Emmaljunga Spider, onko ihan hutiosto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruusunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruusunen"

Vieras
Muutaman kuukauden olen tässä pohdiskellut uusien rattaiden ostamista pojalle. Meillä käytössä olleet tähän asti serkkunj kolmella lapsella olleet brion yhdistemävaunut, joiden mallista en ole ihan varma. Netistä en ole noin vanhoista kuvia nähnyt.

Hakusessa on olleet tukevat, suht pienet, isorenkaiset, kevyesti työnnettävät ja hyvin autoon mahtuvat rattaat. Sellaiset joilla pärjättäisiin niin pitkään kun poika vielä rattaita tarvitsee. Nyt ikää pojalla 1v 5kk.

Tänään mies oli sitten minulta mitään kysymättä mennyt ja ostanut emmaljungan spiderit. Ovat kyllä hyvän tuntuiset työntää ja kivan näköisetkin. Kenelläkään tutulla ei tuollaisia kuitenkaan ole, eli mielellään kuulisin niitä käyttö kokemuksia. Tekikö mies ihan hutioston?

Meillä on emmaljunga softyt (samantyyliset kun nuo spiderit, vanhempi malli vain) ja ne on mielestäni ihan parhaat rattaat. Ja nimenomaan rattaat, eikä yhdistelmät.
On kevyet ja näppärän kokoiset. Meidän hissi on niin pieni, että yhdistelmissä piti kuomu vetää ihan alas asti, aisa säätää matalalle ja rattaita piti vielä silti nostaa aisasta ilmaan, jotta hissin ovet mahtui kiinni :D Nuo softyt mahtuu ihan ilman mitään taikatemppuja.

Meillä on vielä kuomu noissa rattaissa, saa lisäosana. Ja on noissa vielä seisomalautakin, jossa matkustaa vajaa 3v ja rattaissa istuu vajaa 1,5v.

Plussat pienuudesta, mutta silti isoista renkaista, joilla pystyy hyvin kärryjä työntelee tossa säässä. Ja itse olen lyhyt (153cm) ja tuo aisan korkeuskin on jotenkin just sopiva. En tiedä sitten miten pidemmällä työntäjällä aisan korkeus, onko liian matalalla..

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25479506:
No jos ne on sinusta kivat, ei kai ne silloin kovin hutiostos oo :)

Ulkona en pahemmin ehtinyt noita testailla ja senkin mitä pihalla testailin niin ilman kyytiläistä. Mietin siis kuinka kulkee lumessa/loskassa. Aika matalat näyttäs olevan. Samoin kankainen tavarakori mietityttää, kestääkö käytössä lopulta edes pientä painoa?

Ostettiin pitkälle (92 cm, 2-vuotias) pojalle ja ovat kevyet työntää, mutta hyvin napakat ja menevät pieneen tilaan autoon helposti. Makuutila 106 cm pisin löytämäni markkinoilla. Lisäksi lisävarustekuomun korkeutta voi reilustikin säätää, kun ei ole kiinteä. Vrt. makuutila Brio Racet 95 cm ja Emmaljunga Scooter 100 cm. Istuin menee lepoasentoon, jossa voi torkut tarvittaessa ottaa. Ainoa miinus aisasta, jota ei voi säätää, mutta joka kuitenkin oli ok itselleni ja myös paljon pidemmälle miehelleni.

Hyvä ostos vaikka Scooterit melkein saman hintaiset. Olivat kuitenkin selkeästi painavammat ja pienempi makuutila, joka olisi käynyt pian pieneksi.

Meillä on emmaljunga softyt (samantyyliset kun nuo spiderit, vanhempi malli vain) ja ne on mielestäni ihan parhaat rattaat. Ja nimenomaan rattaat, eikä yhdistelmät.
On kevyet ja näppärän kokoiset. Meidän hissi on niin pieni, että yhdistelmissä piti kuomu vetää ihan alas asti, aisa säätää matalalle ja rattaita piti vielä silti nostaa aisasta ilmaan, jotta hissin ovet mahtui kiinni :D Nuo softyt mahtuu ihan ilman mitään taikatemppuja.

Meillä on vielä kuomu noissa rattaissa, saa lisäosana. Ja on noissa vielä seisomalautakin, jossa matkustaa vajaa 3v ja rattaissa istuu vajaa 1,5v.

Plussat pienuudesta, mutta silti isoista renkaista, joilla pystyy hyvin kärryjä työntelee tossa säässä. Ja itse olen lyhyt (153cm) ja tuo aisan korkeuskin on jotenkin just sopiva. En tiedä sitten miten pidemmällä työntäjällä aisan korkeus, onko liian matalalla..

Mäkin olen tykännyt Softyistä kovasti, sata kertaa tukevammat kuin jotkut muoviset matkarattaat! Spiderit on tullu vasta viime kesänä markkinoille, ehkä siksi kovin monilla ei vielä ole niitä? Tai no, en tiedä...

Joka tapauksessa ainakin rinnakkaismalli Softyn ainoa miinus minulta tulee huonosta nukkuma-asennosta, selkänojaa ei saa vaaka-asentoon jos ipana uuvahtaa reissussa.

spiderit on parhaat! pitkään käytettiin gracoja ja hajosivat aina jostain muoviosasta. Nykyiset on toimineet kuin unelma, kestäneet lapsen ja painavat ostokset, menevät pieneen tilaan ja ovat edelleen kuin uudet. Suosittelen.

Muutoin ihan kelpo perusrattaat mutta meidän pitkä poika nyt 2.5 v. saa jalat maahan jalkatuesta huolimatta(hyvin selitetty..) jos nyt saisin valita uudelleen niin olisin alunperinkin ostanut kunnon makuuvaunut ja sen jälkeen spiderit

Yhteistyössä