En jaksa enää mitään - kotiäiti, raskaana jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annne"

Vieras
Kirjoitin tästä jo joku toinen päivä tänne palstalle. Ei vaan maistu mikään, siis ei huvita. Tänään olen itkenyt lähes koko päivän.

Kävin aamulla neuvolassa ja taas painoa oli tullut yli 1kg/vko. Nyt on tullut jo 10kg ja mennään vasta vähän yli puolen välin. Ahdistaa. Tuntuu, etten kehtaa edes näyttäytyä missään. Rintsikat puristaa selkään makkaroita, vauvamahan alaosa on yhtä löysää, inhoan takapuoltani, koska en ole aikoihin tehnyt lihaskuntoa... Mun piti mennä tänään jumppaan, mutta enpä saanut itsestäni irti. Harkitsin, mutta en uskaltanut. Koin, että olen sinne liian ruma. Koen olevani liian ruma jopa seksiin mieheni kanssa, joten lakanoiden välissä on ollut aika hiljaista.

Olemme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja onnekseni mieheni on saanut töitä. Pelkään silti myös epävarmuudessani tuotakin. Että kun kotona on lihava ja itkeskelevä vaimo, niin alkaa firman nuoret naiset näyttää huomattavan hyvältä miehen silmissä. Pelko on kuulemma aiheeton, mutta mies vihaa sitä, että en luota häneen. Hän ei ymmärrä, että kysymys on siitä, etten luota itseeni.

Minulla ei ole uudella paikkakunnalla ollenkaan kontakteja. En käy töissä, sillä hoidan esikoistamme kotona. Yritän tehdä kotihommat, mutta en aina jaksa. Pojan hoidan aina hyvin, kaikki muu on ihan sama.

Miehellä on omia harrastuksia monta kertaa viikossa ja mulla ei ole kuin kotona tehtäviä harrastuksia. Mies sanoo, että mun pitäisi lähteä kotoa pois, mutta en vielä ole keksinyt, että mihin lähtisin. Ei huvita lähteä mihinkään yksin. Eikä mihinkään kahvilaan kannata mennä, ettei tulisi taas syötyä vaan.

Lisäksi kun koen olevani niin yksinäinen, niin vanha tuttu syömishäiriöni on alkanut nostaa päätään. Kyseessä siis ahmimishäiriö, joka myös nostaa painoani.

En jaksa. Auttakaa.

Mee lapsen kaa johonki harratukseen tai vaikka vaan pulkkamäkeen? Minkäikäinen lapsi on kyseessä, ootteko tosiaan kotona vaan li hänkään ei näe kaverita?

Menisin kyllä lääkärin juttusille ja/tai juttelemaan vaikka psykologin kanssa. Masentunut äiti ei oo hyväksi kummllekaan lapselle.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Kuulostaa kurjalle :( aika paljon yhtäläisyyksiä omaan elämäntilanteeseen. Välillä koen asiat raskaampana, ja välillä valoisana, ja yleensä hyvinkin valoisana. On tosi vaikeaa olla kotiäiti uudella paikkakunnalla kun ei tunne ketään, ja varsinkin jos ei oikein jaksaisi alkaa hankkimaan uutta verkostoa, syystä tai toisesta. Minusta kuulostat masentuneelle, älä anna syömishäiriöllesi valtaa jos vain suinkin pystyt sen estämään. Syöt liikaa, lihot, itsetunto heikkenee, kehä on valmis.

Onko sinulla vanhoja ystäviä? Soita heille! Kysele kuulumiset, älä häpeile kertoa että olet yksinäinen. Samoin sukulaisille ja miehellesi, se helpottaa, ja todennäköisesti he ottavat sinuun enemmän yhteyttä ja huomioivat.

Oletko kertonut tilanteesi miehelle? Oletteko keskustelleet hänen menojen vähentämisestä sekä vaikka jonkun koko perheen yhteisen säännöllisen tekemisen keksimisestä? Puhuitko tänään siellä neuvolassa asiasta, kun varmaan kuulumisiasi kyselivät?

Olen kertonut miehelle - hän yrittää saada minut lähtemään johonkin kotoa. Mutta mihin minä lähtisin? Hänen harrastuksensa ovat hänen henkireikä, ei kai niistäkään vähentää voi? Puhuin neuvolassa ja antoi minulle psykologin numeron, mutta kynnys soittaa on aika iso. Yhteistä tekemistä perheen kesken meillä on aina joskus, käytämme siis esim. koiraa lenkillä yhdessä. Mutta siis että ihan oltaisiin vaan jossain ja vaikka leikittäisiin lapsen kanssa kolmisin, niin harvoin.

