S
Saweee
Vieras
Sormet kurkkuun ja siitä vaan. Koiratkin syö ruohoa ja oksentaa. Jokainen kokee joskus oksennustaudin. Maailman luonnollisin asia... Ei, se ei mee vain näin. Mullakin on ihan järkyttävä oksennuspelko. Oon 11.v pelottaa nytkin koska pikkuveli oli just äsken sen kaverin luona ja siellä on oksennustautia liikkeellä.. En saa koskaan yöllä unta kun pelkään. En haluu koskaan olla KETÄÄN tervettäkään ihmistä lähellä. Aina kun yuun kpulusta niin pesen kädet huolellisesti saippualla, vedellä ja lopuksi desinfioin kädet. Tuntuu että edes syöpä ei olis näin kamalaa kuin tämä. Jos mulla on esim. Ripulia niin meen ihan paniikkiin. Kuljen vaan ympäri taloa ja oon ihan hiestä märkä. Mun perhe ei ymmärrä tätä. Yritän vaan ajatella että ei mulla oo edes oikeasti paha olo, se vaan tuntuu siltä koska pelkään. En voi mennä edes autoon koska mulla on matkapahoinvointia. En syö talvella paljoa koska mitä jos oksennan... tää on kamalaa. Aika monet aliarvioi emetofoobikoita, mutta tää on ihan hirveää. Kuvitelkaa vaikka niin, että te meette niin monta kertaa päivässä paniikkiin jos teillä esim on maha kipeä, huono olo, ripulia... Tms. Oon tehny mulle lapun jossa lukee kaikkea: "Just breathe", Don't worry, be happy!"," Just Relax", "Life is hard but you survive", "Think different"... ja muuta sellasta. Mut toivon että tää menee ohi, ja tsemppiä sulle! Just keep calm and stay strong!