Emmaljunga Duo Edge kuomu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pysy kiinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pysy kiinni

Vieras
Heippa

Mulla on nyt toukokuusta asti käytetty Emmaljungan Duo Edge vaunut ja se kuomu on löystynyt ihan hirveesti. Siis ei pysy silleen tanakasti ylhäällä vaan on vähän kasassa koko ajan. Varsinkin sen sadesuojan kanssa tilanne on ihan mahdoton.

Ajattelin kyllä kävästä vaunujen kanssa siellä liikkeessä valittamassa, mutta aattelin ensin kysyä onko muilla vastaavaa ongelmaa?

meillä juuri sama ongelma, oksettaa!

vähän kuomua saa napakoitua kun niitä metalli""kehikoita"" puristaa kasaan tai jotenki mutta huono se on se kuomu, oon lukenut että olisi emmaljungan ominaisuus.

olis kiva kuulla mitä liikkeessä sanovat / tekevät, me ostimme vaunut toisesta kaupungista joten sinne meno ei ole niin helppoa.

Kannattaa soittaa liikkeeseen ja sanoa asiasta. Meillä on kaks vuotta vanhat duo edget eikä mikään osa ole rikki tai viallinen. Ne on niin kalliit vaunut että kannattaa vaikka takuuseen hakea tuota kuomua!

soitinpa tuonne liikkeeseen mistä olen omani ostanut ja kun edget ovat vm 2004 niin sanoivat että voisin saada vm2005 kuomun kiinnikkeet (eli sen mustan pallukan jolla kuomu kiinnitetään vaunuihin/rattaisiin) uudet, ovat kuulemma olleet parempia. myös sanoivat että sen pallukan voisi käyttää auki ja kuusiokoloavaimella kiristää (uskaltaisikohan).

vielä kun meidän rattaat puoltaa koko ajan voisi akselia käännäyttää joko liikkeessä tahi kotona.

tosi ärsyttävää kuitenkin että ostaa laatumerkkiä ja maksaa itsensä kipeäksi ja saa roskaa jota pitää itse korjata. ärsyttävää.

Meillä on sama ongelma 2005 edgessä ja takuuseen on huollettu ja vaihdettu nuo kiinnitys jutut jo kolme kertaa ja taas on kuomu alkanut löystymään. Suomeksi sanottuna v.....aa,niin ja lisäksi kaksi rengasta on vaihdettu takuuseen kun niistä on rikkoutunut laakerit,että todella laatu merkki!

musta kanssa tuntuu ettei tuo kiinnityspallukan säätäminen paljoa vaikuta. kuomu on ratasosan selkänojaan verrattuna niin pienikin että kun selkänojaa säätää joutuu kuomua asettelemaan ja vetämään paikoilleen heti kunnolla, sormet jumissa ja muutenkin vaikeata. eihän tuotakaan huomannut tuota kuomun yhteensopimattomuutta ratasosan kanssa ostaessa kun silloin katsottiin vaan vaunukoppaa.

v..ttaa muakin enkä olekaa kenellekään suositellut edgeä ja itsekin haluaisin uudet kevyemmät pienemmät jotka mahtuisi sujuvasti farmariautoon kun nämä ei oikein tahdo mahtua sinnekään.

No voi vitsi sentäs, meillä on ollut vasta se koppaosa käytössä, mutta nyt tarttis vaihtaa siihen istuinosaan, mutta jos on noin hankalaa niin eipä oo kivaa. Muuten oon kyllä ollut vaunuihin tyytyväinen, tosi ""maastomalli"" kun tuollaisen suuren koiran kanssa ulkoilen päivittäin ei niin hyvissä olosuhteissa. Mulla on sitten autossa sellaiset halpismatkarattaat (joiden kuomu muuten pysyy tosi hyvin auki, vaikka ovat koko ajan taitettuan, edget maksoivat vaan 10-kertaisen määrän noihin matkarattaisiin verrattuna ;-)).

Taidan huomenna käydä siellä liikkeessä.

