Emmaljungan City cross vai Cerox?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta tehtävä päätös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta tehtävä päätös

Vieras
Eli vaunuvaihtoehdot on supistunut kahteen. Kokemuksia em. rattaista?

Omat mietinnät:

City cross:
+ kevyempi
+ helpompi kasata
- ei heittoaisaa

Cerox:
+ heittoaisa
- runko ehkä heikompi juuri heittoasiasta johtuen?
- painavammat
- kasaamisessa enemmän työtä

Eli oikeastaan selvää eroa ei ole kuin tuo heittoaisa sekä pieni ero painossa. Lenkkeilyvaunuiksi olen ostamassa, joten tuolla kasauksellakaan ei niin merkitystä ole.

Vähän olen kallistunut Ceroxeihin, mutta onko totta, että runko "löystyy" ajan kuluessa helpommin?

Muuta huomioitavaa?

Hinta näissä on sama ja samat kuosit...

meillä on citycross. alunperin valikoin sen juuri siksi,että ei ole heittoaisaa. ajattelin että linja-autoon usein nostettaessa ties vaikka löystyy. nyt kun niillä 2vuotta ajettu, valitsisin sittenkin ehkä heittoaisallisen mallin. tosin vaan jos olisi yhtä kevyet :)

on ollut sekä City Cross että Cerox ja ne ovat kyllä aika erilaiset rattaat.

Cerox on jäykempi, eikä tee sellaista "heijaavaa" liikettä yhtään. On tukevat jä jämäkät. Heittoaisa on hyvä, mutta lopulta aika vään sitä käytettiin... Tavarakori alhaalla on ihan mitätön ja sinne on vaikea laittaa tavaraa, tosin ei me kaupassa rattaiden kanssa käytykään, mutta silti. Kuomuosassa ei ole sitä hyttyssuojallista tuuletusaukkoa, mutta siitähän saa kuitenkin osan kuomua irti. Itse en tykännyt kovin tästä ominaisuudesta, koska kaipasin siihen sitä hyttyssuojaa. Työntöaisa on tasainen, eli siitä on mielestäni vähän erilaista työntää kuin kaarevasta City Crossin työntöaisasta.

City Cross taas tekee vähän sitä heijaavaa liikettä ja ovat jotenkin kevyemmän tuntuiset työntää. Eivät tunnu ihan niin jämäköiltä ja napakoilta kuin Ceroxit. Kuomuosa on todella suojaava ja sen saa vedettyä hyvin suojaksi. Se hyttyssuoja siellä kuomussa on ihan ehdoton kesähelteillä. Istuinosan saa tosi kätevästi käännettyä, eli ei mielestäni ole mitenkään hankala.

Meillä on edelleen ne Ceroxit ja nyt olen ostanut myös City Crossit :D Jotenkin vain tuntuu, että käytän niitä niin eri tarkoituksiin, että kumpiakin tarvitaan :D Tosin jos täytyisi valita vain toiset, niin kallistuisin City Crossin puoleen.

Kiitos vastauksista. Lisää mielipiteitä?

Nimimerkki meillä: millä tavalla eri tarkoituksiin niitä käytät?

Ja luulin, että ceroxeissakin on hyttyssuojallinen "tuuletusluukku", eli siinä olen sitten ollut väärässä...

Miks ihmeessä Emmaljungalla on kahdet noin samanlaiset rattaat? Tuntuu, että jatkuvasti joku kysyy, että kummat ottaisi. Onko niissä mitään käytännön eroja oikeasti?

meillä kans pähkäiltiin et kummat ostettais.. päädyttiin city crossiin ku ne on kevyemmät ja niihin saa sit sen city kopan jos joskus täs viel lisää lapsia halutaan.. saahan ceroxiinki kantokopan sinne rattaan sisään, mut jotenki se oikein koppa on mulle tärkee.. ja just se tuuletus luukku on hyvä juttu.. ja saahan tähän city crossin runkoon ostettua vaikka city jetin ja city ceroxin istuinosan sit aikanaan.. tai vaikka rungon voi vaihtaa.. monethan niin tekee..

Ceroxissa on
heittoaisa,
kiinteä istuin,
korkeampi runko,
eri renkaat(EVR Tubeless)on isommat kuin crosseissa,
siihen ei saa city-koppaa,
kuomussa on kurkistusluukku ja siitä saa aurinkokatoksen.

City crossissa
on easyfix kiinnitys, eli saa citykopan ja mm. edgen osat käy tähän runkoon siis koppa ja istuinosahan onkin sama edgessä ja crosseissa,
runko on matalampi ja
jousitus on erilainen, crosseissa on säädettävä jousitus,
ei heittoaisaa vaan työntösuunta käännetään istuinosaa kääntämällä.
Kuomussa ei ole kurkistusluukkua ja siinä on tuuletusaukko,
renkaat Lightweight Tubeless

Itse olen tähän asti käyttänyt city crosseja ja ne on kyllä hyvät, mutta nyt kolmannelle lapselle olen ajatellut edgejä kun meillä ei tuosta tilasta ole autossa eikä kotonakaan pulaa. Jos saisin just sellaset vaunut kun haluaisin haluaisin, Citycrossin rungon hieman korkeampana, ja sekä edgen vaununkopan. Pidän taittoaisasta ja crossien pyöristä/renkaista. Edget saa vaan ilmakumipyörillä. :S Sekä haluaisin keskiöjarrusta. Että kyllä niillä pienillä eroilla on suuri merkitys, vaikka joistakin tuntuu et on ihan samanlaiset. Harmittaa vaan kun ei saa customoituja vaunuja. :D

Yhteistyössä