emättimen limainen vuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee80

Vieras
synnytyksen jälkeen on tullut koko ajan limaista vuotoa joka ei ees lakkaa menkkojen aikana. Onko muilla tämmöisiä oireita, onko tullut mitään diagnoosia? koitin äsken soittaa terkkarille et ottavat samaan aikaan papa kokeen kun käytän nuorinta neuvolassa.
papakoe on kyl otettu vast ikään. tarkkaan en muista nyt et milloin, mut ehkä ois aika taas ottaa se \|O

Mulla myös synnytyksen jälkeen tollaista aina menkkojen alkuun asti.
On ihan normaalia, lääkäriltä asian varmistin.

Toivottavasti sait ammattiihmisen kiinni.

Samanlaista on täälläkin ja menkat on alkanu. Niitten aikana en kyl kiinnittäny huomiota oliko silloin. Oon kans aatellu lekurilta asiasta kysästä ja papassa pitäs mennä muuteski käymään.

Mulla oli kans sellasta limasta vuotoa emättimestä, ei oikeastaan pelkkää valkovuotoa, muttei parantunu hiivalääkkeillä.Välillä myös alavatsaa nipisteli.Sain 10pvän lääkekuurin ja 10 pvän emätinpuikkokuurin kanssa.Diagnoosina epämääräinen emätintulehdus.Nyt oon 7pvää käyttäny lääkkeitä.Vuoto jo hieman vähentyny (päivällä tulee välillä illalla laitetun puikon jämiä) ja mahaan ei koske yhtään enää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 23:21 Mimmi811 kirjoitti:
Mulla oli kans sellasta limasta vuotoa emättimestä, ei oikeastaan pelkkää valkovuotoa, muttei parantunu hiivalääkkeillä.Välillä myös alavatsaa nipisteli.Sain 10pvän lääkekuurin ja 10 pvän emätinpuikkokuurin kanssa.Diagnoosina epämääräinen emätintulehdus.Nyt oon 7pvää käyttäny lääkkeitä.Vuoto jo hieman vähentyny (päivällä tulee välillä illalla laitetun puikon jämiä) ja mahaan ei koske yhtään enää.
Samat oli mun oireet ja sain saman diagnoosin ja emätinpuikkoja 10 pvän kuurin. Ne autto mut sit ku se kuuri loppu niin vaiva palas jonkun ajan päästä taas. Papa oli ok. Rasittavaa!

Mulla tuo vuoto jäi ensimmäisestä synnytyksestä...ensin sitä yritettiin hoitaa, mutta tuloksetta..aina kuurien jälkeen tilanne palasi ennalleen. 10 vuotta sitä on kohta jatkunut ja ja toinen synnytyskin on ollut tässä välissä.vuoto on ja pysyy! Lääkäri sanoi että usein ensimmäisen synnytyksen jälkeen, hormoni toiminta muuttuu niin, että joillakin valkovuoto "runsastuu" ja jää pysyväksi "ilmiöksi". Ei se tänä päivänä enää haittaa mua..käytän pikkuhousun suojia, ja peseydyn säännöllisesti.
Mitä rohkeammin tästä ollaan puhuttu ystävien keskuudessa, tuntuu että yks sun toinen nainen kävelee suojat pöksyissä.
"Se on sitä naisen elämää se" =)

Mulla kans keskenmenon jälkeen alkoi tollanen liukas, märkä valkovuoto, papa otettu vähän aika sitten, puhdas.

Inhottavaa, en millään haluis pitää pikkarin suojaa, mut kait se on pakko ku pöksyt kastuu ja kun sitä nestettä tulee lorauksina.

Eilisen päivän aikana vaihdoin pikkupöksyjä 4 kertaa kun en viitsinyt suojaa laittaa ja sit aina pikkarit kastu.

Koskaan ei tällasta ole ollu ennen, mitähän tää mahtaa tarkoittaa.
Yök, inhottavaa.

Mitään kipuja ei ole.

