En enää jaksa! Huudan vaan lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen pojan umpiväsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se piti vielä sanoa että mistä sen masentuneisuuden tässä vaiheessa edes voi tunnistaa? Kaikkihan on joskus väsyneitä. Kolme alle 5-vuotiasta on melkoinen taakka aina joskus...

Kannattaisi varmaan neuvolassa puhua asiasta, osaavat siellä arvioida tilannetta ja neuvoa eteenpäin, jos on aihetta. Joo, kaikki ovat joskus väsyneitä, mutta jos koko elämä tuntuu harmaalta ja jopa agressiiviselta, niin se ei ole ihan normaalia tai tavallista.

No mä oon sitä mieltä, että jokaisella on joskus päiviä, kun tuntuu, että "ei jaksa". Ja niinä päivinä se tuntuu siltä, että se on AINA samanlaista. Mä huolestuisin sinuna, jos tuntuu siltä, että niitä hyviä päiviä ei oo koskaan. Jos tosiaan joka päivä tuntuu siltä, että ei jaksa.

Ja saahan sitä ulkopuolista apua, jollei muu auta!

Ap, yritä jaksaa! Ei 1 vuotiaat ymmärrä kieltoja, vaan tekevät kaikkea kiellettyä, vaikka kuinka kielletään. Jotta jaksaisit henkisesti, tehkää kodistanne mahdollisimman helppo väliaikaisesti.

Kun miehes tulee kotiin, käykää yhdessä läpi kodin kiellettyjä paikkoja ja miettikää, mitä ko. kohteille voisi tehdä.

Jos lapset repivät laatikoita auki ja viskovat tavarat ympäriinsä -> hommatkaa lapsilukot niihin kaappeihin.

Jos repivät vaatteita, niin laittaaa vaatteet kaapin sisään tai ulottumattomiin.

Kun on sun jaksaminen kyseessä, on tärkeintä, että kodissanne olisi sun helppo olla lasten kanssa. Kaikki paikat vain helpoimman kautta, eli turvalliseks kaikille.

Me ollaan tehty noin, koska niin villit lapset, mutta sen jälkeen täällä olikin paljon helpompi olla!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
se piti vielä sanoa että mistä sen masentuneisuuden tässä vaiheessa edes voi tunnistaa? Kaikkihan on joskus väsyneitä. Kolme alle 5-vuotiasta on melkoinen taakka aina joskus...

olisit miettinyt kun sitä munaa annoit lillutella pillussas että raskaaksi vai ei???ehkäisy on keksitty.älä enää ikinä tee lapsia

Täällä päivän jälkeen kahden vilkkaan pojan äiti,ja nuo eivät niin pieniä edes ole enää, joten Eipä Helpota täällä ainakaan. Kyse on omista hermoista, suren sitä kun ne eivät kestä ja huudan pää punaisena. Joka päivä yritän ryhdistäytyä ja välillä se onnistuukin. Miksi nuo pojat aina tappelee ja riehuu kysyn minä :(

En jaksa lukea koko ketjua mutta mulla on vain 2 poikaa, 3 aja 6 vuotiaat.
Eniten on auttanut selkeät säännöt ja välillä tuntuu itsestä että ihan älyttömän kova kuri sillon kun ei totella ja periksi ei anneta koskaan vaan kun jotain on sovittu ja säännöt tiedetään niin niillä mennään. Oma aika ja siitä kiinnipitäminen on tärkeää. Myönnän että joskus minäkin mietin mitä sairaita traumoja olen aiheuttanut pojilleni mutta ei jässiköiden kanssa pehmoilulla pärjää. Niin ja sen olen myös huomannut toimivaksi että leikin töiden jälkeen heidän kanssaan (annan huomiota) hetken, sitten saan taas tehdä jotain rauhassa.
Ota myös mukaan omiin askareihisi, siitä he pitävät!

yrität vaan itse olla kovin rauhallinen,ja yrität puhua järkeä!Tarkat päivärytmit auttaa...usko vaan että tätä hetkeä ei kauaa kestä ja pian tilanne rauhoittuu!!Voimahaleja,kyllä sinä selviät! p.s mulla myös 3 vilkasta poikaa ja vanhin 6v ja neljäs masussa kasvaa....

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

olisit miettinyt kun sitä munaa annoit lillutella pillussas että raskaaksi vai ei???ehkäisy on keksitty.älä enää ikinä tee lapsia

Ai että sä olet ilkeä! Et taida ymmärtää ettei kaksoset ole aina oma valinta.

mulla on vaan yksi poika,joka on ihan tarpeeks vilkas..nyt jos miettii että 2 lisää niin saattas kyllä voimat loppua..mut en nyt tässä muuta keksi kun että olkaa mahollisimman paljon päivästä ulkona,niin eivät sit sisällä ala hillumaan niin helposti..jos hilluminen ei lopu niin sit kaikki kivat pois,(namit,lelut,yms.)

Mulla on tyttöjäx2, vanhin pian 3v ja samanlaisia ajatuksia on ollut et miks mulla on tuollaiset vilkkaat lapset kun itse olen rauhallinen...Mikään sana ei mee täälläkään perille ja huuot on jo kulunut juttu...Kai tähän auttaa vain aika...

Yhteistyössä