En enää ikinä never ever osta halpisvaatteita lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja km
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

km

Vieras
Taas erehdyin ostaan cittarilta Disney-aiheisia bodeja vauvalle, maksoiko jotain 15e 2 kpl paketti. Oli toinen niistä eka kertaa käytössä nii hajosi yksi neppari. Ja 2 pesukerran jälkeen ihan pesunukassa kumpiki body. Aiemmin erehdyin ostaan Naperon bodeja ku sai 3 kympillä nii yhdestä lähti värit nii et se värjäs vauvan ihon!!! Ja ne oli kyllä esipesty sitä ennen. Ja Napero sukkahousut haisi ihan hyönteismyrkylle eikä se haju lähteny monenkaa pesun jälkeen, joten jäi sukkikset käyttämättä. Samoja ongelmia ei oo ollu laadukkaammissa kuteissa, joten tästä lähin pitäydyn yksinomaan niissä.

Tämä pätee sitten ihan kaikkeen. Itse en ole yhtä kertaa lukuunottamatta ostanut ikinä esim. halpishuonekaluja, kun tiedän ettei ne kestä. Tuossa nurkassa on yli 13-vuotta vanha sohva enkä raaskisi heittää sitä pois kun on vielä todella hyvä, mutta en tiedä mihin sen sijoittaisi uudessa kun tuli ostettua toisenlainen sohva sinne.
Noissa vauvanvaatteissa ajattelin ostaa aika paljon ruskovillaa vauvalle. Esikoisesta on kokemusta miten "hyvin" ne halvat kestää.

[QUOTE="hei";22332138]No halvoissakin on eroja. Noista naperoista näkee jo kaupassa, etteivät ne ole kovin hyviä. Mutta halpojakin ON hyviä sekä vauvanvaatteissa että huonekaluissa. :)[/QUOTE]

anna pari esimerkkiä.

anna pari esimerkkiä.

Useammankin, jos haluut tulla meille kattoo. En muista merkkejä (eivät ole mulle niin tärkeitä). :D

Mutta voin näyttää sulle läjän halpoja vauvan vaatteita, jotka ovat edelleen ehjiä ja hyväkuntoisia ja siirtymässä nyt toiselle käyttäjälle samoin voin näyttää sulle halpoja huonekaluja, jotka ovat edelleen hyviä, vaikka ovatkin olleet jo vuosikausia käytössä. :)

Ja mä olen muuten todella nirso noiden seikkojen suhteen, että ei ole siitä kiinni. ;)

Juuri kävin Cittarissa vaihtamassa Napero yökkärin kun nepparit ei pysyny haaroissa ollenkaan kiinni. Hyvä, että sain vaihtaa mutta päätin minä kans että tais olla viiminen Napero (ei ollut eka kerta)...

[QUOTE="hei";22332260]Useammankin, jos haluut tulla meille kattoo. En muista merkkejä (eivät ole mulle niin tärkeitä). :D

Mutta voin näyttää sulle läjän halpoja vauvan vaatteita, jotka ovat edelleen ehjiä ja hyväkuntoisia ja siirtymässä nyt toiselle käyttäjälle samoin voin näyttää sulle halpoja huonekaluja, jotka ovat edelleen hyviä, vaikka ovatkin olleet jo vuosikausia käytössä. :)

Ja mä olen muuten todella nirso noiden seikkojen suhteen, että ei ole siitä kiinni. ;)[/QUOTE]

no jos et merkkejä muista niin kerro ees ostopaikka ja mitä hintaluokkaa ovat.

Mulla on ihan hyviäkin kokemuksia halpiksista (mm. Lidlin tuotteissa on jopa Turvallinen tekstiili -merkki ja muutenkin ovat olleet toimivia), mutta juurikin Naperosta mulla on huonoja kokemuksia. Montaa niiden vaatetta meillä ei ole ollut, mutta yhden bodyn nepparit lakkasivat toimimasta muutaman kerran jälkeen. Toisessa langat tulivat ulos sivusaumasta. Jotain muutakin on ollut.

Hennesistä, Lindexiltä ym. löytyy myös halpaa, mutta parempaa laatua kuitenkin kuin marketeista. Itse olen pettynyt Cirafiin ja mikä se toinen on, mitä Prismoissa myydään? En osta enää. Ne mitä ostin Hennesiltä, pitivät värinsä eivätkä nukkaantuneet.

