En jaksa enää tota poikalasten pitämistä arvokkaampina..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsistaan kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsistaan kiitollinen

Vieras
Puistossa käynti on alkanut ahdistamaan. Meitä käy tossa lähipuistossa muutaman äidin porukka lapsosineen. Kaikilla heillä on vähintään kaksi lasta, jokaisessa perheessä sekä tyttöjä että poikia.

Nyt on jokapäiväiseksi keskustelunaiheeksi muodostunut tyttö- ja poikalapset. On kummallista, miten lähes kaikki pitävät poikia parempina lapsina, esim. yksi kertoi kun miehen isä oli niin ikionnellinen kun pojanpoika oli hiihtolomalla siellä kylässä (perheessä myös kolme tyttöä ja hekin olivat olleet mummulassa), toinen sanoi että me ollaan saatu ensin poika ja sitten tyttö, niin kuin sen PITÄÄ mennäkin, yksi toivoo tulevasta lapsestaan poikaa jne..

Meidän perheessä on kaksi tyttöä. Vuosia sitten, ennen kuin muutettiin tälle alueelle, meidän pieni esikoinen nukkui pois. Hän oli poika. Kaipaan häntä valtavasti, sydäntä puristaa kun ajattelen pienokaistani. Itse en missään nimessä pidä lapsen sukupuolta tärkeänä, vaan olen äärettömän kiitollinen että kaksi lapsistani on elossa. Puistossa käyvät mammat ova sanoneet muutamaan kertaan, että jospa teillekin vielä joskus syntyisi se poika.. Itkua olen pidätellyt noiden kommenttien jälkeen.

Pitäiskö joskus täräyttää totuus kaikille päin naamaa?

kerro pois vaa, älä pidä sitä sydämelläs. kyl ne sit hiljenee, ei tarvii sun sitä kuunnella.

ikävää että olet menettänyt poikasi.
valitettavasti tasa-arvo ei toteudu vielä suomessakaan, nyt, tuskin ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:hug: Kerro heille totuus. Josko he sitten näkisivät lapsiensa arvon sukupuoleen katsomatta.

PEESI

Mulla on molempia, enkä ole kyllä koskaan ajatellut toisen olevan toista tärkeämpi tai arvokkaampi. Enkä kyllä ole huomannut sitä muidenkaan (sukulaisten) kommenteista!

Alkuperäinen kirjoittaja emari:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:hug: Kerro heille totuus. Josko he sitten näkisivät lapsiensa arvon sukupuoleen katsomatta.

PEESI

Mulla on molempia, enkä ole kyllä koskaan ajatellut toisen olevan toista tärkeämpi tai arvokkaampi. Enkä kyllä ole huomannut sitä muidenkaan (sukulaisten) kommenteista!

eihän sukulaiset niin kommentoi kun kerta sulla on molempia. Mutta auta armias jos sulla olis "vaan" tyttöjä!!

Minullakin on tyttö ja poika. Tyttö on vanhempi ja siksi enemmän tekemisissä mummojen yms. kanssa. En ole kyllä huomannut tällaista eriarvoista ajattelua. Sellaista kylläkin, että luokitellaan edelleen tyttöjen ja poikien hommia, esim. "maija tulee sitten isompana mummon kanssa leipomaan" villeä ei mainita ja "ville kun vähän kasvaa niin pääsee sedän kanssa ongelle" Maijaa ei mainita vaikka maija olisi jo onkimis-iässä..

jos saisit sanottua niille toisille asian jotenkin... tuntuu kyllä typerältä porukalta..mutta sanoisin, tai ainakin tässä yritän sua kannustaa sanomaan :)
Meillä on 2 poikaa, enkä kyllä pidä tyttöjä yhtään huonompina :)) ihmisinä, en suinkaan, mutta itse kyllä olen kiitollinen nimen omaan poikalapsista koska niistä enemmän henk. koht. tykkään.

vai tuntuuko susta vaan paalle ne harmittomat jutut että teilekkin saatais poika ja teillekkin saatais tyttö. kun olet pojan menettänyt? Onko mahdollista että voisit omaa näkökulmaasi tutkia?

