En halua äidin uutta puolisoa synnärille vierailemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aubrieta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aubrieta

Vieras
Oonko ihan kohtuuton ihminen jos en halua äitini uutta miestä synnärille käymään? Synnytän suunnitellulla sektiolla, se on jo tiedossa.

Äiti tekee kamalan suuren numeron siitä että mä sanoin sille etten halua miestä synnärille. Oonko ihan kamalan inhottava ja pikkusieluinen ihminen? Kun se EI OLE mulle mitenkään läheinen. Ja jos se sinne tulee, se lässyttää taukoamatta, täyttää koko huoneen partavedenhajulla ja "varastaa koko shown". Puuttuu epäolennaisiin. Ei "osaa olla niinku mä haluaisin" (kuulostanpa inhottavalta ja tyhmältä;).

Mä tiedän että oon silloin tosi kipeä ja tunteet pinnassa, en vaan halua sitä kokemusta että se sinne änkee. Sanoin äitille että äitin pitää voida tulla sinne yksinkin, että se on miehen ongelma jos se ei ymmärrä että se on niin vieras mies mulle etten halua sitä sinne, se on mulle liian intiimiä. Johon äiti että "no on se munkin ongelma jos siitä tulee meillä riita ja mä ainakin haluan tulla". Ja alkoi itkemään. Haloo?

Valitettavasti asia vaan on niin, että äidin uusi mies ei kuulu mun perheeseen, ja mä en koe millään lailla mieleisenä ajatusta että se tulis sinne. Höh. Menin sanomaan että jos se äitin tuleminen nyt siitä kiinni jää niin tulkoon. Mutta täytyykö mun tässä nyt sitten joustaa? Äiti on itse sanonut että miehensä on tehnyt selväksi ettei se halua että äiti käy meillä tai vaikka kahvilla vanhan työkaverinsa kanssa. Kun sen pitäis olla "hänen kanssaan". Kuulostaa tosi läheisriippuvaiselta ja lapselliseselta. Niin sitten sairaalaanko sen pitäis tulla kun onkin jotain muhun liittyvää "ekstraa"?

Ääh,ehkä mäkin teen kärpäsestä härkäsen, mutta jotenkin tää tuntuu olevan mulle joku kynnyskysymys. Mies on ihan erilainen persoona kuin kukaan mun läheinen. En jaksa kun hän tuo itseään esille joka asiassa. Mua ällöttää kun hän taputtelee äitiä takapuolelle tai kertoo jotain seksistisiä, heidän seksielämäänsä liittyviä/viittaavia vitsejä mun tai 19v pikkusiskoni aikana. En halua kuulla niistä asioista - eikä mies todellakaan käyttäydy niin esim oman, aikuisen tyttärensä läsnä ollessa. Tai mun veljeni aikana. En vaan halua ukkoa sinne, ja tiedän että hän taatusti kuvittelee tulevansa.

Ehdotin äitille että voin ihan ystävällisesti miehelle etukäteen sanoa, että ethän pahastu jos en halua sinne vieraaksi. Että olet kovin tervetullut käymään vaikka heti kun ollaan kotiuduttu, mutta ei osastolle. Sanoin myös että voihan äiti sanoa miehelle että samoin olen käyttäytynyt jokaisen vauvan kohdalla, että ei ylimääräistä miesväkeä osastolle. Mutta se ei ollenkaan käynyt äitille, "älä sano mitään..." *sniff, nyyh*. Ai että ärsyttää! Äiti on marttyyriluonne, mies draamaa rakastava, hirvittävän tunteellinen ja itsekeskeinen. Äitini ehdottomasti haluan vauvaa katsomaan, mutta miestä en.

En jaksa lukea pitkää sepostusta. Eihän se reilua ole, että yhden ihmisen kiellät tulemasta, mutta toisaalta sulla on oikeus päättää keitä haluat nähdä ja keitä et.

mielestani saat valita vieraat osastolle ja miesta kuvaillessasi mulla nousi ainakin niskakarvat pystyyn. onkohan iha ok tyyppi? mitas jos on niin mustis ettei tahdo paastaa asitiasi yksin? voi vaan olla, etta aitisi ei tule ilman uutta miestaan kuitenkaan. hankala paikka, jaksamista!

no noita pikkumielisiä juttuja jos ei huomioida. oli syy MIKÄ IKINÄ nii sulla on oikeus päättää keitä lasket osastolle. hoitsulle vaan ilmoitusta että sitä herraa ei sisään lasketa.
Muistahan se.

sori,vähän vuodatin..