Sama inha vuoto on vaivannut minuakin synnytyksistä lähtien. Toistaiseksi on ollut "vain" kaksi kertaa toi emätin tulehdus. kuitenkin inha vuoto jatkunut jo vuosia. Valkovuoto parhaimmillaan kuin niukkaa kuukautisvuotoa. Jaa-a millähän konstilla se sitten paranisi... :/

Mulla ei varsinaisesti housut kastu, mutta aina pyyhkiessä paperi on ihan liukas ja "limaien" jos näin voi sanoa. En tiedä sitten onko sama vaiva ku teillä muilla vai vasta "alkamassa"- mä en kyllä kans jaksais alkaa pelailee noilla pikkuhousun suojilla.

Mitä testejä lääkärit teille teki todetakseen että on epämääräinen tulehdus? Inhaa jos se vielä uusis koko ajan... Kaikenmaailmam vaivoista nainen joutuu kärsimään...

Niin ja kun neljän lapsen jälkeen paikatkaan ei ehkä ole ihan niin timmit ku toivois, tuntuu että tämä liika kosteus vie viimeisenkin tunnon aktista... Eli onko teillä muilla vaiva kans riesa petipuuhissa vai vaivaako vain "arjessa". Eli toimiiko vuoto liikaliukasteena?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 22:48 Marre kirjoitti:
Niin ja kun neljän lapsen jälkeen paikatkaan ei ehkä ole ihan niin timmit ku toivois, tuntuu että tämä liika kosteus vie viimeisenkin tunnon aktista... Eli onko teillä muilla vaiva kans riesa petipuuhissa vai vaivaako vain "arjessa". Eli toimiiko vuoto liikaliukasteena?

Mulla on kans tämä sama ongelma.
Yhden lapsen olen synnyttänyt, ja mun mielestä synnytksen jälkeen on vasta alkanut tää runsaampi vuoto.
Mä en vois kuvitellakaan olla edes yhtä päivää ilman pikkuhousun suojaa! :/ Missähän kunnossa ois alushousut jos yhden kokonaisen päivän olisin ilman suojaa... :kieh:

Ja tosiaan joo...petipuuhissa tämän vaivan huomaan!! :kieh: (Tosin mies ei ole valitellut,eikä sanonut asiasta mitään) Mutta kyllä mä itse ainakin huomaan,että kosteutta on aivan liikaa,kun sekstaillaan,vähempikin riittäis vallan hyvin!!! :kieh:
Olen nyt treenannut säännöllisesti lantiopohjan lihaksiani,kuulilla ja toisinaan ilman... mutta tuntuu että siitä ei olis hyötyä kuitenkaan kun sekstaillaan,liiallisen kosteuden takia en tunne puristusta..tuntuu etten voisi puristaa yhtään lihaksia miehen peniksen ympärillä..
Ikävää!

mulla ihan sama alkoi ekan lapsen synnyttyä, jota kestänyt kohta neljä vuotta!aina sisätutkimuksessa lääkäri toteaa että valkovuotoa runsaasti!se tosiaan lörähtelee housuun!välillä pissalla käydessä alapäästä jää roikkuun kamala lima vana!joka jää paperiin!mitään tulehduksia ei ole löydetty!eikä mitkään lääkkeet auta!se vaan on ja pysyy mun riesana!se on sopuduttava!aina housut märkänä!

Mulla synnytyksestä 1 v 3 kk ja miltei koko ajan ollut ongelmia limaisen, erittäin runsaan ja häiritsevän valkovuodon kanssa- aina pikkuhousut sotkussa, kutinaa ja epämiellyttävää oloa tämän vaivan vuoksi. Kuukausi sitten kävin tk:ssa papa-näytteessä ja tuloksien saavuttua selvisi, että valkovuodossa oli clue-soluja eli toisin sanoen vikana bakterielli vaginoosi eli emätintulehdus. Kymmenen päivän emätinpuikko-kuurin lääkäri määräsi (Flagyl-Comp)
ja toistaiseksi ongelma on pysynyt poissa...

