En ikinä haluais mummoksi 40-vuotiaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Joissain ikäketjuissa osa sanoo, että olis ihana tulla mummoksi jo alle 50-vuotiaana, jopa nelikymppisenä! Itse en tajua kyllä, että miksi. Minä tulen mummoutumaan vasta yli 50-vuotiaana (toivon mukaan), itse jos saisin valita niin vasta sitten kun jään eläkkeelle.

Miksi te haluatte mummoiksi niin nuorena? Eihän 40-vuotiaana ole edes niin paljon aikaa lapsenlapsille kuin eläkkeellä, jolloin voi viettää heidän kanssaan niin paljon aikaa kuin haluaa. Tai ainakaan itselläni ei olisi, kun olen päivät töissä. Omat vanhempani olivat lähes 60-vuotiaita kun saivat ekan lapsenlapsensa ja eläkkeellä jo molemmat ja nauttivat nyt tästä ajasta, kun ehtivät olla apuna ja touhuta lastenlasten kanssa. :)

Ehkä siksi, että jaksaa olla enemmän niiden lasten kanssa. JOku voi olla 60 vuotiaana liian vanha hoitamaan lapsen lapsiaan. Väistämättäkin energiaa on vähemmän lasten kanssa touhuamiseen. Ehkäpä siis siksi. Ennen oli ihan normaalia olla 40 vuotias mummo, kun lapset tehtiin aina nuorena.

No ainakin saisin nauttia lapsenlapsista pidempään, ei kai sellaista rikkautta voi vähätellä? Oma äiti oli nelikymppinen mummiksi tultuaan kun taas mieheni äiti on eläkkeellä. Kyllä sillä eläkeläisellä kummasti tuntuu menoja kuitenkin olevan. ;) Hyvin saadaan jelppiä molemmilta puolilta, miehen (olikos nyt n.72v??) isä töissä vielä.

• Tykkää
Reactions: Porho ja __Maarit__
[QUOTE="vieras";28256110]Ehkä siksi, että jaksaa olla enemmän niiden lasten kanssa. JOku voi olla 60 vuotiaana liian vanha hoitamaan lapsen lapsiaan. Väistämättäkin energiaa on vähemmän lasten kanssa touhuamiseen. Ehkäpä siis siksi. Ennen oli ihan normaalia olla 40 vuotias mummo, kun lapset tehtiin aina nuorena.[/QUOTE]

Mun äiti on 60-vuotias, isä 62. Jaksavat kyllä touhuta, ei sen ikäiset mitään ikäloppuja vielä ole :) Itseasiassa jaksavat touhuta enemmän kuin me... :D Mutta ovatkin ihan hullaantuneita noihin pikkuisiin.

Olen 23 v. Mun isovanhemmat on n. 70 v ja painaa täyttä päivää duunissa ilman lomia. Olisi ollut mun vanhemmilla odottamista jos olisi odottanut eläkkeelle jäämistä :) Kuulostaa kyllä koomiselta kun mun lapsen isoisovanhemmat on täysillä työelämässä :D

Meillä isovanhemmat on siinä 40-55 vuotiaita. Hyvin jaksavat, mutta ei me lasta sinne joka päivä olla rahtaamassakaan :D Ja onnensa kukkuloilla kuulemma jokanen. Ja meidän isoisomummokin jaksaa aina sanoa kuinka ihanaa on että hänkin sai nähdä tämän ihmeen, lapsenlapsenlapsen, hän on siis jo siellä eläkkeellä :D

Hirveen myöhään kyllä se lapsenteko pitäisi jättää, jos odottais omien vanhempien fossiili-ikää :D

[QUOTE="vieras";28256165]Sekin riippuu siitä miten nuorena on hankkinut lapsensa, mun esikoinen on 20v kun oon 42v, mun mielestä alle 50-vuotiaana ois ihan kiva tulla mummoksi :D[/QUOTE]

Tarkennusta, että laskin siis minkä ikäinen olen kun esikoiseni on 20v :D Nyt olen 31v ja esikoinen 9v.

Minun äitini tuli mummoksi 42 tai 43-vuotiaana, kun isosiskoni sai silloin ekan lapsella 24-vuotiaana. Siinä niitä sitten vuosien saatossa tuli useampikin lapsen lapsi.

Nyt hän sai lisää lapsenlapsia kun minä tein kaksi ainoaa lastani 38- ja 40-vuotiaana. Nyt siis mummo on 67-vuotta ja edelleen jaksaa touhuta lastenlapsien kanssa samoin pappa joka on jo vähän vanhempi. Apua saadaan niin heiltä kun miehenkin vanhemmilta.