Napero-vauvanvaatteiden kankaat tuntuvat jo siltä, ettei voi pysyä kauaa hyvänä, ja mallit ehkä sopivampia pulleille vauvoille. En osta enää. H&M, Lindex ja KappAhl paljo parempia, vaikka halpiksia ovatkin.

Poika sai kalliistakin kalliimman Reiman haalarin 6päivässä rikki vieläpä ihan käsittämättömästä kohtaa(takareidestä). Takasin halpiksiin...
Kyllä meillä on naperot,lotat ja lassit kestäneet ihan hyvin,yhdestäkään ei ole värit haalistuneet tai pesunukkaa tullut,aivan toista kuin uudet tutta-vaatteet. Mä olen todella pettynyt tuttaankin,hinta kamala eikä laatu ole läheskään sama kuin esim 8v sitten,jolloin ne oli vielä hyviä ja ovat tänä päivänäkin vielä käytössä suvussa...

no jos et merkkejä muista niin kerro ees ostopaikka ja mitä hintaluokkaa ovat.

Meillä on esim. useampikin body Vapaavalinnasta sekä Tokmannilta, sitä niiden merkkiä, en muista mikä se on. Ei oikeestaan edes pesunukkaa, käytetty on erittäin paljon, kuivattu rummussa. Napit, vetskarit toimii yhä.

Sitten erittäin hyväkuntoista on esim. HM:n vaatetta. Lindexiltäkin on, mutta sieltä on kokemusta myös niistä, jotka eivät ole kestäneet.

On meillä myös kalliimpia ns. merkkituotteita (itse olen ostanut Nameitiä ja Tuttaa, lahjaksi on tullut Espritiä ja Sucre d'orgea (vai miten se kirjotetaan :D). Noista minusta on useammin ollut semmosia, jotka ei kestä toiselle.

Mutta kun itse ostan vaatteen, en katso sen merkkiä, vaan katson sitä, miten se on tehty. Materiaali ja muu. Teen itse myös paljon, joten osaan kyllä erottaa jo kankaatkin aika hyvin, mikä retkahtaa, mikä kestää. Ja ostan vain niitä, jotka tuntuvat hyvälaatuisilta. Toki joka merkiltä löytyy niitä, jotka ovat huonoja. Hinnalla ei ole sen kanssa nykymaailmassa automaattista suhdetta. Kalliskin voi olla huonoa.

Poika sai kalliistakin kalliimman Reiman haalarin 6päivässä rikki vieläpä ihan käsittämättömästä kohtaa(takareidestä). Takasin halpiksiin...
Kyllä meillä on naperot,lotat ja lassit kestäneet ihan hyvin,yhdestäkään ei ole värit haalistuneet tai pesunukkaa tullut,aivan toista kuin uudet tutta-vaatteet. Mä olen todella pettynyt tuttaankin,hinta kamala eikä laatu ole läheskään sama kuin esim 8v sitten,jolloin ne oli vielä hyviä ja ovat tänä päivänäkin vielä käytössä suvussa...

Tuttaan minäkin olen pettynyt. Itse ostin sitä alkuun, kun ajattelin just, että se kestäis sit seuraavallekin aina. Mutta ei. Harvempi niistä kestää yhtä tai kahta pesua, ettei ole jotain vikaa. Yöpukujen kangas ois kyllä hyvää, mutta saumat ei sitten kestäkään.

[QUOTE="hei";22332260]

Mutta voin näyttää sulle läjän halpoja vauvan vaatteita, jotka ovat edelleen ehjiä ja hyväkuntoisia ja siirtymässä nyt toiselle käyttäjälle samoin voin näyttää sulle halpoja huonekaluja, jotka ovat edelleen hyviä, vaikka ovatkin olleet jo vuosikausia käytössä. :)[/QUOTE]
No mulla on aimnakin vinot pinot kappAhllista ja Seppälästä ostettuja ja mitä on muutama Bennettonin tai Espritin vaate ollu, niin laadussa ei eroa ainakaan kalliimman hyväksi... Paremmin en merkkejä tai ostopaikkoja muista minäkään, mutta en lasten vaatteista montaa euroa maksa koskaan, kun kuitenkin käyttöikä on lyhyt ja kulutus sellaista, että laatu ei pelasta esim. tahroilta, joita ei saa pois tai saksilta tms.

Yhteistyössä