Juu minäkään en näitä enää hankkisi... Mutta tosiaan pitäisköhän yrittää saada sitä kuomua takuuseen, ei ole tullut mieleenkään, sen kanssa vaan aina kiroilen. Ratasosa, kun on käytössä niin kuomu valahtaa lähes aina kokonaan pois ja sitä saa koko ajan olle asettelemassa ja vääntämässä.

No kävin tänään siellä liikkeessä ja myyjä oli sitä mieltä että se on vain ""ominaisuus"" eli ei vika. Sanoi vielä, että se tietenkin pitäisi muistaa sanoa myynnin yhteydessä, ""mutta kun kaikkea ei muista sanoa..."" ziisus mikä asenne.

Kuomua voi kyllä kuulemma kiristää kuusiokoloavaimella + pitämällä kiinni jakoavaimella toiselta puolelta. Ne mustat pallukat pitää ensin irroittaa (ja niitä ei muuten saa takaisin, meillä on se toinen jo pudonnut). Myyjä sanoi, että voin viedä kopan sinne kiristettäväksi ja saatan sen piruuttani tehdäkin, koska kyllä otti päähän sen muijan asenne.

Sanoin sitten että ihme juttu, että 700 euroa maksavissa vaunuissa kuomu ei pysy kunnollisena, mutta 79 euroa maksaneissa matkarattaissa se pysyy, vaikka matkarattaat ovat kasassa koko ajan. Luulisi, että 700 eurolla saisi laatua. No myyjä siihen sitten, että laatua on se, että kuomua voi kiristää, halvemmissa malleissa on sellaiset niitit että niitä ei voi kiristää. Aika erikoinen käsitys laadusta.

No jos meillä tuo kuomu vielä tuosta löystyy kun siirrymme ratasosaan, niin valitan kyllä uudestaan, jos se ei tuota tulosta, niin sitten valitan sinne tehtaalle suoraan.

Kannattaa itse kiristää sitä kuomua kertomallasi tavalla. Se ei ole kummoinen juttu. Jos löystyy uudelleen, niin silloin valitusta tehtaalle. Emmaljungalla on joissain malleissa ollut tuota ongelmaa; tosin meillä oli samanlaiset vaunut, mutta niissä ei ole ongelmaa ollut. Kesällä ostettiin Emmaljunga Scooter rattaat ja niissä löystymistä taas oli. Mutta hoitui kiristämällä ruuveja eikä ongelma ole tullut takaisin.

Meidän 2004 mallissa piti ottaa vain pallukka pois ja 8mm jakoavaimella kiristää, kuusiokoloavaimelle ei ole paikkaa eli sisäpuolella ei ole pallukkaa jonka voisi ottaa pois.

Jäykistyi kyllä kuomu vaan löystyyhän se käytössä koko ajan. Mä olen tuota tutkinut aiemminkin mutten hokannut et siellä mitään muttereita on, näytti vaan joltain muovipömpeliltä.

Hei sivu aiheen, mitä olette tykänneet noista Scootereista? Mä olen kiinnostunut noista, en jaksaisi nostella noita isoja Edgejä autoon enää kovin montaa kertaa ja päivähoidon takia sitä joudun tekemään. Onko Scooter kevyempi näppärämpi jne?

Ei auttaneet kiristämiset meilläkään : ( Melkein 800 e maksettiin vaunuista tarpeineen ja nyt kuomu lötköttää ruman näköisenä taaksepäin! Sen kopan kanssa vielä joten kuten pysyi paikoillaan, mutta nyt ratasistuimen kanssa ei ollenkaan. Kiristelty on useaan otteeseen sekä liikkeessä että itse, mutta ei auta, ei! Siinä on tosiaan laatua kerrakseen.

Hei

Olen tämän ketjun alkuperäinen aloittaja ja kävin siellä liikkeessä toistamiseen kun siirryttiin ratasosaan ja kuomu todella valahti aivan alas, eikä siis pysynyt yhtään ylhäällä.

Liikkeessä vaihtoivat sen mustan pyörylän tilalle sellaisen mutteri mallisen kiristimen ja nyt kuomu on kuin uusi. Hyvä, koska itku meinas päästä kun näin sen lötkön kuomun. Nyt se kiristin on sellainen että itsekin voi kiristää jos tarvii.

Yhteistyössä