Meillä isovanhemmat on siinä 40-55 vuotiaita. Hyvin jaksavat, mutta ei me lasta sinne joka päivä olla rahtaamassakaan :D Ja onnensa kukkuloilla kuulemma jokanen. Ja meidän isoisomummokin jaksaa aina sanoa kuinka ihanaa on että hänkin sai nähdä tämän ihmeen, lapsenlapsenlapsen, hän on siis jo siellä eläkkeellä :D

Hirveen myöhään kyllä se lapsenteko pitäisi jättää, jos odottais omien vanhempien fossiili-ikää :D

Sun mielestä 60 vuotta on fossiili-ikä? Voi sua pientä... :laugh:

• Tykkää
Reactions: rops
Minulle sopisi ihan hyvin, että tulisin vielä kerran äidiksi ja ikää nyt 42v. Miksei sitä voisi olla samalla mummokin.. Esikoinen nyt 17v ja ujonpuoleista sorttia, joten ihan hetkessä en varmaan mummoksi tule.

minulle on ollu ihan normaalia että tehdään lapset nuorena kuitenkin jo täysi-ikäisenä tai siis näin äitini puolen suvun naisilla ollut aina tapana.. meitä on nyt 5 sukupolvea ja kaikki on onnellisia että isoisomummokin on saanut nähdä pieniä ja vielä näin osviitaksi vanhin mummo on 82 ja nuorempi tyttäreni kohta 2 :) hassu ajatellä että joillakin tuossa ajassa vaan 3 tai 2 sukupolvea

• Tykkää
No ainakin saisin nauttia lapsenlapsista pidempään, ei kai sellaista rikkautta voi vähätellä? Oma äiti oli nelikymppinen mummiksi tultuaan kun taas mieheni äiti on eläkkeellä. Kyllä sillä eläkeläisellä kummasti tuntuu menoja kuitenkin olevan. ;) Hyvin saadaan jelppiä molemmilta puolilta, miehen (olikos nyt n.72v??) isä töissä vielä.

Totta turiset. Itse oli pari vuotta vanhempi, kuin äitisi.

• Tykkää
Reactions: tiiru
[QUOTE="aloittaja";28256192]Öö, sitähän minä sanoin. Kyselin, että miksi jotkut haluaa ja kerroin, miksi en itse halua.

Mikä tässä on epäselvää? Eikö tämä ole juuri sitä keskustelua, mitä keskustelupalstoilla on tapana tehdä? :)[/QUOTE]

no mielestäni sulla oli hieman asenteellinen sävy tässä aloituksessa, että et halua kuulla toisenlaisia mielipiteitä... Mutta hyvä jos olin väärässä. :)

Miksi haluan nuorena mummuksi? Ei se oikeastaan ole minun halustani kiinni, mulle toisaaltaan sama minkä ikäisenä tulen mummuksi koska se ei ole minun päätökseni. Mutta sen toivon lapsilleni että että eivät venytä lastensaantia hirveän pitkälle, vaan hankkivat niitä suht nuorina (mikä sitten tarkoittaa sitä että minäkin olen vielä suht nuori). Ihan vain senkin takia että voimme olla isovanhempina apuna paremmin, että voisin sitten nauttia lastenlasten seurasta vielä silloinkin kun ovat jo nuoria (aikuisiakin), ja ilo olisi iso jos ehtisin nähdä lapsenlapsenlapsiakin! Minun mummulleni minun lapseni olivat se asia mikä hänet piti elossa niinkin pitkään kun hän sai elää. Dementoitui lopussa, mutta aina muisti minun lapseni. :heart:

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
Ainahan sitä saa mielessään toivoa ja haaveilla mistä tykkää. Mummoksi tulo ikä ei kuitenkaan ole mummon päätettävissä, eikä niistä toiveista tarvitse sanallakaan mainita lapsilleen. Lapset tekevät lapsia sitten kun se heille sopii, aiemmin tai myöhemmin.

On aika epäreilua, että esim. mummo x tekee omat lapsensa 20 vuotiaana, että ehtii vielä omaa aikaa viettämään 40 vuotiaana, kun lapset lähtee kotoa. Samalla mummo paasaa omille lapsilleen, että ei aio TODELLAKAAN mummoutua vielä, vaan saatte sitten odottaa, kun hän jää eläkkeelle. Mummon omat lapset siis tekisivät lapsia n.40 vuotiaana, jos uskoisivat mummoa. Ja jos näiden lapset tekevät edelleen lapset sitten neljänkympin korvilla, niin nämä mummo x:n lapset pääsevät nauttimaan mummoudestaan sitten 80 vuoden paikkeilla.

Lapset tekee jokainen, kun itse haluaa. Jos ei mummolle silloin mummous passaa "omiin aikatauluihin", niin on sitten passaamatta, mutta turha tulla myöhemmin narisemaan "kun kukaan ei käy, eikä lapsenlapset välitä".

• Tykkää

Yhteistyössä