HEi, mulla kans :wave: Siis synnytyksestä aikaa vajaa 5 kk ja nyt on alle viikon ollut limaista, kirkasta vuotoa. Lisäksi alavatsaan koskee, varsinkin kävellessä, kun tärähtelee! Ajattelin, että olisko joku tulehdus kyseessä... kai se on vaan mentävä lääkäriin, ehkä se siellä selviää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 21:17 katja1 kirjoitti:
Samanlaista on täälläkin ja menkat on alkanu. Niitten aikana en kyl kiinnittäny huomiota oliko silloin. Oon kans aatellu lekurilta asiasta kysästä ja papassa pitäs mennä muuteski käymään.

minulla sama juttu ja viimesimmästä synnytyksestä reilu 1,5 vuotta ;)

Minulla on kanssa limaista ja tosi märkäistä valkovuotoa.
Tuntuu oikein kun sitä valuu alushousuihin.
Pikkuhousunsuojaa saa käyttää päivitäin tai sitten vaihtaa useammat alushousut.
Mutta, minä en ole synnyttänyt, niinkuin te muut.
En ymmärrä ollenkaan, että mistä tämä johtuu.
Sukupuolitautitestit ja hiiva olivat negatiivisia.
Jätin e-pillerit pois syyskuussa, kerran on sen jälkeen tulleet menkat.
Voiko tämä johtua osittain siitä?
Muuten tälläistä vuotoa on ollut jo kohta 1,5 vuotta.
Onko kellään kokemusta kohdun laajaalaisesta haavaumasta?
Luin äsken vanhan suomi24 keskustelun.
Siinä oli jotain, että valkovuoto voi johtua siitä.
Tämä voi olla kai sitäkin.. :wave:

Mulla on synnytyksen jälkeen ollut myös limaista vuotoa. ja välilä on pikkuhousun suojassa olllut sellainen limainen pallukka.. alavatsakipuja oli myös ja menin lääkärille.. kaikenlaisia kokeita ottivat ja oli muka joku emätin tulehdus. Lääkkeet sain mut vaivat jatkui.. sit otettiin klamydia näyte ja se yllättäen positiivinen.. ja kortsua on käytetty synnytyksen jälkeen.. en tiedä koska tullut ja onko ollut piilevänä jommalla kummalla.. parisen vuotta on oltu miehen kanssa yhdessä ja hyvin on mennyt niin en usko et mistään pettämisistä on kuitenkaan kyse.. mutta katsotaan nyt lähteekö vaivat lääkkeillä.. vai joutuuko taas uudestaan lääkäriin..

Mulla kaksi synnytystä takana ja tämän viimeisimmän synnytyksen jälkeen alkoi tämä limainen vuoto...ihan kuin kirkasta limatulppaa valuisi pois...ihan kamalaa aina pyyhkiessä kirkasta limaa tule paperiin ja pikkuhousun suojia on käytettävä.En ole käynyt missään tutkimuksissa mutta ilmeisesti sit kuitenkin täytyisi käydä katsomassa että onko kaikki ok.Onneksi en ole ainut tän vaivan kanssa...mitenköhän tämän liman sais loppumaan...

voi että, ihanaa.. siis helpottavaa, että en ole ainoa jolla myös tämä sama runsas vuoto riesana. Googlen kautta rupesin etsimään tietoa vuodosta ja tämä keskustelu oli juuri sitä mitä etsin B) Synnytyksestä kulunut nyt 1v 5kk ja sen jälkeen alkoi tämä vuoto. Tosiaan ihan kuin limatulppaa pukkaisi koko ajan :\| Pikkuhousun suojia saa käyttää päivittäin ja seksipuuhissa ainakin meillä on vaikuttanut (ehkä enemmänkin minuun, mutta kuitenkin). Meillä siis pidetään ihan ns. 'pyyhkimistaukoja' hommien välissä :$
Todella inhottavaa, mutta mitään hoitokeinoa tähän ei taida löytyä.
Klamydia ja hiivatesti otettiin pari kuukautta sitten, negatiiviset oli molemmat. Rupesin mielessäni jo kuvittelemaan kohdunkaulasyöpää tms. kun luulin että olen ainoa tästä asiasta kärsivä.