Tietenkin ovat täysin yhtä arvokkaita, totta ihmeessä!!

Mutta tosiaan voisi olla hyvä tavalla tai toisella (ihan riippumatta noista heidän kommenteistaan) ryhtyä puhumaan tuosta valtavasta menetyksestä ja surusta. Usein puhuminen auttaa. Tietenkin sinun täytyy olla itse valmis siihen, että puhut tästä asiasta muiden kanssa. Ei ehkä kannata täräyttää sitä sellaisena märkänä rättinä kasvoille jonkin ikävän kommentin yhteydessä, vaan ihan jossain muussa sopivassa yhteydessä.

Meillä mun mummu ja pappa odottaa/odotti poikaa tulevaksi kovin, mutta eipä ole tullut. Mun veljellä 2 tyttöä ja mulla samoin 2 tyttöä ja olleet kyllä isomummulle ja -papalle kova pettymys. Tiuskaisin viimeksi enneku lapsi syntyi, et on se ihmeellistä, kun ei tyttö kelpaa!! Tulivat ristiäisiin vähän nolona ja sanoivat heti ekana "kuulepa, kyllä se tyttökin kelpaa" ja seuraavalla kerralla kun nähtiin niin "tuleehan teille se poika vielä kolmanneksi" ja sitten tuli vinkkejä, miten niitä poikia tehdään..! Jotain ihan uskomatonta!

Ja mummu oli kutonut ihanan vaaleansinisen viltinkin sille tulevalle pojalle, joka olikin sitten tyttö..

No meille ei enää lapsia tule, mies menee katkaisemaan piuhansa eli siinäpä niitä poikia odotelkoot.

:hug:
Mä olen hirveän onnellinen, että mulla on kolme LASTA. Meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö, mutta ei mulle niillä sukupuolilla ole väliä. Mua kävi ärsyttämään, kun odotin kolmosta ja kaikki toitottivat, että "Voi, kunpa teille nyt tulisi tyttö, kun poikia teillä jo on", "Voi voi, jos teille nyt tulee kolmas poika!" ym. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä mun mummu ja pappa odottaa/odotti poikaa tulevaksi kovin, mutta eipä ole tullut. Mun veljellä 2 tyttöä ja mulla samoin 2 tyttöä ja olleet kyllä isomummulle ja -papalle kova pettymys. Tiuskaisin viimeksi enneku lapsi syntyi, et on se ihmeellistä, kun ei tyttö kelpaa!! Tulivat ristiäisiin vähän nolona ja sanoivat heti ekana "kuulepa, kyllä se tyttökin kelpaa" ja seuraavalla kerralla kun nähtiin niin "tuleehan teille se poika vielä kolmanneksi" ja sitten tuli vinkkejä, miten niitä poikia tehdään..! Jotain ihan uskomatonta!

Ja mummu oli kutonut ihanan vaaleansinisen viltinkin sille tulevalle pojalle, joka olikin sitten tyttö..

No meille ei enää lapsia tule, mies menee katkaisemaan piuhansa eli siinäpä niitä poikia odotelkoot.

Onpa tosi ihmeellistä touhua... todellakin. Suomessa, 2000-luvulla... Poika tai tyttö, ihan sama. Vauva on yhtä suloinen ja ihana, onpa tyttö tai poika.

mua ärsyttää myös tuo tyttöjen ja poikein eriarvoistaminen.
Meillä on nyt kaksi tyttöä, ja ultran mukaan odotan poikaa. Kieltämättä mua ärsyttää kommentit tyyliin "hyvä, että tekin sen pojan saatte" tms. Kun ei sillä ole väliä. mulle tulee usein sellainen olo, ettei nuo tytöt ole yhtä arvokkaita kaikkien silmissä, kuin tää vatsassa kellivä poika.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mua ärsyttää myös tuo tyttöjen ja poikein eriarvoistaminen.
Meillä on nyt kaksi tyttöä, ja ultran mukaan odotan poikaa. Kieltämättä mua ärsyttää kommentit tyyliin "hyvä, että tekin sen pojan saatte" tms. Kun ei sillä ole väliä. mulle tulee usein sellainen olo, ettei nuo tytöt ole yhtä arvokkaita kaikkien silmissä, kuin tää vatsassa kellivä poika.

