En anna 5 kk vauvalle vielä kiinteitä-tuttavat kauhistelevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko teistä siinä jotain kauhistelemista, että en aio antaa vauvalle tippaakaan kiinteitä ennen kuin hän täyttää 6 kk, eli täysimetyksellä mennään?

Neuvolan "siunauksen" asialle olen saanut, sen sijaan yksi sun toinen tutava ja sukulainen on sitä mieltä että pidän vauvaa nälässä, ja pitää vauvan yöheräilyjen syynä nälkää. Vauva kuitenkin kasvaa tosi hyvin pelkällä rintamaidollakin eikä minusta ole nälkäinen. Uskon äitinä sen tietäväni.

Minusta ei ole mitään kauhistelemista asiassa. Kyllä neuvolassa ovat katsoneet, että kasvaa hyvin. Itsekin täysimetin 6kk eli ei maisteltu mitään sitä ennen, osaimetän edelleen ja tyttö nyt reilu 1v. Toimi vaan siten kuin äidinvaistosi sanoo eli jatka täysimetystä, se on tosi hieno juttu :)

...kun "pidin lasta nälässä" eli täysimetin 6kk asti. Ei mitään muuta edes maistiaisiksi ennen sitä. Ja hyvin kasvoi ja öisin ei heräillyt enää 2kk jälkeen.

Se on ihme ja kumma, kun nämä perunasalaliiton uhrit ei ymmärrä, että ei sillä parilla lusikallisella potaattia sen lapsen nälkä pysy kauaa poissa. Näin kärjistäen. Meillä 4 kk nyt maistelee bataattia ensimmäisiä kertoja, tosin jo pari kuukautta on kyselty, että koskas lapsi saa vahvempaa ruokaa.

Meillä Vaari sanoi, että äidinmaidolla ei kasva eikä nuku. No, 3 kk:n ikäisenä neiti painoi 7500 g ja 2 kk syönyt kerran yössä :D

Teet niinkuin itsestäsi tuntuu, älä välitä muista :hug:

Meilläkin tuttavat kauhisteli kun en antanut kiinteitä. Hyvin kasvoi pelkällä tissillä ja kerkee lapsi syömään koko loppuelämänsä kiinteää ruokaa. Joten imetä rauhassa, anna muiden ihmetellä. Täysimetin 6,5 kk ja sitten lopetettiin kokonaan 9 kk iässä.

Osaa ne nuoretkin. Mun kaveri 28-v sanoi että mun pitäis alkaa juottaa velliä ja korviketta ja tissittää vain öisin. Et muksu nukkuis paremmin ja päästäis bilettään :o
Aattelin kyllä täysimettää sen 6kk ja vielä pitkään sen jälkeenkin.
Neuvoja nyt tulee hyviä ja huonoja. Anna niitten kauhistella keskenänsä vaan :hug:

En miekään antanut yhdellekään kolmesta lapsesta ja johan sitä kummasteltiin :D Aivan kuin ois tehnyt jotain väärin tai hassusti. Hyvin kasvoivat rinnallakin eikä meillä oo koskaan tarvinnut ketään pakottaa syömään, sen verran hyvin ovat oppineet kiinteille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Osaa ne nuoretkin. Mun kaveri 28-v sanoi että mun pitäis alkaa juottaa velliä ja korviketta ja tissittää vain öisin. Et muksu nukkuis paremmin ja päästäis bilettään :o
Neuvoja nyt tulee hyviä ja huonoja. Anna niitten kauhistella keskenänsä vaan :hug:

Minä en ole pelkästään imettänyt puolivuotiaaksi vaan meidän vauva on maistellut soseita jo hiukkasen aikaa mutta se miksi kirjoitan, on tuo bilettäminen. Olen itsekin törmännyt siihen, että mun pitäs lähteä baariin rentoutumaan, johan olisi aika kun vauvakin on jo puolivuotias. Siis, etkö ole käynyt jo baarissa, monen kommentti... Minä olen aina yhtä hölmistynyt, no ei ole tullut pienen mieleni viereenkään olla imettämättä siksi että ryyppäämään lähtisin!

Alkuperäinen kirjoittaja limppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:

Minä en ole pelkästään imettänyt puolivuotiaaksi vaan meidän vauva on maistellut soseita jo hiukkasen aikaa mutta se miksi kirjoitan, on tuo bilettäminen. Olen itsekin törmännyt siihen, että mun pitäs lähteä baariin rentoutumaan, johan olisi aika kun vauvakin on jo puolivuotias. Siis, etkö ole käynyt jo baarissa, monen kommentti... Minä olen aina yhtä hölmistynyt, no ei ole tullut pienen mieleni viereenkään olla imettämättä siksi että ryyppäämään lähtisin!

Niimpä. Mun tavallaan tekis mieli saada pyhittää yks ilta ittelleni, jolloin olis hyvä että isukki sais tissimaitopullolla tuon vekaran nukkumaan, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Empä nyt todellakaan lähde koko imetystä torppaamaan jonku hiivatin baari-illan takia. Ei oo vielä viinan himo niin pahaks äitynyt. Lisäks mä asun niin kaukana kaikista baareista et joutuisin jäämään yöks muualle enkä tiedä uskallanko edes kokeilla olla erossa mun pikku kainalotuhisijasta :heart:

meilläkin on kaksi nuorinta aloittaneet vasta 6kk imetyksen jälkeen kiinteät..
anna niiden ihmetellä.. henkilökohtaisesti ihmettelen enemmän vanhempia jotka antavat vaikka 4kk lapselle kiinteitä ja vauva itkee vatsanväänteitään jatkuvasti.

Yhteistyössä