En mä kiellä yhtä ihmistä; en halua sinne muitakaan jotka ei ole oikeasti mulle läheisiä. Mutta pitääkö mun hyväksyä tää siks vaan että se haluaa tulla mun äidin kanssa sinne?! En jaksais vääntää mutten haluais sitä sinnekään...

no jos sä meinaat jatkossa olla äitisi kanssa väleissä niin pakkohan sun on se mies hyväksyä. Onko uusi juttu heidän suhde? Musta tuntui ihan samalta aluksi mun äidin miesystävä, eikä suoraan sanottuna vieläkään olla parhaita ystäviä miehen kanssa, eikä meidän tarvitsekaan. Mutta siedän häntä ihan vain sen takia, että rakastan äitiäni.

ei se mustis ole, vaan läheisriippuvainen. Äitin pitäis aina pitää sille seuraa. Sellainen "ruikuttajatyyppi".

En mä ala mitään hoitajille ilmoittelemaan, siitähän vasta show syntyisi. Pienemmällä pääsen että nielen sit vaan sen käymässä siellä.

Ehkä ongelma on enemmän mun äidissä, että se ei kehtaa sanoa miehelleettä vois jättää tulematta.

on vanhempi juttu, ovat jo naimisissa. Mutta synnärille? Se on ihan tervetullut vaikka heti kotiin vauvaa katsomaan. Mutta mulle synnäri on ihan oikeasti aika intiimi paikka... En edes halua puhua synnytyksestä esim sen miehen kuullen, ei ole niin tuttu että kokisin luontevaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
En jaksa lukea pitkää sepostusta. Eihän se reilua ole, että yhden ihmisen kiellät tulemasta, mutta toisaalta sulla on oikeus päättää keitä haluat nähdä ja keitä et.

Voi PERSE mikä kommentti "en jaksa lukea koko SEPUSTUSTA" ja että EPÄREILUA kieltää yhden ihmisen tulemasta?!?!?!?!?!
Voiko tuollainen idiootti todella mustana laukoa noin TYHMÄÄ tekstiä??
Nähtävästi sun päältä saa käveläl milloin vaan muuta ap, älä sinä ohita omia tuntojasi, pidä kiinni siitä KOSKA SE ON TÄRLEÄ JUTTU SULLE!!!!
Itse vastaavien asioiden kanssa on paljon kokemusta!
Jää vuosien ja vuosien murhe ja SURU jos et KUUNTELE itseäsi!

Äitisi on kauhean itsekäs!!!!!!!!!!!!!! koita nähdä hänen kyynelien läpi, sano äidille että hänkin on sitten tervetullut vasta teille kotiin jollei yksin voi sairaalaan tulla.

Ehkä voisit sanoa toiveesi miehelle suoraan, sillä lailla "nätisti" ja kerro molemmille suoraan että toivot että sinun toivettasi kunnioitetaan.

Ihmettelen jollei sinun toivetta kunnioiteta niin MIKSI sinä kunnioittaist heidän toivettaan tunkea sairaalaan!?!

Jos et siedä sitä miestä nyt, niin et kyllä myöhemminkään. Ajattele kaikkia tulevia yhteisiä juhlia ja kyläilyjä joita kertyy useita vuosien mittaan... Sun on pakko hyväksyä äitisi miesystävä tai tehdä pesäero äitiisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos sä meinaat jatkossa olla äitisi kanssa väleissä niin pakkohan sun on se mies hyväksyä. Onko uusi juttu heidän suhde? Musta tuntui ihan samalta aluksi mun äidin miesystävä, eikä suoraan sanottuna vieläkään olla parhaita ystäviä miehen kanssa, eikä meidän tarvitsekaan. Mutta siedän häntä ihan vain sen takia, että rakastan äitiäni.

Ei jumalauta teidän knssa, ei sairaalaan ole pakko haluat eikä hyväksyä KAIKKIA jotka sinne haluaa tulla.
Ei tässä siitä ole kyse ettei voi hyväksyä äidin miesystävää.
On niin henk.koht tuo synn.sairaalaan tuleminen että todella häm,mästyttävää että siitä joutuu riitelemään jos jotakuta ei halua sinne vieraaksi.
Yleensä normaali ihmiset hyväksyy ja kunnioittaa äidin toivetta herkän tapahtuman ympärillä.

Ettekö vedä mitään rajoja itsellenne? saako äidin miesystävä tulla myös saunaan kanssanne koska onhan hän äidin miesystävä?

Mä tekisin itse niin että sanoisin sitten äidillenikin että ei tarvitse tulla.. jos ei kerta yksin voi tulla. Itse saisi sitten valita miten tekee... Onhan se nyt ymmärrettävää että ei SAIRAALAAN halua ketä tahansa käymään, myöhemmin sitten eriasia kun on itse toipunut ja voimissaan.

Ja luulis nyt aikuisen miehenkin ymmärtävän että jos on iso leikkaus toiselle tehty niin ei sinne heti halua ihan jokaista käymään

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Jos et siedä sitä miestä nyt, niin et kyllä myöhemminkään. Ajattele kaikkia tulevia yhteisiä juhlia ja kyläilyjä joita kertyy useita vuosien mittaan... Sun on pakko hyväksyä äitisi miesystävä tai tehdä pesäero äitiisi.