[QUOTE="annne";27833780]Olen kertonut miehelle - hän yrittää saada minut lähtemään johonkin kotoa. Mutta mihin minä lähtisin? Hänen harrastuksensa ovat hänen henkireikä, ei kai niistäkään vähentää voi? Puhuin neuvolassa ja antoi minulle psykologin numeron, mutta kynnys soittaa on aika iso. Yhteistä tekemistä perheen kesken meillä on aina joskus, käytämme siis esim. koiraa lenkillä yhdessä. Mutta siis että ihan oltaisiin vaan jossain ja vaikka leikittäisiin lapsen kanssa kolmisin, niin harvoin.[/QUOTE]

itse ajattelisin niin, että tuollaista 'monta kertaa viikossa henkireikää' ei oikein voi olla jos lapsia lykkää. Varsinkaan siinä tilanteessa jos puoliso (joka on päivätkin yksin kotona) on ongelmia jaksamisessa.

Se taas ei oikein onnistu, että jonnekin vaan lähtee yksinään palloilemaan, parhaassa tapauksessa katsomaan kuinka vastaantulijoilla on kaikilla kaveri ja joku paikka minne ovat menossa. Ja jos niitä kavereita ei paikkakunnalla ole, niitä on vaikea tuohon tilanteeseen nopeasti taikoakaan. Siksi ajattelin, että olisiko joku perheen yhteinen juttu, mies olisi kaverina ja lapskin mukana. Uimaan, kahvilaan vaikka kirppiskierrokselle kerran viikossa koko perheen voimin. Ja sinulle joku säännöllinen liikuntaharrastus, mammajumppaan?

Mies lähtee harrastuksiin vasta kun lapsi on jo käymässä nukkumaan.

Perheen yhteinen aika? Kaipa sitä voisi kehittää, mutta kun meillä on välillä nyt joku muuri, mistä ei viestit kulje läpi. Mies ei ymmärrä minun näkökulmaani enkä minä hänen. Mies kokee, etten yritä tarpeeksi tai ryhdistäydy, itse koen pohjatonta loppuunpalamista ja väsymystä.

Liikuntaharrastusta olen miettinyt, mutta kynnys on tosi korkea, kun koen olevani oikea kävelevä norsu tätä nykyä, niin ahdistaa mennä sinne, kun olen mielestäni niin h****tin ruma.

Mikä paikkakunta? Jos vaikka satuttas samalle :) Itse myös kotiäitinä neljättä (???) vuotta ja kolmas tulossa...Kyllästyttää välillä niin tää homma..Vaikka omia valintojahan nää on, mut ei se silti aina niin ruusuilla tanssimista :)

[QUOTE="annne";27834117]Valitsin, etten jaksa? :headwall:[/QUOTE]

et valinnut ettet jaksa, mutta pienen lapsen ja toisen raskauden valitsit. Apua tarjotaan, mutta kun vali,vali, seli,seli. Niin. Valintoja. On helpompaa ruikuttaa kun tehdä asian eteen jotain muutosta.

Ja sinne psykologille yhteydenotto nopsaan! Oli kynnys minkälainen hyvänsä, niin kannattaa ainakin käydä arvioimassa tilanne. Ei ne sulle siellä naura tai mitään.

Miehesi on siinä oikeassa, että usein kodin ulkopuolella käyminen piristää. Ei tarvitse olla mitään elämää suurempaa harrastuta, käy vaikka kansalaisopiston jossakin jumppa/käsityö/mikävaan-ryhmässä niin että saat nähdä välillä muutakin kuin kotioloja. Harrastuksen ei aluksi taritse olla mikään erityisen kiinnostava edes, vaan ihan joku ok-juttu, jossa käyt sen takia, että vähän tuuletut.

Tsemppiä!

Kuulostat vähän laiskalta, ole vähän viitseliäämpi ja yritä enemmän. Saat ystäviä ja mukavaa tekemistä jos vain teet asian eteen jotain konkreettista etkä vain valita. Mene kävelylle tai jumppaan tai vedä vaikka perseet.

[QUOTE="vieras";27834364]Kuulostat vähän laiskalta, ole vähän viitseliäämpi ja yritä enemmän. Saat ystäviä ja mukavaa tekemistä jos vain teet asian eteen jotain konkreettista etkä vain valita. Mene kävelylle tai jumppaan tai vedä vaikka perseet.[/QUOTE]

Taas yks älypää,joka ei tiedä masennuksesta mitään...