Emmaljunga, Brio, Hartan vai Teutonia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaunuviidakossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaunuviidakossa

Vieras
Haussa olisi vauvalle kevyet yhdistelmät. Ei pieniä kääntyviä etupyöriä, vaan "perinteiset" renkaat. Myös kolmipyöräinen on mahdollinen. Seuraavia malleja olen harkinnut:

Hartan Skater
Hartan Topline

Teutonia Spirit s3
Teutonia Timmy

Brio Kombi/Happy

Emmaljunga City Cross

Mitä näistä suosittelet?

Mitkä ominaisuudet ovat teille tärkeitä? Millä kriteereillä olet valinnut nuo listatut kiesit? Millaisissa olosuhteissa lykit vaunuja, eli pitkin maantietä, lenkkipolulla, Helsingin ratikoissa ja metroissa...?

Emmaljungat olen todennut hyviksi. :)

Noilla vaunuilla käyn lenkillä, mut voi hyvin lähteä myös kaupungille niillä eli eivät ole mitenkään kömpelöt. Soveltuvat moneen menoon, autoon saa pieneen tilaan eikä paina ihan hirveesti (mulla on tosin nykyisin auton takakontissa ostosreissuja varten aina matkikset). City Crossit meillä ja hyvät on.

Liikun paljon lenkkipoluilla ja ulkoilen koirien kanssa. Siksi ei saa olla pieniä pyöriä. Julkisia emme käytä juuri ollenkaan, ja kauppareissuja varten on matkarattaat+kaukalo. Eli ei tarvitse mahtua autoon. Mummuloissakin on omat rattaansa. Säilytystilaa ei ole kovin paljon eikä muutenkaan ylimääräisiä neliöitä. En halua kovin isoja enkä raskaita vaunuja (Emmaljunga Duo Edge esim).

Alkuperäinen kirjoittaja Vaunuviidakossa:
Liikun paljon lenkkipoluilla ja ulkoilen koirien kanssa. Siksi ei saa olla pieniä pyöriä. Julkisia emme käytä juuri ollenkaan, ja kauppareissuja varten on matkarattaat+kaukalo. Eli ei tarvitse mahtua autoon. Mummuloissakin on omat rattaansa. Säilytystilaa ei ole kovin paljon eikä muutenkaan ylimääräisiä neliöitä. En halua kovin isoja enkä raskaita vaunuja (Emmaljunga Duo Edge esim).

Nuo City crossit mahtuu meillä ainakin hyvin tuulikaappiin ja silti mahtuu ohi. Eli ei mitenkään extra leveät, mut kuitenkin riittävän jämäkät ja tukevat taas lenkille. Isot hyvät pyörät, jotka on kestäny hyvin. Kuten sanottu, itse oon ne todennu hyviksi, mut makuja on monia.

Ne Hartanit, joita työntelin, oli just Skaterit (semmoset kolmipyöräset). Ne oli todella kovat, jos ja kun tiellä oli yhtään hiekotushiekkaa eli täritti niin paljon, et kädet kipeytyi. Lisäksi noissa oli kolmannessa (etupyörässä) pyörässä semmonen lokasuoja, joka ei sovellu Suomen oloihin lainkaan. Loskakelillä etupyörä ei pääse enää lainkaan liikkumaan, koska lumi pakkaantuu sinne lokasuojan ja pyörän väliin.

Kiitos! =) Juuri tällaiset käytännön kokemukset itseltä puuttuu näistä vaunuista kun ensimmäistä lasta odotellaan. Taidan laittaa nuo City Crossit ihan vakavasti harkintaan..

Meillä citycrossit, muista ei kokemusta. Muuten ollaan oltu tyytyväisiä, paitsi: kokoonkasattuna ovat suht isot, meillä pieni auto ja 2 rengasta pitää irrottaa autoon laitettaessa. Tavarakori on melko huono ja matalalla, jää talvella kiinni lumikokkareisiin. Muuten suosittelen, vaikka ovathan nuo kalliit.

Saako muuten noihin Emmaljungan Ceroxeihin Citykoppaa kiinni? Se koppa olis niin kätevä syksyvauvan kanssa, mahtuis toppakamppeissa nukkumaan talvellakin.

Aloin katselemaan noita Ceroxejakin kun niissä olis heittoaisa.

Kannattaa kokeilla, ei voisi parempia löytyä. En ymmärrä Emmaljungan suosiota, ovat kömpelöt ja isot "hyökkäysvankkurit". Mutta tietenkin jos on Suomessa, eikä halua erottua joukosta ja haluaa tuulipukumammojen hyväksynnän, niin sitten Emmaljunga on paras vaihoehto. =)

Voihan tosin olla, että nykyään on jotain kevyempiä vaihtoehtoja niissäkin, mutta jos tyylikkyydestä puhutaan, niin kallistuisin saksalaiseen tuotantoon. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaunuviidakossa:
Saako muuten noihin Emmaljungan Ceroxeihin Citykoppaa kiinni? Se koppa olis niin kätevä syksyvauvan kanssa, mahtuis toppakamppeissa nukkumaan talvellakin.

Aloin katselemaan noita Ceroxejakin kun niissä olis heittoaisa.

En tiiä tosta, mut mun kaverilla oli tuo citykoppa city crosseissa ja meillä duolift. Melko yhtä pitkään ne sinne mahtu toppakamoissaan, ehkä pikkasen pidempään tuohon koppaan. Eli ei ihan hirveen suurta eroa (tosin meidän vauva on muutenkin pidempi ja kookkaampi kuin heidän).

