IKÄVÄ JA HANKALA TILANNE. Nyt kannattaa miettiä miksi töitä ei löydy, voisiko asiaan vaikuttaa jotenkin. Hakemusten uusiminen voisi olla apu, siis joka haettavaan paikkaan räätälöitävä omanlaisensa paeri. Itse olen nähnyt ihan mahtavia tuloksia sillä että panostaa hakupapereihin. Pitää miettiä mitkä on sinun tilanteesi ongelma ja solmukohdat, mikä on koulutus ja työkokemus ja miten niistä kertoo, miten voisit kuvata itseäsi, motivaatiotasi ja sitä miksi haet juuri kyseistä työpaikkaa... Aktiivisuus ja myös paikanpäällä käynti kannattaa, eli työnhaun aktivointi muuhunkin kuin vain avoinna oleviin paikkoihin.
Olen kouluttanut työnhakua ja oikeasti saanut nähdä ihania muutoksia ihmisten elämässä, kun aktivoituvat ja saavat paperinsa kuntoon. Jos töitä ei löydy, niin koulutus on aina hyväksi, jos ei siis muuta löydy, niin kursseille. Sekin näyttää papereissa paremmalle, kuin pitkä työttömyys ja tuo tietoa, taitoa ja motivaatiota. Älä anna masennuksen vallata mieltäsi, ole aktiivinen ja hanki itsellesi lisää tietoa. TSEMPPIÄ!!!