Kertokaas nyt oikeesti ja rehellisesti miten se imetys on HELPOMPAA kuin ulloruokinta?
- tissit on koko ajan maidossa / kipeenä
- oot lapsessa kiinni koko ajan
- joudut riisumaan/pukemaan
- maitoa on joka paikassa
- jos et imetä/joudut pumppaamaan tyhjäksi
- yli 5 tuntia imettämättä --> pumppaamaan
Oletko itse imettänyt pitkään? Siis että nuo ovat omia kokemuksiasi vielä isommankin vauvan/lapsen imetyksestä. Tietty imetyskokemukset ovat erilaisia ja se että itsellä on ollut vaikeaa ei tarkoita että kaikilla muillakin olisi ja päinvastoin. Yleensä ne isoimmat imetysongelmat tulevat heti alkutaipaleella ja jos lopettaa imetyksen jo esim muutaman ensimmäisen viikon jälkeen ei edes tiedä millaista se lopulta olisi ollut, joillekin jää jopa se vääristynyt kuva että imetys olisi kokoajan niin hankalaa kuin ensimmäisillä viikoilla.
Itselleni imetys on käyntiin lähdettyään ollut helppoa ja mukavaakin.
- tissit on kokoajan maidossa/kipeinä:
Ensimmäisinä päivinä/viikkoina mutta menee nopeasti ohi.
- oot lapsessa kiinni kokoajan:
Itseasiassa tein lapset koska haluan olla kanssaan. Varsinkin pienen vauvan kohdalla, en edes kaipaa mitään pitkiä erossaoloaikoja. Imetys pumppaamisineen antaa kyllä hyvin sen verran omaa aikaa etten pullovauvastakaan malttaisi sen pidempää olla erossa.
- joudut riisumaan ja pukemaan:
Noita olen tehnyt jo ennen lapsiakin.

Ei imetys noihin juuri vaikuta, muuten kuin sillä että suosii imetysmyönteisiä vaatteita. Itse imetys ei edellytä riisumista/pukemista.
- jos et imetä, joudut pumppaamaan tyhjäksi:
En muista tuohon törmänneeni vaikka nyt neljättä lasta imetänkin ja takana 3v11kk imetystä yhteensä. En ole niin pitkiä erossaoloaikoja harrastanut että tarvisi pumpata. Pienestä vauvasta sellaiset max 5-6h ja sitten imettämään kun pääsen vauvan luo. 9kk ikäisen kanssa pärjää jo hyvin sen puoli vuorokautta- vuorokauden ilman pumppaamistarvetta. Niinä ekoina viikkoina kun maito pakkautui heti rintoihin en kokenut tarvetta olla erossa vauvasta sen enempää - tuskin olisin tuota kokenut pullovauvankaan kohdalla.
Kukin kokee hankalaksi sen minkä kokee. Itselleni pullot pesemisineen ja korvikkeiden hankkimisineen ja ruokien aina mukaan muistamisineen tuntuu hankalammalta kuin imetys.