Öö? Juhlia?? Arjessa näen miestä useamman kerran viikossa ja pärjään ihan hyvin. Mutta synnäri on mulle ainakin vähän eri juttu kuin perhejuhlat tai kyläilyt! Täysin eri sarjassa tilanteita. Mä olen silloin kipeä,mulle on juuri syntynyt lapsi, tissit ja monet muut paikat on kipeenä ja siitä taatusti tulee naisten kesken jotain puhetta. Ja en tosiaan halua minkään ei-läheisen miehen kanssa/läsnäollessa puhua sellaisista. Tai olla siinä leikkauksen jälkeisenä kun se tulee sinne partavedeltä lemuten ja kertoo typeriä juttujaan.

Mä en haluais sitä myöskään. Mulla oli joku outo juttu, etten halunnu miehiä sinne... Lapsen isän ja oman isän halusin käymään, eikä siskon mies kovasti haitannu kun se lähinnä kaitsi niitten lapsia, mutta jos äidillä olis ollu joku uus mies niin olisin pyytäny sitä jättämään sen pois. Samoin kutsuin pari läheistä naispuolista ystävää, mutta miespuolisia en halunnut vaikka oltaisiin kuinka läheisiä ollu.

Mun mielestä ihan kohtuullinen pyyntö. Miks se mies edes haluaa tulla sinne...?

Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:

Öö? Juhlia?? Arjessa näen miestä useamman kerran viikossa ja pärjään ihan hyvin. Mutta synnäri on mulle ainakin vähän eri juttu kuin perhejuhlat tai kyläilyt! Täysin eri sarjassa tilanteita. Mä olen silloin kipeä,mulle on juuri syntynyt lapsi, tissit ja monet muut paikat on kipeenä ja siitä taatusti tulee naisten kesken jotain puhetta. Ja en tosiaan halua minkään ei-läheisen miehen kanssa/läsnäollessa puhua sellaisista. Tai olla siinä leikkauksen jälkeisenä kun se tulee sinne partavedeltä lemuten ja kertoo typeriä juttujaan.

Just noin, ap! Synnäri on vähän eri juttu kun perhejuhla. Synnärillä SINÄ olet keskipiste, sillä sinä olet toipumassa. Kuten varmaan kaikki tiedämme, naiset eivät ole hehkeimmillään just synnytettyään, joten tuntuu ehkä paremmalta jos vain tietyt ihmiset tulevat paikan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
sori,vähän vuodatin..

En mä kiellä yhtä ihmistä; en halua sinne muitakaan jotka ei ole oikeasti mulle läheisiä. Mutta pitääkö mun hyväksyä tää siks vaan että se haluaa tulla mun äidin kanssa sinne?! En jaksais vääntää mutten haluais sitä sinnekään...

EI PIDÄ HYVÄKSYÄ SELLAISTA MITÄ ET TOD HALUA.
Kuuntele hyvä ihminen itseäsi, tee se tässä asiassa joka on niin iso asia ettet voi myöhemmin sitä mitenkään korjata.
Sano äidille ja miehelle tuo milt'ä tuntuu, ettet jaks vääntää asiasta muttet halua miestä synnärille.
Jollei se käy heille, totea äidillesi että hän on tervetullut sitten myös vasta kotiin jollei voi kunnioittaa toivettasi.
Olet tulossa itse äidiksi, nyt on hyvä aika laittaa STOPPI sille, että äitisi kävelee ylitsesi!!!!! ja manipuloi sinua itkunsa avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en haluais sitä myöskään. Mulla oli joku outo juttu, etten halunnu miehiä sinne... Lapsen isän ja oman isän halusin käymään, eikä siskon mies kovasti haitannu kun se lähinnä kaitsi niitten lapsia, mutta jos äidillä olis ollu joku uus mies niin olisin pyytäny sitä jättämään sen pois. Samoin kutsuin pari läheistä naispuolista ystävää, mutta miespuolisia en halunnut vaikka oltaisiin kuinka läheisiä ollu.

Etköhän tossa jo aikamoisen köörin luetellu. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

No se nyt on sellainen että tunkee joka paikkaan missä "jotain tapahtuu". Ja tekee läsnäolostaan numeron, puhuu koko ajan, naama punaisena hymistelee ja lässyttää. Mä olen itse vakavampihenkinen, en jaksa lässytystä kuunnella. Ja koen että mun yksityisyyttäni sorretaan jos se tunkeutuu sillai "mun alueelleni". En tiedämiten saisin äitin tajuamaan ja sanomaan sen sille pikkuasiana. Kyseessä on meidän neljäs lapsi,mutta ensimmäinen joka syntyy tämän miehen ollessa kuviossa. Sanoisi että näin meillä on aina tehty.

Yhteistyössä