tehny jotaki koska kohdunsuun tilanne oli seuraava: 1,5cm, pehmeä mutta kiinni (viimeksi siis 3cm, kiinteä ja kiinni) joten jännä nähä ollaanko siltiki joulukuuhun asti jakautumatta vai miten:) eipä sitä voi tietää suuntaan tai toiseen mut kiva kun kuitenki oli jotain tapahtunu. johan se perjantaina tulee 37 viikkoa täyteen joten saa kyllä vauva mun puolesta tullakki ihan millon haluaa! sf oli 34,5, tasaseen kasvaa ja vauva kuulemma tuntuu semmoselta ihan keskikokoselta vaikka mitta onki yläkäyrän tuntumassa. kaikin puolin oli hyvä käynti mut sit sen jälkeen lähettiin kauppaan ja voi jummijammi ku rupes mahaa juilimaan! meinasin jo et sehän se oiski et rupeen keskellä prismaa synnyttää :laugh: mut se taitaa olla aika yleistä et alatietutkimuksen jälkeen saatta suppailla. meni ne ohi siinä mut melkeen tunnin juili kyllä aika mukavasti.

nyt pitää keskittyä taas lukemaan näitä teijän kirjotuksia:)

ai nii tilasin mieki carriwellit, ne luukkuliivit ku ajattelin et ois kiva se toppimalli et yölläki vois pitää.

salamanteri&steve 36+4 :heart:

Heihei!!

Mä äkkiä vaan rustaan puumerkin ja meen =)

Lähössä mummolaan ja kamala kiirus koko ajan... luen sitten ajan kanssa kun joudan nuo teijän jutut. Pari yötä luultavasti ollaan.

Neuvolassa kävin tänään ja ei mitään erikoista. Reesus verikokeet otti kolmannen ja viimesen kerran, rh-negatiivinen kun oon. Kivuista ja kolotuksista ja jomotuksista sanoi (sijainen)että soita heti sitten vaan jos yhtään alkaa epäilyttään että onko synnytyksen käynnistymistä.. Mutta en usko että tää ihan ekalla supistuksella syntyy,,, antaa kypsytellä vaan paikkoja niin ehkä joskus kolmen viikon päästä syntyy,,

Nyt meen.-..

Yhteistyössä