Mitä ruuaksi tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin no, voihan se olla, että yhdessä päättivät ostaa kukkia kotiin tai sitten veivät jollekin.
Nojoo voi olla noinkin. Mut jos sä nyt haluisit kukkia ystävänpäivänä ni miten itte haluisit sen toimitettan. Yhdessä markettiin valkkaamaan vai mies tuo omatoimisesti puskan naiselle. Ku mua jännittää ihan sikana jos veisin niitä kukkia ja hermolisin sitä tapahtumaa. Syytä en tiedä miksi. Miksi söpöily nolottaa tiedätkö sinä? Koetko sä söpöilystä noloutta?

Mulla on jo parempi vointi, toisella perheenjäsenellä vähän pahempi, mut makuaisti on ollut aika heikko. Nyt maistan jo paremmin kuin eilen. Muistan, että koronassa oli sama juttu.

Tähän pastaan hankin ruskeita herkkusieniä. Mut joo tykkään kaikenlaisista sienistä, metsäsienistä ja viljellyistä, esim. portobello tai shimeiji-sienet. Viimeksi mainittuja ostan joskus ja laitan aasialaistyyppisiin ruokiin.
Mille se maistaminen ja haistaminen tuntuu? Mille se maailma sun mielestä yleensä tuoksuu. Jos rehellisiä ollaan ni mä en oo haistanut tai oikein maistanut vuosikausiib muutakuin savun ja tuhkan. Oon samanlainen ketjupolttaja kuin tanskan kuningatar maragareetta mut sekin lopetti tupakoinnin päälle kasikymppisenä vaik oli ketjupolttaja. Enhän mä sitä tunne mut se on ehkä mun yks suosikki kuninkaallinen näistä kaikkien maiden "aatelisista" onko sulla mitään mietteitä esim margareetasta siis siitä tanskan kuningatteresta? Ehkä se tupakointi lähestytti mua sitä. Ku eiks se oo niin et pikkusen pahikset tupakoi? No hyvä jos alat parantuu. Mites muuten hoidat flunssaa ku lepäämällä? Sillonkun mulla joskus oli kuumet ni emmä kyl ikinä käyttänyt kuumetta alentavaa lääkettä käytätkö sä? Mille toi portopello sieni maistuu se on mulle kyl uuslajike. Aika iso osa tykkää tateista mut kerran maistoin sellasta sienisalaattia ja en niin pitänyt. Käytkö sä sienestämässä koskaan?

Mennään puoleenväliin eli rantsuun pääsee tuolta bussilla puolessa tunnissa. Tuskin tulee kuitenkaan mentyä koska on oma uima-allas javiimeiset pari viikkoa vietetään ihan rannassa.

Hampurilaisissa yksinkertainen on parasta. Hyvä naudanlihapihvi, sipulia, tomaattia., ketsuppia ja majoneesia.

Juusto tekee hampurilaisesta raskaan ja tunkkaisen, ei siis juustoa.

Aikoinaan mun suosikki oli hesburgerin kalahampurilainen. Siis paneroitu kalapihvi, salaattia, majoneesiä ja tiraus sitruunaa.

Kasvisversioista se burger kingin liekillä paistettu on okei.

Mutta odotan innolla että joku älyäisi alkaa tehdä vegenä sienihampurilaisia. Siihen sopisi hyvin pekoni tai pihvikin lihansyöjille lisäksi.
Mistä sienistä sun sienihampurilainen tulisi? Mä en tiedä mut mun mielestä pekoni ei niin sovi hampurilaiseen ku mä haluun et se pihvi on siinä se juttu. Muutenkaan en syö pekonia juuri ollenkaan. Ainoostaan oikeestaan silloin kun teen täytettyjä sieniä tai jos oon laivalla aamiaisbuffassa nih siellä saatan ottaa muutaman siivun. Millanen sun pekoni on? Siis se tummuusaste. Mul ehkä jos siellä uunissa sienen kaa ni se kymmenen min ja sit uunistaulos ettei se kovinrapee oo mut hyvä. Siis burger king on se double whopper hyvä mut ranut on heikkoi siellä ja niit on vähän siinä annoksessa. Siis mikä sen vegehampurilaisen nimi on burgerissa? En oo siis koskaan elämässäni maistanut vegeburgeria. Vai olisko ihan jotain vähän tasokkaampaa ravintolaa josta saa tosi hyvän vegehampurilaisen.