Se on vaan sellaista turhnpäiväistä smalltalkia, jota ei ole tarkoitettu analysoitavaksi niin syvällisesti. Vauvoista yleensä tulevat/tuoreet äidit haluavat puhua, ja ei niistä ulkopuolinen välttämättä osaa puhua muusta kuin sukupuolesta/ulkonäöstä. Tietty voidaan keskustella vaikka päivänpolitiikasta ja eläkeiän nostamisesta, mutta sitten äiti loukkaantuu verisesti, että nyt se ei ole yhtään kiinnostunut mun vauvasta.

Ettette vaan ois vähän turhan herkkähipiäisiä? Oikein etsitään loukkaantumisen aihetta, kaivellaan toisen sanomisia jottai keksittäis jotain ikävää.

Jotenkin kristinusko on iskostanut syvälle tytön huonommuuden ja syntisyyden.

ESim täällä palstalla mammat sallivat ison miehen mennä naisten puolelle äidin kanssa, mutta puolta pienempi tyttö saa mennä yksin naisten puolelle, jos on isän kanssa uimassa.l

Kai siinä on jotain, että tyttö nähdään syntisenä ja pahana ja poika on vaan viaton ja suora. Naisessahan on aina vika, ja äidissä. Miehissä ei koskaan.

Ei tämä maailma ole tasa-arvoinen ollenkaan. Poikiin sijoitetaaan tutkimusten mukaan enemmän rahaa, ja heille ostellaan kehittäviä juttuja, koneita ym. tekniikkaa, elektroniikkaa. Tytöt joutuvat, ainakin suurperheissä tehdä sikana puuduttaavaa lastenhoito ja kotityötä siinä kuin isot pojat saavat kulkea ulkona ja syljeskellä kattoon.

Edelleen pojilta ei odoteta samaa vastuullisuutta ja hyvää käytöstä. Heitä passataan kouluun ja tehdään kaikki valmiiksi. Silti heitä pidetään lahjakkaampana, vaikka lahjakkuustutkimukset todistavat, että eroja ei ole. No, koska pojilta ei odoteta läksyjen lukua tai ahkeruutta, he yleensä keskittyvät enemmän johonkin yhteen tiettyyn juttuun ja ovat sitten ehkä parempia siinä yhdessä pienessä jutussa, kun taas vastuuntuntoiset tytöt, joilta jo pienestä odotetaan paljon, tekevät kaiken hyvin ja täydellisesti, eivätkä siten ehdi panostaa siihen yhteen juttuun tai harrastukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onpa tosi ihmeellistä touhua... todellakin. Suomessa, 2000-luvulla... Poika tai tyttö, ihan sama. Vauva on yhtä suloinen ja ihana, onpa tyttö tai poika.

Näinhän sitä luulis, mut kun ei. Ja tää on ihan tosi. Ennen aikaahan pojat oli niitä suvun jatkajia eli sieltä kai se juontaa juurensa. Muistan myös lapsena, kun meidän pappa muisti joulunaj asynttäreinä mun veljeä PALJON paremmilla lahjoilla kuin mua koskaan..

Ja aivan hullunahan sitä itse voi vaikuttaa siihen, tuleeko tyttö vai poika.. Hohhoijaa..

ESim täällä palstalla mammat sallivat ison miehen mennä naisten puolelle äidin kanssa, mutta puolta pienempi tyttö saa mennä yksin naisten puolelle, jos on isän kanssa uimassa.l

Kai siinä on jotain, että tyttö nähdään syntisenä ja pahana ja poika on vaan viaton ja suora. Naisessahan on aina vika, ja äidissä. Miehissä ei koskaan.

