En halua hullun leimaa otsaani, joten kysyn anonyyminä: Millaisia kokemuksia teillä on ETIÄISISTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;28897073:
En tiijä,kuuluuko tähän..mutta:
Mummuni kuoli v. 1998 joulu aaton aattona..hautajaista edeltävänä iltana mummuni sanoi : varovasti sen lapsen kanssa.Tulee auto ja ajaa päälle.Poikani syntyi -99 toukokuussa,ja juuri ennen kotiristeystä tuli auto ja ajoi päälle!Siis auton päälle.Meidän Volvo pyörähti 2 x renkaillaan ympäri ja käännähti ojaan kyljelleen...3 vrk sairaalassa,ei sydän ääniä,ei mitään....kunnekka taas kuului lyönnit ja taas todettiin "kaikki ok"...07/99 syntyi suht terve poika,apgarpisteiltään 9...

Osa meni yli hilseen. Miten mummusi voi hautajaisia edeltävänä iltana vielä puhua sulle?
Ja miten poika syntyi toukokuussa ja 7/99?

Pari esimerkkiä myös.

Mullekin on käynyt noin että mietin jotain ihmistä ja sitten tapaankin hänet, tosin olen ollut silloin niin häkeltynyt etten ole enää muistanut mitä hänelle olisi pitänyt sanoa.

Kuulen aina miehen tulevan autolla tai koneella kotiin, ja monesti etukäteen kuulen saman äänen hieman hiljaisempana (mutta selvästi), ja kun käyn katsomassa ikkunasta niin ei näy mitään. Tätä on tapahtunut niin usein että nykyään jo tunnistan että ei siellä ketään ole ja odottelen että kohta voi mies tulla kotiin!

Kaikista oudointa on silloin kun vaikka voitan jotain tai tapahtuu jokin todella miellyttävä yllätys. Esimerkiksi arvonnoissa aina (ei kuitenkaan usein, vaan todella harvoin) kun olen voittamassa, juuri ennen tuloksen julkaisua tulee sellainen vahva tunne ja epätodellinen olo että nyt nappasi. Vahvana mieleen on jäänyt eräs kerta ala-asteelta, siitä asti olen miettinyt että mistä tämä johtuu. Näin kävi viimeksi kun minulle soitettiin raskaustestin tulos.

En usko enneuniin, ennustamiseen tai selvännäkijöihin, tossa miehen jutussa oon aina ajatellut samaa mitä joku alussa sanoikin, että varmaan jotenkin alitajuisesti kuulen sen tulevan jo pitkältä, mutta kun välillä olen soittanut eikä mies ole lähelläkään, vasta kohta tulossa.. En ole puhunut näistä ikinä kenellekään, koska olen pistänyt jotenkin alitajunnan piikkiin ja antanut olla. En tiedä..

Etiäinen sanana on minulle vieras. Onko se siis esim viisi minuuttia edellä kulkeva tapahtuma henkilöstä x ?
Plah olipa vaikeesti kysytty :)

Tällästä "jotakin" kulkee myös meidän suvussa. Isäni on aina osannut n. viikkoa ennen sanoa kun joku tuttava kuolee.
Itse osasin kertoa kun isää ja isän äitiä viedään sairaalaan.
Olen herännyt keskellä yötä tokkurassa ja lähtenyt haahuilee huonessa, juuri samasn aikaan kun äitiäni herätellään nukutuksesta leikkauksen jälkeen.
Aika usein osaan mennä hakemaan puhelimen käteeni juuri ennen kuin mies soittaa, tai herään unesta, katson onko puhelimeen tullut mitään ja samalla saan mieheltäni tekstiviestin/puhelun.
Vauvani synnytyksen komplikaatioiden vuoksi taisi "herkistyä" isälleen. Ensimmäiset pari kuukautta heräsi aina kesken päiväunien kun iskä tuli kotia. Heräsi riippumatta siitä oliko nukahtanut tunti, kaks vai 10min sitten. Asiassa ei kai sinänsä olisi erikoista, mutta vauva nukkui toisella puolella taloa, kuomujen ja liinojen alla ulkona, eli ei voinu mitenkään kuulla. Nykyään hän on pari kertaa kontannu keskelle lattiaa istumaan ja katsomaan ulko-ovelle (lapsi joka ei muutennole hetkeäkään paikalla), ja kun menen katsomaan ikkunasta näen kun kohta iskää tuova taksi kurvaa pihatielle.

Yhteistyössä