En enää jaksa hakea töitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaan

Vieras
Kertakaikkiaan. Olen koko tämän vuoden ollut työtön. Hakemuksia olen lähetellyt, hylsyjä vain ropisee ja tällä hetkellä ei edes ole mitä hakea ainakaan lähimpään 100 kilometriin. Olen hakenut kauempaakin, mutta ei. Mä en enää jaksa. Aivan toivoton yritys.

Niin että mitähän nyt?

Mistä päin suomea olet ja minkä alan töitä haet/koulutus?

Monissa firmoissa voi tärpätä, ihan sillä että lähettää hakemuksen vaikkei hakua olisikaan avoinna.

IKÄVÄ JA HANKALA TILANNE. Nyt kannattaa miettiä miksi töitä ei löydy, voisiko asiaan vaikuttaa jotenkin. Hakemusten uusiminen voisi olla apu, siis joka haettavaan paikkaan räätälöitävä omanlaisensa paeri. Itse olen nähnyt ihan mahtavia tuloksia sillä että panostaa hakupapereihin. Pitää miettiä mitkä on sinun tilanteesi ongelma ja solmukohdat, mikä on koulutus ja työkokemus ja miten niistä kertoo, miten voisit kuvata itseäsi, motivaatiotasi ja sitä miksi haet juuri kyseistä työpaikkaa... Aktiivisuus ja myös paikanpäällä käynti kannattaa, eli työnhaun aktivointi muuhunkin kuin vain avoinna oleviin paikkoihin.

Olen kouluttanut työnhakua ja oikeasti saanut nähdä ihania muutoksia ihmisten elämässä, kun aktivoituvat ja saavat paperinsa kuntoon. Jos töitä ei löydy, niin koulutus on aina hyväksi, jos ei siis muuta löydy, niin kursseille. Sekin näyttää papereissa paremmalle, kuin pitkä työttömyys ja tuo tietoa, taitoa ja motivaatiota. Älä anna masennuksen vallata mieltäsi, ole aktiivinen ja hanki itsellesi lisää tietoa. TSEMPPIÄ!!!

[QUOTE="jeppe123";22140995]Mistä päin suomea olet ja minkä alan töitä haet/koulutus?

Monissa firmoissa voi tärpätä, ihan sillä että lähettää hakemuksen vaikkei hakua olisikaan avoinna.[/QUOTE]

Huoh. Usko tai älä, olen opettaja. Aineenopettaja. Ei oikein onnistu siis haeskella firmoista. Kiitos vaan.

Huoh. Usko tai älä, olen opettaja. Aineenopettaja. Ei oikein onnistu siis haeskella firmoista. Kiitos vaan.

Hmm. Äkkiä ajatellen, koulutusyrityksissä voisi olla tarjolla töitä... riippuu tietysti aineesta johon olet perehtynyt ja siitä mitä olet valmis oppimaan / kehittämään ja koulutusyritysten tarpeista, mutta kyllä monenlaisia hommia löytyy opettajillekkin. Ja voihan opettaja tehdä paljon muutakin kuin opettaa sitä omaa aihealuettaan...

Työn haku on kyllä raskasta hommaa ja ne kielteiset vastaukset vain masentaa. Oletko ajatellut mihin kaikkeen muuhun voisit työllistyä kuin aineen opettajaksi, esim. joku tutkija työ?

[QUOTE="vieras";22141076]Työn haku on kyllä raskasta hommaa ja ne kielteiset vastaukset vain masentaa. Oletko ajatellut mihin kaikkeen muuhun voisit työllistyä kuin aineen opettajaksi, esim. joku tutkija työ?[/QUOTE]

Olen yrittänyt miettiä joo. Tutkijan työ nyt on vielä enemmän kiven alla kuin opettajan. Jatko-opintoihin saattaisi olla mahdollisuus. Luulen vain, että "ylikoulutettuna" on vielä huonommat työmarkkinat tällä alalla.

Alan kallistua alan vaihdon puoleen. Joten pankaas ehdotuksia. Millä aloilla työtä löytyy?