Ei tämä maailma ole tasa-arvoinen ollenkaan. Poikiin sijoitetaaan tutkimusten mukaan enemmän rahaa, ja heille ostellaan kehittäviä juttuja, koneita ym. tekniikkaa, elektroniikkaa. Tytöt joutuvat, ainakin suurperheissä tehdä sikana puuduttaavaa lastenhoito ja kotityötä siinä kuin isot pojat saavat kulkea ulkona ja syljeskellä kattoon.

Edelleen pojilta ei odoteta samaa vastuullisuutta ja hyvää käytöstä. Heitä passataan kouluun ja tehdään kaikki valmiiksi. Silti heitä pidetään lahjakkaampana, vaikka lahjakkuustutkimukset todistavat, että eroja ei ole. No, koska pojilta ei odoteta läksyjen lukua tai ahkeruutta, he yleensä keskittyvät enemmän johonkin yhteen tiettyyn juttuun ja ovat sitten ehkä parempia siinä yhdessä pienessä jutussa, kun taas vastuuntuntoiset tytöt, joilta jo pienestä odotetaan paljon, tekevät kaiken hyvin ja täydellisesti, eivätkä siten ehdi panostaa siihen yhteen juttuun tai harrastukseen.

no hoplaa.....

:x

Pojat on joka käänteessä hitaampia, oppivat hitaammin liikkumaan ja puhumaan, ne ei osaa käyttäytyäkkään. Ne viiään 10 vuotiaana naistenpuolelle uimahalliin kun ne on niin vähä-älyisiä ettei ne pärjää miestenpuolella.

Kuka haluaa poikalapsia joilla räkä väluu suussa asti kun ne lässyttää? :laugh:

Nimimerkillä Minskut joka EI siis kyttää tuota kalenteria kuinka saada poikalaps kahden pimun jälkeen...... B)

Järkyttävää! Jokainen ihminen - etenkin lapsi - on samanarvoinen ja yhtä tärkeä. Miten ihmeessä sukupuolella voi olla merkitystä?

(Ehkä mun on vaan hyvä sanoa, kun itselläni on - poika :D.)

:hug:

Meillä on kolme poikaa ja musta on alkanut tuntua, että ihmisten silmissä se arvokkuus vähenee kerta toisensa jälkeen :/
Se on vaan jatkuvaa kyselyä, että yritetäänkö niin kauan, että tulee tyttö, josko seuraava olis tyttö ym ym..

Ärsyttävää. Onneksi osaamme jokainen olla onnellisia niistä mitä meille on suotu. Jääkööt kommentit omaan arvoonsa.

Ikävää, että teitä kohtasi suuri menetys :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:

no hoplaa.....

:x

Pojat on joka käänteessä hitaampia, oppivat hitaammin liikkumaan ja puhumaan, ne ei osaa käyttäytyäkkään. Ne viiään 10 vuotiaana naistenpuolelle uimahalliin kun ne on niin vähä-älyisiä ettei ne pärjää miestenpuolella.

Kuka haluaa poikalapsia joilla räkä väluu suussa asti kun ne lässyttää? :laugh:

Nimimerkillä Minskut joka EI siis kyttää tuota kalenteria kuinka saada poikalaps kahden pimun jälkeen...... B)

No mun serkut (poikia) söi tuttia vielä kun olisi kouluun pitänyt mennä. Voileipää eivät olleet koskaan itse tehneet. Arvaa menikö koulu mallikkaasti? Olivat tosin loppuvuonna syntyneet, mutta kyllä sillä äidin ylenmääräisella paapomisellakin oli osansa.

Arvaapas meillä jo neljäs tulossa ja TAAS tyttö. En olew uskaltanut edes sukulaisille kertoa vaan sanon etten tiedä. Voin vain kuvitella päivittelyt ha harmittelut ja pahinta kaikesta kun itsekin ollaan tooooosi pettyneitä kun ei vieläkään sitä poikaa toisesta asti ootettu.

Yhteistyössä