Heittoaisaa en ole itse vielä kertaakaan kaivannu. :D Plus siitä oon kuullu kokemusta, et se on usein just se, joka ekana hajoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja teuska:
Kannattaa kokeilla, ei voisi parempia löytyä. En ymmärrä Emmaljungan suosiota, ovat kömpelöt ja isot "hyökkäysvankkurit". Mutta tietenkin jos on Suomessa, eikä halua erottua joukosta ja haluaa tuulipukumammojen hyväksynnän, niin sitten Emmaljunga on paras vaihoehto. =)

Voihan tosin olla, että nykyään on jotain kevyempiä vaihtoehtoja niissäkin, mutta jos tyylikkyydestä puhutaan, niin kallistuisin saksalaiseen tuotantoon. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni.

Täys peesi! Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt nuitten emmaljungien suosioo. Kävin testaamassa molempia ennen lapsen syntymää ja teutoniat oli niin kätevät ja keveet liikutella ku voi olla, Emmaljungat oli kauheen kömpelöt.

Ja heittoaisa oli kyllä ihan ykkönen, melkein joka vaunulenkillä oli kätevä vaihtaa aisan paikkaa, ettei aurinko/tuuli tai mikään muukaan haitannut vauvaa.. Eikä varmasti heittoaisa mene laadukkaissa vaunuissa rikki, eli siis Teutoniosta puhun.

Alkuperäinen kirjoittaja teutoniat:
Täys peesi! Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt nuitten emmaljungien suosioo. Kävin testaamassa molempia ennen lapsen syntymää ja teutoniat oli niin kätevät ja keveet liikutella ku voi olla, Emmaljungat oli kauheen kömpelöt.

Ja heittoaisa oli kyllä ihan ykkönen, melkein joka vaunulenkillä oli kätevä vaihtaa aisan paikkaa, ettei aurinko/tuuli tai mikään muukaan haitannut vauvaa.. Eikä varmasti heittoaisa mene laadukkaissa vaunuissa rikki, eli siis Teutoniosta puhun.

Mä en taas todellakaan käsitä, miten ainakaan City Crosseja voi pitää kömpelöinä, mut tässä se taas nähdään: meitä on moneksi. :D

Ja heittoaisaa en ole OIKEASTI koskaan kaivannut, vaikka käyn vaunulenkillä joka ikinen päivä säässä kuin säässä. =) Nytkin sinne lähdössä. Talvisin mulla on joka tapauksessa vaunuissa harso, joka estää sekä auringon että tuulen. Kesällä siinä on hyttysverkko, joka estää osaltaan aurinkoa + noissa crosseissa kun on integroitu hyttysverkko, siitä aukee semmonen läppä, jota oon pitänyt lisäauringon suojana eikä ole koskaan vielä ollu ongelmana, et olis aurinkokaan häikässy. Jos kovin tuulinen ilma on, silloin voi laittaa harson jälleen, mut enpä ole sitä kesäaikaan kyllä kertaakaan tarvinnu. =)

Toi on teoriassa hyvä ehkä, mut oikeestiko tarpeellinen/välttämätön? Not. Ja mitä tohon rikkoontumiseen tulee, niin itse kyllä olen kuullu niiden rikkoutumisesta paljonkin. ;)

Hah, mä arvasin, että tästä tulee kauhee kiistelyketju! Toiset vakuuttaa teutonioita ja toiset emmaljungia. Mitä väliä oikeesti. Käy itse kokeileen ja osta omiin tarpeisiin parhaat!

Ääni Briolle! Tosi hyvät vaihtelevissa maastoissa, kestää ja kulkee kevyesti. Kokemusta myös Emmaljungasta eikä se miellyttänyt ollenkaan. ja jos meinaatte ihan oikeasti maastossa liikkua (ja muutenkin) suosittelen hankkimaan ilmakumirenkaat. Kahdet massarenkaat saatu alle vuodessa huonoon kuntoon, kun ne ei vain yksikertaisesti kestä ja metsässä sekä nyt lumessa ja loskassa sutivat vain tyhjää.

Alkuperäinen kirjoittaja so simple:
Hah, mä arvasin, että tästä tulee kauhee kiistelyketju! Toiset vakuuttaa teutonioita ja toiset emmaljungia. Mitä väliä oikeesti. Käy itse kokeileen ja osta omiin tarpeisiin parhaat!

Tarkoitinkin kysellä käyttökokemuksia, niitä joita ei saa kaupassa sen 20 min aikana mitä käyt lykkimässä ja testailemassa eri vaunuja. Siis miten eri vaunut oikeasti soveltuu Suomen vaihteleviin oloihin ja mitkä kestää hyvin. Sitähän ei kaupassa kerrota ;)

miulla on brion vaunut ja nyt kolmas lapsi niissä vaunuilee. on olleet aivan loistavat; kevyet työntää, hyvät jousitukset, tilavat, kun on pitkiä lapsia. eivät ehkä maailman pienimmät, kun laittaa kasaan, mutta onneksi miulla on iso auto, jossa niitä kuskata.

Multakin ääni city crosseille. Ei kyllä oo vasta kun hetken ollu käytössä mut oon jo kyl ihan myyty. Muista ei oo kyl kokemusta et en voi verrata, mutta eipä se tarvikkaan kun noihin oon ullu super tyytyväinen. Ai niin, siitä heittoaisasta, noissa lähtee kyl tosi näppärästi se istoin osa irti et jos on pakko kääntää niin sen saa kyl muutamassa sekunnissa käännettyä niin et työntää toisesta suunnasta :)

Yhteistyössä