Ainakin olo helpotti nyt kun tietää ettei ole yksin tämän asian kanssa.
Se on vaan sopeuduttava elämään tämän vuodon kanssa, vaikka häiritseväähän tämä on.

itsellänikin samainen vaiva.otettiin papa koe tuossa pari-kolem viikkoa sitten..ja tänään sain lapun jossa lukee.otetussa papa-näytteessä oli hyvänlaatuinen solumuutos luokka2.lisäksi näytteessä oli myös poikkeavaan bakteerikntaan ,niin sanottuun bakterielli vaginoosin sopiva löydös.Luulin sitten että jostain vavavemmasta on kyse..mutta aloin sitte selailemaan että mitähän tarkoittaa...ja kontrolli käynti 6-12kk kuluttua..

Haluan kertoa oman juttuni koskien limaista vuotoa.
Eli, synnytyksestä kun oli kulunut n. puoli vuotta alkoi tämä limainen vuoto vaivata. On siis ihan kirkasta, ei haise miltään ja tuntuu kuin hanat olisivat auki 24/h. Tämä vaiva hävisi joksikin aikaa ja palasi taas ja mietin, että voisiko johtua synnytyksen jälkeisistä hormooneista.

Tämä alkoi sitten kesällä oikein ärsyttämään kun pöksyt olivat koko ajan ihan märät jos ei käyttänyt sidettä. Menin joukkopapaan kesäkuussa missä tulos 1. Lokakuussa varasin yksityiseltä lääkärin, jossa otettiin papa ja tulos 2. Koitin hiivalääkettä, mutta ei mennyt ohi. Aloitin taas pillerit, josko "kuivattais" hieman, mutta ei tulosta. Yksityinen laitto minut ultraan, jossa kohdunkaulaltani löytyi epämääräinen möykky. Möykystä otettiin näyte ja tulos oli ettei mitään löytynyt, eli möykky määrättiin poistoon. Vuodon piti siis johtua siitä. Vuosin kuitenkin aina tuon toimenpiteen jälkeen verta aika paljon ja minut lähetettiin Kätilöopistoon möykyn poistoon. Siellä siis menin Kolposkopiaan ja otettiin vielä papa koepalojen yhteydessä. Möykkyä ei poistettu, koska kuulemma nuorilla ihmisillä ne voi hävitä itsekseen.
Lääkäri sitten soittikin minulle viikon päästä tuosta operaatiosta ja diagnoosi oli, että sairastan kohdunkaulan syöpää!!! :'( Sillä sekunnilla meni maailmani hieman sekaisin. Pieni lapsi kotona, möykyn piti olla hyvälaatuinen...

Nyt kun olen juossut läälärissä ja tutkimuksissa, niin syöpä on tosiaan siinä möykyssä ja minä sairastan tätä harvinaisempaa kohdunkaulan syöpää, Adenokarsinoomaa joka ei aina papassa näy. Minun viimeisin papa näyte oli siis 3 ja koepaloista löytyi selvää syöpää.

Nyt kun olen jutellut kanssasisarien kanssa, niin kohdunkaulan syöpään on sairastunut myös yksi toinen ja hänella alkoi oireet samasta limaisesta vuodosta puoli vuotta synnytyksen jälkeen.
Edessäni on nyt kohdun poisto ja sitten katsotaan tilannetta mitä muuta tarvitaan syövän nujertamiseksi.

Sen tässä haluan sanoa, että ottakaa kaikki tämän tyyliset oireet vakavasti ja vaatikaa lääkäriltänne hoitoja/tutkimuksia. Jos en olisi päässyt siihen kolposkopiaan (normaalisti ensimmäisen papa 2 tuloksen jälkeen siihen ei pääse), olisi pelini varmaan jo pelattu.

Yhteistyössä