En halua muuttaa miehen työn perässä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimoke

Vieras
Miettikää nyt mun kanssa. Miten minä nyt pienen vauvan kanssa muutan vieraalle paikkakunnalle, josta en tunne ketään, en tiedä kävelyreittejä, en tiedä missä on kaupat jne.

Tämä pitäisi jättää vuokralle ja vuokrata toiselta paikkakunnalta toinen. Siinä jää kuulemma vähän voitollekin. Äh. Masentaa.

Tuttu tilanne. Meillä tapeltiin oikein kunnolla. Kyllähän uusi kaupunki tutuksi tulee, mutta oma työmatkani piteni hurjasti, enkä halunnut ko. paikkakunnalle. Eniten v...i se, ettei minulla ollut mitään sanavaltaa.

No me muutettiin reilu 3 vuotta sitten kolmen lapsen kanssa, joista nuorin oli 8kk ikäinen. Heti ensimmäisinä päivinä kuljeskeltiin paikkoihin tutustuen jaja etsittiin leikkipuistoja ym. Kartoista näki tarkkaan kaiken ja etukäteen tutustuttiin. Heti ensimmäisenä arkipäivän ilmoitin esikoisen seurakunnan kerhoon ja käytiin perhekerhossa. Viikon sisällä muutosta tuli siis jo monta tuttavaa. Aloitin muutaman kuukauden kuluttua opinnot, lapset meni hoitoon ja kaikkea uutta. Jälkeen päin ajateltuna oli aika hurjia muutoksia, mutta onneksi niin tehtiin. Tosin meillä minä olin innokkaampi muuttaja, vaikka siis miehen työn perässä muutettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sä opit ne kävelyreitit ja kaupat nopsaan, ja tutustut uusiin ihmisiin perhekerhoissa yms.

Mä en ole kertaakaan ollut perhekerhoissa.

Etkä oo aikeissa mennäkään, vaikka siellä tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja saa jopa kavereita?
En mäkään ollut, ennen kun muutin uudelle asuinalueelle. Ja parissa kuukaudessa tunsin jo "kaikki" näillä nurkilla.

Sä opit ne kävelyreitit ja kaupat nopsaan, ja tutustut uusiin ihmisiin perhekerhoissa yms.

Mä en ole kertaakaan ollut perhekerhoissa.

Etkä oo aikeissa mennäkään, vaikka siellä tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja saa jopa kavereita?
En mäkään ollut, ennen kun muutin uudelle asuinalueelle. Ja parissa kuukaudessa tunsin jo "kaikki" näillä nurkilla.

Kyllä menen, siinä siis on sekin vielä että uusi paikkakunta, uusi juttu... kaikki on vierasta. Lähteminen surettaa, vaikka se olisikin väliaikaista :(

Kyllä menen, siinä siis on sekin vielä että uusi paikkakunta, uusi juttu... kaikki on vierasta. Lähteminen surettaa, vaikka se olisikin väliaikaista :(

Rohkeasti vaan eteenpäin :)
Voisit etsiä myös netin kautta sähköpostituttavuuksia ko. paikkakunnalta, sekin on hyvä tapa hieman tutustua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan vain tiedoksi, naisen ei ole pakko muuttaa miehen työn perässä tms. nainen voi sanoa EI

Ei tällä palstalla, miestä on toteltava ja sen pillin mukaan on tanssittava.

Huokaus. Meillä on parisuhde, se tarkoittaa keskinäistä sopimusta siitä että päätöksistä puhutaan yhdessä. Tämä on minun kantani pienen lapsen äitinä, jolla ei ole työpaikkaa johon palata vaan olen menossa kouluun, joka on myös tulevalla paikkakunnalla.

Jos sanon ei, miltä miehestä tuntuu? Vai onko vain naisen tunteilla väliä sitten?

Ihan vain tiedoksi, naisen ei ole pakko muuttaa miehen työn perässä tms. nainen voi sanoa EI

Ei tällä palstalla, miestä on toteltava ja sen pillin mukaan on tanssittava.

Joo, olen huomannut. Mies saa käydä vieraissa, tuhlata rahaa jne mielensä mukaan, naisen on vaan kestettävä ja muistettava ottaa suihin joka ilta.

En minä kyllä muuttais. Varsinkin kun on vauva ja jäisit sen kanssa tavallaan oman onnen nojaan vieraassa paikassa.

Aika erikoinen suhtautumistapa... Mies käy kuitenkin töissä, minkä takia se muutto... Uuteen ympäristöön ja ihmisiin tutustuu aina, vaatii toki hieman rohkeutta ja viitseliäisyyttä....

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
En minä kyllä muuttais. Varsinkin kun on vauva ja jäisit sen kanssa tavallaan oman onnen nojaan vieraassa paikassa.

Aika erikoinen suhtautumistapa... Mies käy kuitenkin töissä, minkä takia se muutto... Uuteen ympäristöön ja ihmisiin tutustuu aina, vaatii toki hieman rohkeutta ja viitseliäisyyttä....

Ai mies käy töissä? Heh heh hee... SÄ ehkä olet kotona, mutta monet muut naiset ovat siellä työssä.

Joo, olen huomannut. Mies saa käydä vieraissa, tuhlata rahaa jne mielensä mukaan, naisen on vaan kestettävä ja muistettava ottaa suihin joka ilta.

Nimenomaan. Ja jos ei ota suihin, on oma vika että mies etsii lohtua muualta. Mies ei tee väärin.

Häh. Mitä sitten missä se mies käy, käyköön vaikka anoppiaan sutimassa mun puolesta.
Taidat olla joku kodinkone.

Ai mies käy töissä? Heh heh hee... SÄ ehkä olet kotona, mutta monet muut naiset ovat siellä työssä.

??? Ymmärsin, että ap:n miehen työn perässä ovat muuttamassa... Enkä nyt ihan muutenkaan tajunnut pointtiasi...

Yhteistyössä