En jaksa enää syyttelyä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........

Vieras
Meillä on haastava lapsi, 4v. Asuu sekä minun että isänsä luona,mun työvuorojen ja isän työvuorojen mukaan,kuitenkin suunnilleen puoliksi.
Lapsella ylivilkkautta ja muuta tarhassa ja nämä ovat minun vikani kun en osaa kasvattaa lasta. Jos lapsi tulee kipeäksi kun on ollut minun luonani niin se on minun vikani,en ole huolehtinut. Jos tulee kipeäksi isänsä luona niin tauteja nyt on vain liikkeellä. En jaksa tätä syyttelyä ja syyllistämistä joka on nykyään jokaviikkoista :( Oma itsetuntoni romuttuu tässä samalla ja tunnen olevani maailman huonoin äiti :(( Muuttakoot kohta isälleen kun olen niin paska etten osaa edes lastani hoitaa :(

No mitä sie niitten tarhan ihmisten mielipiteistä... mutta onko lapsi muuten hoidossa haastavuutensa tähden? Meinaan, esim. perheneuvolassa voisivat antaa vinkkejä ja auttaa. En tiedä onko tuollainen pompottelu sitten lapselle paras ratkaisu, jos lapsi oirehtii? Perheneuvolassa voisi esim. psykologi katsoa tilannetta kokonaisuutena teidän vanhempien kanssa. Lapsen parashan se tärkein on, ei toisten puheet.

Siis isänsä mielestä nämä ovat minun vikani :( Tarhan mielestä lapsi on vain tavallista vilkkaampi,sanoivat että odotetaan ja puututaan jos nyt on jatkuvasti niin ylivilkas. Isänsä syyllistää viikottain miten kaikki johtuu minun huonoista kasvatustaidoistani,miten pilaan lapsen jne. Yritän parhaani ja olen ihan äärirajoilla kun yritän kaikkeani ja annan lapselle kaikkeni ja silti tuntuu tulevan vain paskaa niskaan :(

Siis isänsä mielestä nämä ovat minun vikani :( Tarhan mielestä lapsi on vain tavallista vilkkaampi,sanoivat että odotetaan ja puututaan jos nyt on jatkuvasti niin ylivilkas. Isänsä syyllistää viikottain miten kaikki johtuu minun huonoista kasvatustaidoistani,miten pilaan lapsen jne. Yritän parhaani ja olen ihan äärirajoilla kun yritän kaikkeani ja annan lapselle kaikkeni ja silti tuntuu tulevan vain paskaa niskaan :(

Sitten se iskä puhutteluun. Ettei vaan "ohjelmois" lasta sua vastaan tms. kuten ennen muinoin oli tapana tehdä yleensä toistepäin. Ottakaa joku ulkopuolinen neutraali ihminen siihen välillenne setvimään tota kaikkea.