Meidän pojalla on citycrossit. Olen ollut tyytyväinen moneen asiaan, muutamia puutteita on mutta puutteet on ollut erittäin vähäisiä. Meillä oli alkuun kova citykoppa mikä toimi hyvin. Käytin sitä puoli vuotta (olisi mennyt pidempäänkin muuta halusin että selkänojaa saa ylemmäs kun alkoi olla jo kiinnostusta katsella maisemia herätessään). Briosta ei kokemusta. En ole huoltanut eikä ole tarvinnutkaan, hyvin pelittää.
Tässä mun nyt 9kk käytössä esiin tulleet plussat ja miinukset
+ hyvän kokoset
+ tosi kevyet työnnellä
+ loistavat maastossakin ja hiekkateillä, vakaat ja hyvät jouset
+ toimii myös ostoskeskuksissa
+ menee suht pieneen tilaan ja on helppo ja nopea kasata esim autoon, myös pyörissä pikalukitus
+ pyörät puhkeamattomat
+ aisa säätyy hyvälle korkeudelle
+ citykoppa oli tilava ja avara, ihana
+ laadukas merkki, ei ole nitissyt eikä natissut eikä oireillut hajoamisesta.
+ erittäin vakaat vaikka sopii kaupunkiinkin
+ tuntuu turvallisilta
+ pikalukituksella helppo irrotella vaunuosia ja lisätä esim kaukalo (tosin vanhaa kaukaloa en suosittele, uusi isofix malli voi olla eri juttu, ei kokemusta siitä)
+tavarakori tilava eikä sieltä tippuile tavarat reistä kun on kangasta
+ ratasosan kuomussa on säätövaraa tosi paljon, saa vaikka alas asti ja kangasta riittää - jos nyt tarvii hetkellisesti suojaa esim auringolta tms.
+ integroitu hyttysverkko - tosin tarvetta sille kaupungissa on ollut hyvin vähän
+ renkaat helppo pestä tarvittaessa, kun lähtee irti yhdellä napilla
+ tukevat
- tavarakori kangasta on myös negatiivinen juttu, kerää pikkukiviä ja on kuranen. Tosin helppo purkaa ja pestä koneessa halutessaan.
- ratasosassa joutuu virittelemään että sai lelut kiinni , tosin luovuus kunniaan, nyt se on hyvä
- ratasosassa valjaat tulee niin korkealta että pienemmällä lapsella ne tulee pään sivuilta ja makuulla ollessa niitä ei siksi voi pitää kiinni. tämä ongelma ei koske istuma-asentoa eikä esim talvella kun meillä on lämpöpussi kiinni valjaissa jollon olkahihnat tulee alempaa
- rattaiden jalkatuen säätö omituinen ja jäykkä - tosin löystyy kuulemma käytössä
- mukana tuleva sadesuoja on kuin purje, rumakin vielä, ja kaatosatella falskaa vähän vetoketjun kohdalta vaunun päältä.
- aurinkolippaa olen kaivannut silti... tosin ei sitä muissakaan taida olla ...?
Summa summarum - olen ollut tyytyväinen. Etenkin tukevuus mutta erittäin kevyet silti, helppo kasata autoon ja myös jälleenmyyntiarvo hyvä myöhemmin. Voisin ostaa uudelleenkin.