empä olisi uskonut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tutiton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tutiton"

Vieras
että tutin käytön lopetus voi olla näin helppoa. Meillä siis reilu 2 v ja syyslomareissulla jätettiin vaan tutit kotiin. Illalla nukkumaan mennessä kyseli tuttia ja kerroin, ettei meillä ole enää tutteja. Itki pienen hetken ja toisteli vaan, että tutti pois. Seuraavinakin päivinä vaan kysyi tuttia muutamia kertoja nukkumaan mennessä, mutta on vaan tyytynyt vastaukseen, että tuttia ei enää ole.

mites teillä muilla on tutista luopuminen sujunut?

Ihan samalla tavalla meilä on mennyt 2.vuotiaiden kanssa. Se on just hyvä ikä vieroittaa. Säälittää kun jotkut ottaa jo 1-vuotiaalta tutin pois. Miksei lasten anneta olla pieniä... Kyl meilläkin siinä 1v iässä on vähennetty tutin käyttöä niin että sen saa vain unilel ja isoon itkuun, eli silloin kun sitä imemisen tuomaa lohtua tarvitaan.

niin meilläkin oli jo viimeiset puoli vuotta tutti lähinnä vaan yö- ja päiväunikäytössä. eli juteltiin aina, että tuttia syödään sitten vaan sängyssä, jos yritti sitä päivällä muuten vaan suussa pitää.

Meillä jäi itsestään nuoremmalla n. 1,5 v. Hänellä oli tutti vain sängyssä käytössä n. 9 kk alkaen. Uhman myötä ei enää sängyssä saanut olla tuttia, heitti itse sängystä pois. Noin viikon katselin ja heitin tutin roskiin kerran ei kaipale sitä ollenkaan.

Meillä ei tuttia ole kukaan kolmesta lapsesta syöneetkään, mutta tuttipullon olen ottanut pois vuoden vanhana ja syy siihen on hampaiden kehitys. Hammaslääkäri varoitti hampaiden kasvusta vinoon:( Helposti vieroitus sujui siinäkin iässä:)

Tutti pois 2-vuotiaalta kertalaakista ilman itkuja ja kyselyitä x 2. Esikoinen jätti omansa Ti-Ti Nallen taloon, kuopus vei oraville.

Kolmoselle aion myös änkeä tutin suuhun heti synnärillä, kuten kahdelle ekallekin. Se äänenvaimennin on vaan minulle elintärkeä, joten saa luvan kelvata myös jälkikasvulleni.

Tutti pois 2-vuotiaalta kertalaakista ilman itkuja ja kyselyitä x 2. Esikoinen jätti omansa Ti-Ti Nallen taloon, kuopus vei oraville.

Kolmoselle aion myös änkeä tutin suuhun heti synnärillä, kuten kahdelle ekallekin. Se äänenvaimennin on vaan minulle elintärkeä, joten saa luvan kelvata myös jälkikasvulleni.

Eli siis olet raskaana, kun puhut kolmosesta? =)

Yhteistyössä